Vakantie !!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Vakantie !!!

Berichtdoor Marnix » 17 jan 2024 17:21

woutersebel schreef:Oeps, foutje, dacht dat jullie het over Oostenrijk/zwitserland hadden.

Ja Oostenrijk. :-) Maar de Rijn ontspringt in het zuidoosten van Zwitserland :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2024 09:21

Hebben jullie nog vakantieplannen? Wij hopen deze zomer naar de bergen te gaan en maken halverwege een huttentocht van 4 dagen. Daar heb ik heel veel zin in,

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2024 10:58

ajl schreef:Hebben jullie nog vakantieplannen? Wij hopen deze zomer naar de bergen te gaan en maken halverwege een huttentocht van 4 dagen. Daar heb ik heel veel zin in,

Oh wat een heerlijk vooruitzicht ja! Veel plezier!

Wij wisselen meestal af tussen de Alpen en Scandinavie, onze favoriete vakantiebestemmingen, maar dit keer wordt het iets anders.

Vrijdag vertrekken als het goed is naar New Wine (ergens op een landgoed in Brabant) voor een week geestelijk bijtanken en je staat op woonplaats op het kampeerterrein dus het is ook altijd goed en gezellig daar. Lekker basic, zonder stroom maar dat komt wel goed. Daarna door naar Normandië voor anderhalve week, daar moesten we altijd nog een keer naartoe maar het kwam er nooit van en als laatste 1,5e week naar de Loire. In Frankrijk hebben we twee keer een Huttopia-camping, die vonden we vaak wel fijn omdat ze niet zo groot zijn en wel heel groen en ruim, ze hebben wel voorzieningen voor de kinderen maar geen luidruchte kinderanimatie (ze organiseren wel wat dingen voor kinderen in de natuur). Wel een zwembad(je) maar geen zwemparadijs met glijbanen en zo. Mooie middenweg :-) Als het goed is hebben we als we terugkomen 29 nachten in onze vorig jaar aangeschafte vouwwagen (en oudste kind van 8 in zijn uitgooitentje) doorgebracht. Veel zin in!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2024 11:26

Klinkt ook erg goed. Wij hebben inmiddels meerdere pubers en moeten iets meer schipperen mbt camping en dingen die ook zij kunnen doen. Al zijn wij tot op heden nog nooit naar een camping geweest met animatie en glijbanen ed. Volgens mij is er dit jaar ook geen WIFI op de camping

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2024 12:00

ajl schreef:Klinkt ook erg goed. Wij hebben inmiddels meerdere pubers en moeten iets meer schipperen mbt camping en dingen die ook zij kunnen doen. Al zijn wij tot op heden nog nooit naar een camping geweest met animatie en glijbanen ed. Volgens mij is er dit jaar ook geen WIFI op de camping

Hier 1x een camping waar wel een soort animatie was maar daar gingen de kinderen nooit naartoe. In Zweden had je ook een kinderprogramma maar dat was meer scouting. Hutten en vlotten maken, pijl en boog maken en ermee schieten, vuur maken en broodjes en worstjes roosteren, dat soort dingen. Dat was dan wel weer leuk. Maar goed, de campings met glijbanen en zo zijn vaak al heel groot en trekken een bepaald publiek aan en hebben daarom ook een bepaalde sfeer die niet zo bevalt. Maar een plekje om te zwemmen als het warm is, een tafeltenistafel, voetbalveldje, dat soort dingen is wel weer fijn voor kinderen.

Wifi op campings is vaak zo slecht dat je het beter gewoon niet kan gebruiken :-D met 5g komen we overigens een heel eind als we toch een keer internet willen hebben. 's Ochtends hebben de kinderen nog wel eens even samen een schempje zodat wij ook een beetje rustig op kunnen starten wat prima is, de rest van de dag zijn ze toch alleen maar aan het spelen of met ons op pad :-)
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2024 12:16

Marnix schreef:Hier 1x een camping waar wel een soort animatie was maar daar gingen de kinderen nooit naartoe. In Zweden had je ook een kinderprogramma maar dat was meer scouting. Hutten en vlotten maken, pijl en boog maken en ermee schieten, vuur maken en broodjes en worstjes roosteren, dat soort dingen. Dat was dan wel weer leuk. Maar goed, de campings met glijbanen en zo zijn vaak al heel groot en trekken een bepaald publiek aan en hebben daarom ook een bepaalde sfeer die niet zo bevalt. Maar een plekje om te zwemmen als het warm is, een tafeltenistafel, voetbalveldje, dat soort dingen is wel weer fijn voor kinderen.

Wifi op campings is vaak zo slecht dat je het beter gewoon niet kan gebruiken :-D met 5g komen we overigens een heel eind als we toch een keer internet willen hebben. 's Ochtends hebben de kinderen nog wel eens even samen een schempje zodat wij ook een beetje rustig op kunnen starten wat prima is, de rest van de dag zijn ze toch alleen maar aan het spelen of met ons op pad :-)

Dat is zeker leuk. Wij zaten 2 jaar geleden op een camping in Frankrijk die @ stilawake had aangeraden en daar was überhaupt geen bereik met internet. Dat was eigenlijk heel prettig. Voor tieners ( en mijzelf) heb ik het liefst zo min mogelijk internet bereik op de camping. Voor het afkicken wel zo prettig.

Verder is op onze aankomende camping wel een natuurwater en verder een volleybal/voetbalveld. Ook een restaurantje en broodjesservice, maar daar blijft het bij.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2024 14:24

ajl schreef:Dat is zeker leuk. Wij zaten 2 jaar geleden op een camping in Frankrijk die @ stilawake had aangeraden en daar was überhaupt geen bereik met internet. Dat was eigenlijk heel prettig. Voor tieners ( en mijzelf) heb ik het liefst zo min mogelijk internet bereik op de camping. Voor het afkicken wel zo prettig.

Verder is op onze aankomende camping wel een natuurwater en verder een volleybal/voetbalveld. Ook een restaurantje en broodjesservice, maar daar blijft het bij.

Eens, alleen met kinderen van onze leeftijd is het dus 's ochtends wel eens fijn, die worden dan vaak om een uur of half 8 wakker (oudste iets eerder maar die heeft een ereader en weet dat hij dan gewoon mag gaan lezen) maar wij zijn wat meer avondmensen. En dan mogen ze vaak samen even wat kijken of doen en kunnen wij nog even een half uurtje lekker snoozen. Het is voor ons ook vakantie en wij slapen nooit vroeg. Verbaast me altijd wel dat het op de camping om half 11 vaak al vrijwel uitgestorven is. Dat er wat te doen is op de camping vind ik wel fijn, zeker voor de wat jongere kinderen.
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2024 15:27

Ik denk dat mijn tieners wifi of data ook wel erg fijn zouden vinden. Ik vind het juist prettig dat het er bijna niet is. Anders ben ik toch geneigd om Netflix op mijn telefoon te kijken in plaats van een goed boek te lezen. verder ben ik ook iemand die rond 22.00 uur de tent inkruipt en rond 7.00 uur opstaat en koffie en thee gaat zetten en eventueel al de wasmachine aanzet. Heerlijk om zo vroeg alles te doen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2024 16:13

ajl schreef:Ik denk dat mijn tieners wifi of data ook wel erg fijn zouden vinden. Ik vind het juist prettig dat het er bijna niet is. Anders ben ik toch geneigd om Netflix op mijn telefoon te kijken in plaats van een goed boek te lezen. verder ben ik ook iemand die rond 22.00 uur de tent inkruipt en rond 7.00 uur opstaat en koffie en thee gaat zetten en eventueel al de wasmachine aanzet. Heerlijk om zo vroeg alles te doen.

Haha nou ik slaap liever iets uit, heerlijk om om 23:30 over de camping te wandelen terwijl iedereen al naar bed is :-D

Netflixen doe ik nooit maar ik raad de iPad op vakantie ook niet aan en computers gaan sowieso al niet mee. Aleen af en toe op eigen telefoon ff nieuws of appjes checken. Ik heb op de camping geen enkele neiging om series / televisie te gaan kijken.
― C.S. Lewis”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 17 jul 2024 17:12

Ik ga volgende week samen met onze oudste naar Spanje om van Burgos naar Léon te lopen. Apps als FB, insta, NU gaan van mn telefoon, werktelefoon blijft natuurlijk thuis, ik zet mn appgroepen even op stil. Heerlijk vooruitzicht.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2024 11:04

klinkt goed, een mooie & gezegende tijd!
― C.S. Lewis”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 05 aug 2024 21:38

Marnix schreef:klinkt goed, een mooie & gezegende tijd!
dat was het, in alle opzichten.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 aug 2024 16:35

ajl schreef:Dat is zeker leuk. Wij zaten 2 jaar geleden op een camping in Frankrijk die @ stilawake had aangeraden en daar was überhaupt geen bereik met internet. Dat was eigenlijk heel prettig. Voor tieners ( en mijzelf) heb ik het liefst zo min mogelijk internet bereik op de camping. Voor het afkicken wel zo prettig.

Ik hoop dat mijn tip de vakantie van je kinderen niet verknald heeft?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 aug 2024 21:41

StillAwake schreef:Ik hoop dat mijn tip de vakantie van je kinderen niet verknald heeft?

Zeker niet. Denk dat ze het nu lastiger hadden gevonden. Al is er nu ok alleen maar een wifi bankje. Daar zit alle jeugd

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 aug 2024 08:55

Hier ook campings zonder wifi en op de vorige camping (gisteren verhuisd) matige wifi. Soms prettig alleen met de Olympische Spelen vind ik dat wel jammer, ben daar erg liefhebber van en wil wel een en ander kunnen volgen. Dag valt voor mij onder zinvol telefoongebruik. Slecht bereik is alleen fijn tegen onzinnig telefoongebruik. :-)
― C.S. Lewis”

Terug naar “Algemene Zaken”