Bidden om einde coronavirus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor Teus » 15 mei 2020 09:13

Marnix schreef:Ach hij zal denken: baadt het niet, dan schaadt het niet. Dan bidden in ieder geval alle christenen ook tot God.

Dat denk ik niet, hij is er op uit een wereldreligie te creëren.
Hij heeft resultaat, dat kun je hier al zien.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 955
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor Jesaja40 » 15 mei 2020 09:35

Wellicht helpt dit:


https://youtu.be/yKqnvvJBb5c
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor Teus » 15 mei 2020 11:10

Bidden doen we tot God waarbij Jezus ook God is.
We doen het uit geloof, vertrouwen. Waarom zou je bidden als je niets verwacht?
Geloof, vertrouwen verkrijgen we uitsluitend door Genade van God maar niet alleen dat maar ook door het bloed van Jezus aan het kruis.
Wanneer je bidt tot God zonder het besef dat Jezus De Zoon van God is, is bidden zinloos.
Ons Heil is uit Christus.

Psalm 60:13
Geef Gij ons hulp uit de benauwdheid, want ’s mensen heil is ijdelheid.

Job 35:13
Gewis zal God de ijdelheid niet verhoren, en de Almachtige zal die niet aanschouwen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor Boanerges » 15 mei 2020 13:15

Bessensap schreef:Vraag me wel of of het vervolg klopt, dat mensen die bidden tot een eigen gemaakte godje ook tot God bidden. Hoe zie je dit?
Wat is naar jou mening de reden dat in de wet een verbod is om geen andere goden te maken en te dienen?


Bidden wij niet allemaal tot dat "eigen gemaakte godje" ondanks onze goede bedoelingen? Aan het verbod op het maken van een gesneden beeld maken we ons in geestelijke zin allemaal schuldig. We hebben namelijk allemaal een beeld bij wie God (voor ons) is. Dat beeld vormt zich in ons eigen hoofd en wordt al dan niet bevestigd door de groep waar wij toe behoren. Het werkelijk bevatten van wie God is past echter niet in ons hoofd. Wanneer God namelijk te begrijpen zou zijn dan is Hij een mens.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor Boanerges » 15 mei 2020 13:20

Ik vind massale gebedsoproepen altijd iets dubbels hebben. In de eerste plaats is het natuurlijk mooi wanneer christenen van verschillende denominaties zich verenigen en gezamenlijk Gods naam aanroepen. Tegelijkertijd (en dat is misschien wel te menselijk gedacht) vraag ik mij dan altijd af of het God te doen is om het getal van de bidders. Met andere woorden: God verhoort alleen wanneer er genoeg om wordt gevraagd. Dat kan ook niet waar zijn toch?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2020 13:41

Boanerges schreef:Ik vind massale gebedsoproepen altijd iets dubbels hebben. In de eerste plaats is het natuurlijk mooi wanneer christenen van verschillende denominaties zich verenigen en gezamenlijk Gods naam aanroepen. Tegelijkertijd (en dat is misschien wel te menselijk gedacht) vraag ik mij dan altijd af of het God te doen is om het getal van de bidders. Met andere woorden: God verhoort alleen wanneer er genoeg om wordt gevraagd. Dat kan ook niet waar zijn toch?

Zoals je het hier stelt, nee.
Bidden moet wel met een oprecht hart worden gedaan. Niet met de intentie om God te vermurwen, omdat dat voor ons beter uitkomt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor irmo » 15 mei 2020 17:12

Dat kan ik, maar waarom zou ik dat willen? Je weet het namelijk zelf ook heel goed, daar was je alles nou net om begonnen. En ik heb geen zin om het topic te kapen, dus als je echt wat wil weten ga dan in je eigen topic verder. Of over pb, ook prima.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor MoesTuin » 15 mei 2020 18:57

Boanerges schreef:Bidden wij niet allemaal tot dat "eigen gemaakte godje" ondanks onze goede bedoelingen? Aan het verbod op het maken van een gesneden beeld maken we ons in geestelijke zin allemaal schuldig. We hebben namelijk allemaal een beeld bij wie God (voor ons) is. Dat beeld vormt zich in ons eigen hoofd en wordt al dan niet bevestigd door de groep waar wij toe behoren. Het werkelijk bevatten van wie God is past echter niet in ons hoofd. Wanneer God namelijk te begrijpen zou zijn dan is Hij een mens.

Exact!
Daarom mag van mij de Paus mee bidden met alle gelovigen.
God is niet in ons of een geloofsnetje te vangen inderdaad....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bidden voor coronavirus

Berichtdoor Teus » 25 mei 2020 08:39

Boanerges schreef:Bidden wij niet allemaal tot dat "eigen gemaakte godje" ondanks onze goede bedoelingen? Aan het verbod op het maken van een gesneden beeld maken we ons in geestelijke zin allemaal schuldig. We hebben namelijk allemaal een beeld bij wie God (voor ons) is. Dat beeld vormt zich in ons eigen hoofd en wordt al dan niet bevestigd door de groep waar wij toe behoren. Het werkelijk bevatten van wie God is past echter niet in ons hoofd. Wanneer God namelijk te begrijpen zou zijn dan is Hij een mens.


Beter dat je niet het woordje "wij" gebruikt. Ik wil niet onder deze beweringen geschaard worden.
Als je een oprecht kind van God bent, een relatie met Hem hebt, weet je naar Wie je bidt of dankt. Je kunt absoluut zeker wel, voor zover het in ons vermogen ligt, voor een klein deel, bevatten Wie Hij is. Als je leven het streven is naar Zijn wil te leven kom je er in ieder geval achter.
Ik weet, en vele met mij, heel goed dat ik tot mijn Hemelse Vader bid en niet zomaar een godje zoals jij het noemt.
Denk je nu echt dat als je bidt, dat doe je als het goed is vanuit de Heilige Geest, dat de Heilige Geest een beeld in ons hoofd geeft i.p.v. in het hart?
Dan kun in jou geval beter, zoals ik al zei, naar de kat of broodrooster bidden.

Als het beeld van God uitsluitend in iemands hoofd openbaar komt moet er denk ik nog iets gebeuren in zijn of haar leven.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bidden om einde coronavirus

Berichtdoor Chaya » 25 mei 2020 10:42

Gisteravond heb ik 2 stukjes beluisterd van ds. Paul Visser, Duiden in slechte tijden en duiden in goede tijden. Te bekijken op geloofstoerusting.nl
Hij had het ook over het bidden.
Het is zeker niet verkeerd, maar er schuilt wel een gevaar in.
God kan het virus wegnemen, zeker, maar als Hij het niet doet, gaat de wereld zeggen: nou zie je wel, bidden helpt helemaal niet, bestaat die God van jullie wel?
Het is echt de moeite waard om deze beide video's te bekijken, ene duurt 22 minuten de andere 13 minuten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bidden om einde coronavirus

Berichtdoor Teus » 25 mei 2020 11:56

Chaya schreef:Gisteravond heb ik 2 stukjes beluisterd van ds. Paul Visser, Duiden in slechte tijden en duiden in goede tijden. Te bekijken op geloofstoerusting.nl
Hij had het ook over het bidden.
Het is zeker niet verkeerd, maar er schuilt wel een gevaar in.
God kan het virus wegnemen, zeker, maar als Hij het niet doet, gaat de wereld zeggen: nou zie je wel, bidden helpt helemaal niet, bestaat die God van jullie wel?
Het is echt de moeite waard om deze beide video's te bekijken, ene duurt 22 minuten de andere 13 minuten.

Ik heb wel meerdere keren naar mijn hoofd geslingerd gekregen van "waar blijft die God van jou nou?" je hebt dan juist weer een aanleiding om te spreken want ze hadden het
al eerder afgekapt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bidden om einde coronavirus

Berichtdoor Chaya » 25 mei 2020 13:10

Teus schreef:Ik heb wel meerdere keren naar mijn hoofd geslingerd gekregen van "waar blijft die God van jou nou?" je hebt dan juist weer een aanleiding om te spreken want ze hadden het
al eerder afgekapt.

Als er eentje met zijn "poten in de klei" staat - met respect en eerbied gesproken!, is het wel ds. Visser. Geroepen naar het goddeloze Amsterdam.
Heeft de gave om naast de mensen te gaan staan en het in begrijpelijke taal te zeggen.

Soms moet je zwijgen Teus. Spreken is niet altijd beter. De vijandschap kan weleens als fiolen over je uitgegoten worden en de naam des Heeren wordt dan geschaad.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bidden om einde coronavirus

Berichtdoor Teus » 02 jun 2020 07:29

Chaya schreef: Soms moet je zwijgen Teus. Spreken is niet altijd beter. De vijandschap kan weleens als fiolen over je uitgegoten worden en de naam des Heeren wordt dan geschaad.

Wie zegt dat ik dat nooit doe? Soms weten mensen het al als je bid tijdens het eten op je werk, gezien ik op vele plekken kwam om te werken.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bidden om einde coronavirus

Berichtdoor Teus » 02 jun 2020 07:33

1 Johannes 4: 1-6
Vertaling 1951
1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. 4 Gíj zijt uit God, kinderkens, en gij hebt hen overwonnen; want Hij, die in u is, is meerder dan die in de wereld is. 5 Zij zijn uit de wereld; daarom spreken zij uit de wereld en hoort de wereld naar hen. 6 Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet. Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 955
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Bidden om einde coronavirus

Berichtdoor Jesaja40 » 02 jun 2020 08:34

Teus merkt op:

Ik heb wel meerdere keren naar mijn hoofd geslingerd gekregen van "waar blijft die God van jou nou?" je hebt dan juist weer een aanleiding om te spreken want ze hadden het al eerder afgekapt.


Kijk Teus, het gebed is een zaak van de binnenkamer, zeker voor een gelovige die weet dat de wereld er heel anders tegenaan kijkt. Zij willen (massaal?) iets evenaren vanuit hun eigen idool. De wereld heeft geen enkel beeld van hoe de Eeuwige is en denken dat een massaal gebed als een talisman werkt. En als dat niet uitkomt volgt daar direct de opmerking: waar is jullie G'd?

Daarnaast vraag ik mij af wat het signaal is als er massaal opgeroepen wordt om te bidden? Doen wij dat normaal dan niet, want daar lijkt het voor de buitenwereld wel op. Dat is een verkeerd signaal en voedt juist de gedachte bij de ongelovige dat G'd wreed is en niet naar mensen wil luisteren.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten