Forum voor Democratie neemt oproep M. De Hond over

Discussies over het nieuws en de politiek.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Moderafo's

MusvanhetDak
Verkenner
Verkenner

Re: Forum voor Democratie neemt oproep M. De Hond over

Berichtdoor MusvanhetDak » 23 mei 2020 09:07

DeLange schreef:Mijn somberheid is ook niet op mezelf gericht. Op mijn werk draait het beter dan vorig jaar en persoonlijk ga ik er flink op vooruit.
Mijn somberheid is vooral naar de genen die zwaar getroffen worden. De Zzp'ers, de Horica, Cultuur, zang en muziekverenigingen, de Bouw, de Bierbrouwerijen, het Toerisme en Luchtvaart. Maar ook zij die dus in armere landen leven. Maar bij ons betekend dit ook vele werklozen, vele mensen die diep in de schulden raken en hun huis te koop moeten zetten. En harde bezuinigingen gaan er zeker komen. Onvermijdelijk en hard.

Het is allemaal zorgelijk, inderdaad, en je getuigt van grote betrokkenheid. Maar concreet kunnen we er persoonlijk niet veel aan doen, afgezien van wellicht praktische hulp in je eigen omgeving. Jezelf de put in praten helpt ook niet. En wat ook niet helpt is je te laten ophitsen door populisten als Thierry Baudet, Trump en de redactie van De Dagelijkse Standaard. Er is rond het virus nog veel onzeker, mede gezien de grilligheid waarmee het zich gedraagt. Baudet en DDS pikken ieder geluid op waarmee zij de regering in diskrediet kunnen brengen. Eerst moest er een totale lockdown komen om het virus helemaal te laten verdwijnen en nu moet de 'intelligente' lockdown worden opgeheven terwijl het virus nog niet eens weg is. Populisten neem ik per definitie niet serieus, al ben ik wel serieus over de bedreiging die zij vormen. De regering en wetenschappers voeren een voorzichtige koers om te voorkomen dat er nieuwe uitbraken komen. Achteraf zal ongetwijfeld blijken dat ze soms voorzichtiger hadden moeten zijn of juist de teugels al eerder best wat hadden kunnen laten vieren. Maar dat is dan achteraf praten. Het is ook makkelijk te zeggen: er zijn niet zoveel doden, waar maken we ons druk over? Maar zonder tegenmaatregelen gaan er wel veel doden vallen en ook voor jonge mensen met relatief lichte klachten, blijken die heel vervelend en hardnekkig te kunnen zijn. Ook ik zie de economische problemen, maar die krijg je bij het klakkeloos loslaten van maatregelen ook. En hoe denk je een enorm overaanbod van patiënten in de zorg te kunnen verwerken. Wat je ook over de regering zegt, op dit laatste punt heeft het beleid tot dusver wel degelijk gewerkt. Nogmaals: vergeet DDS, neem een echte krant. En geniet van het mooie weer - al is het vandaag even wat minder. En heeft Jezus niet gezegd dat we ons geen schatten moeten verzamelen op aarde?

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 23 mei 2020 18:40

*Verwijderd door moderator: off topic*

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 23 mei 2020 20:52

MusvanhetDak schreef:Het is allemaal zorgelijk, inderdaad, en je getuigt van grote betrokkenheid. Maar concreet kunnen we er persoonlijk niet veel aan doen, afgezien van wellicht praktische hulp in je eigen omgeving. Jezelf de put in praten helpt ook niet. En wat ook niet helpt is je te laten ophitsen door populisten als Thierry Baudet, Trump en de redactie van De Dagelijkse Standaard. Er is rond het virus nog veel onzeker, mede gezien de grilligheid waarmee het zich gedraagt. Baudet en DDS pikken ieder geluid op waarmee zij de regering in diskrediet kunnen brengen. Eerst moest er een totale lockdown komen om het virus helemaal te laten verdwijnen en nu moet de 'intelligente' lockdown worden opgeheven terwijl het virus nog niet eens weg is. Populisten neem ik per definitie niet serieus, al ben ik wel serieus over de bedreiging die zij vormen. De regering en wetenschappers voeren een voorzichtige koers om te voorkomen dat er nieuwe uitbraken komen. Achteraf zal ongetwijfeld blijken dat ze soms voorzichtiger hadden moeten zijn of juist de teugels al eerder best wat hadden kunnen laten vieren. Maar dat is dan achteraf praten. Het is ook makkelijk te zeggen: er zijn niet zoveel doden, waar maken we ons druk over? Maar zonder tegenmaatregelen gaan er wel veel doden vallen en ook voor jonge mensen met relatief lichte klachten, blijken die heel vervelend en hardnekkig te kunnen zijn. Ook ik zie de economische problemen, maar die krijg je bij het klakkeloos loslaten van maatregelen ook. En hoe denk je een enorm overaanbod van patiënten in de zorg te kunnen verwerken. Wat je ook over de regering zegt, op dit laatste punt heeft het beleid tot dusver wel degelijk gewerkt. Nogmaals: vergeet DDS, neem een echte krant. En geniet van het mooie weer - al is het vandaag even wat minder. En heeft Jezus niet gezegd dat we ons geen schatten moeten verzamelen op aarde?

Ik weet het allemaal niet. DDS en populisten ben ik het wel mee eens hoor.. Maar wat is nu het beste en wanneer komen we van de 1,5 meter weer af?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

MusvanhetDak
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MusvanhetDak » 24 mei 2020 09:47

DeLange schreef:Ik weet het allemaal niet. DDS en populisten ben ik het wel mee eens hoor.. Maar wat is nu het beste en wanneer komen we van de 1,5 meter weer af?

Niemand weet wat het beste is, want we weten nog niet genoeg en moeten veel leren met vallen en opstaan. Dat is niet anders. Alle hoop is gevestigd op het beschikbaar komen van een vaccin. Hoe lang dat duurt weten we niet.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 24 mei 2020 11:23

MusvanhetDak schreef:Niemand weet wat het beste is, want we weten nog niet genoeg en moeten veel leren met vallen en opstaan. Dat is niet anders. Alle hoop is gevestigd op het beschikbaar komen van een vaccin. Hoe lang dat duurt weten we niet.

Maar ook dat is weer zo iets. Vele dokters noemen al middelen die helpen, maar we moeten perse dat vaccin hebben. Maakt mij niet uit voor me zelf hoor, maar ik denk ook wel eens: als je nu dood ziek bent, waarom dan niet de huidige middelen, omdat het nog niet uitvoerig getest is? Ik snap het, maar als je dood drijgt te gaan.. denk je daar niet aan

Dan te bedenken, wat te doen met mensen die zich niet willen laten in enten, vanwege bijwerkingen of hun geloofsovertuiging? Moeten we ze weren in de trein, op scholen of in openbare gebouwen? 8-[

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 24 mei 2020 12:06

Ze willen een vaccin ontwikkelen omdat daar enorm veel geld mee verdiend kan worden.
Op de bestaande middelen niet, en daarom worden de bestaande middelen negatief belicht.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2020 12:25

Blabla complottheorieën.

DeLange schreef:Maar ook dat is weer zo iets. Vele dokters noemen al middelen die helpen, maar we moeten perse dat vaccin hebben. Maakt mij niet uit voor me zelf hoor, maar ik denk ook wel eens: als je nu dood ziek bent, waarom dan niet de huidige middelen, omdat het nog niet uitvoerig getest is? Ik snap het, maar als je dood drijgt te gaan.. denk je daar niet aan

Dan te bedenken, wat te doen met mensen die zich niet willen laten in enten, vanwege bijwerkingen of hun geloofsovertuiging? Moeten we ze weren in de trein, op scholen of in openbare gebouwen? 8-[

Zolang de vaccinatiegraad hoog genoeg is hoeft dat niet. Dokters noemen geen middelen die het voorkomen maar die het evt kunnen genezen en daar is niet zoveel onderbouwing voor. Maar een vaccin is precentief in plaats van reactief en dat is een heel groot verschil.

Daarnaast is het onzin dat als je dood dreigt te gaan, je alles maat voor lief neemt. Je kan dan ook accuzuur gaan drinken onder het mom van “als je dood dreigt te gaan probeer je alles en ben je niet zo kritisch” maar als de kans dat je er dood aan gaat groter wordt (of in ieder geval niet kleiner) kan je het nog steeds beter niet doen.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 24 mei 2020 13:47

Marnix schreef:Blabla complottheorieën.
Feiten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2020 14:18

Jerommel schreef:Feiten.

Ah vandaar dat je met 0,0 bewijs komt. Je roept maar wat...
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 24 mei 2020 16:32

Marnix schreef:Ah vandaar dat je met 0,0 bewijs komt. Je roept maar wat...

Het is business en monopolie.
Zo werkt het nu eenmaal, al jaaaren.
Bill Gates heeft enorm veel macht vergaard op dat gebied, en is inmiddels de hoofdfinancier van de WHO.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2020 18:24

Joh, geeft een miljardair zijn miljarden eens weg, is het weer niet goed. Het idee trouwens dat het Bill Gates te doen is om meer geld te vergaren, is echt niet serieus te namen. Wanneer je ZO rijk bent als Gates, dan heeft geld in de zin van privévermogen nauwelijks meer betekenis voor je.
Als je toch leugens nodig hebt om "de Waarheid" te verkondigen, dan moet je je eens e.e.a. gaan afvragen.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 24 mei 2020 18:35

Macht en geld zijn verslavend en maken een mens blind voor de belangen van het gepeupel.
Hebben we dat nunog niet van de geschiedenis geleerd?

Leer iets over "viroloog" Bill 'too many people on earth' Gates:

Corbett Report - Who is Bill Gates? part 1-4

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2020 20:39

Hahaha. Corbett report.nee nu raken we overruigd. Een site vol complottheorien (5g, corona, 9/11 werd geinitieerd door de staat enzovoorts. Door factcheckers is al lang bewezen dat er vooral onzin op die site staat:

Jerommel schreef:Het is business en monopolie.
Zo werkt het nu eenmaal, al jaaaren.
Bill Gates heeft enorm veel macht vergaard op dat gebied, en is inmiddels de hoofdfinancier van de WHO.

Natuurlijk is het business. Die bedrijven verdienen geld met het ontwikkelen van medicijnen. Dat klopt. Maar die bedrijven bepalen niet dat wij die vaccins nodig hebben. Dat doet het RIVM op basis van het advies van de gezondheidsraad. En die hebben totaal geen belangen daarin. Die raden vaccinatie aan omdat dat werkt. Tot zover de feiten. En dan komen alle achterdochtige complottheorieën weer: die bedrijven kopen het RIVM en de gezondheidsraad om zodat ze dingen gaan voorschrijven die we helemaal niet nodig hebben.... dat soort kul. Vaccins waren er al ver voor Bill Gates geld had.. omdat dat werkt.

En als jij ziek wordt en jij aan de medicijnen moet sla je ze maar af want wie weet heeft Gates ook wel invloed op je ziekenhuis en krijg je alleen maar wat voorgeschreven omdat men aan je wil verdienen :mrgreen:
C.S. Lewis

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 mei 2020 20:42

Marnix schreef:Natuurlijk is het business. Die bedrijven verdienen geld met het ontwikkelen van medicijnen. Dat klopt.

En dat ontwikkelingsproces wat vaak jaren duurt, is dan weer helemaal gratis, dus elke cent die dat bedrijf voor zo'n vaccin krijgt, is pure winst...
Als je toch leugens nodig hebt om "de Waarheid" te verkondigen, dan moet je je eens e.e.a. gaan afvragen.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 24 mei 2020 21:03

Marnix schreef:Blabla complottheorieën.

Zolang de vaccinatiegraad hoog genoeg is hoeft dat niet. Dokters noemen geen middelen die het voorkomen maar die het evt kunnen genezen en daar is niet zoveel onderbouwing voor. Maar een vaccin is precentief in plaats van reactief en dat is een heel groot verschil.

Daarnaast is het onzin dat als je dood dreigt te gaan, je alles maat voor lief neemt. Je kan dan ook accuzuur gaan drinken onder het mom van “als je dood dreigt te gaan probeer je alles en ben je niet zo kritisch” maar als de kans dat je er dood aan gaat groter wordt (of in ieder geval niet kleiner) kan je het nog steeds beter niet doen.

Je begrijpt heel goed wat ik bedoel. Je wilt het alleen niet toegeven dat je begrijpt wat ik bedoel.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”