Gisterenavond, 24 nov.. heb ik met veel belangstelling gekeken via het NPO 2e kamerkanaal naar het overleg over de wet die Covid-19 maatregelen wettelijk maakt. Tot mijn verbazing, en eigenlijk ook weer niet, werden er door verschillende partijen bezwaren gemaakt tegen het feit dat gebedshuizen, van welke orgine dan ook, een uitzonderingspositie bezitten tov bijvoorbeeld, theaters, horeca, ministeries, etc, etc. Het was tenenkrommend hoe sprekers van D'66, PvdA, Groen-links, en enige andere politieke partijen vertegenwoordige sprekers hun aanvallen op CU en de SGP ten woorde brachten. Het was een strijd met argumenten waarin christelijk Nederland, zo werd het gebracht, een uitzonderingspositie heeft als het gaat om wetgeving omtrend Covid-19.
Nu weet ik dat bijv D'66 niets heeft met het feit van scheiding tussen kerk en staat. Deze heer noemde het ook, uw club". Respect voor de hr Stoffer van de SGP en de jonge vrouw van de CU, die zo beproefd werden, maar vasthoudend, onderbouwend antwoorden op de aanvallen.
Ik hoop nooit dat deze partijen de meerderheid krijgen in de 1e en 2e kamer, want dan zal m.i. de grondwet worden herschreven en zal de scheiding tussen kerk en staat uit de grondwet worden gehaald. In mijn sombere gedachten zie ik de 17e en 18e eeuw in Engeland, Ierland en Schotland weer opdoemen.( zal gelukkig nooit zover komen) maar bloedvergieten en vrijuit het Woord verkondigen wat toen gebeurde zal in deze tijd niet meer mogelijk zijn, toch?!