Jess schreef:Geloven jullie in stappentellers?
Ik niet meer
Mijn man en ik hebben de Fit app op onze telefoon. Omdat ik vaak een jurk draag kan de telefoon niet in mijn zak. Dus beide telefoons in zijn broekzak. Wij lopen samen een rondje, naast elkaar, zelfde tempo blijkt hij veel meer stappen te hebben gezet dan ik
Ben ik nou zo dom dat ik dit niet snap?
Ik geloof wel dat er iets is....

Wel is een telefoon niet ontworpen als stappenteller, de functie zit er wel op maar de vraag is natuurlijk hoe accuraat hij dan precies is. Uit de gebundelde informatie van verschillende sensoren moet hij aflezen of je echt aan het lopen bent bijvoorbeeld. Mijn telefoon ziet als ik fiets dat ook altijd als wat stappen, niet alsof ik het hele eind zou lopen of zo maar een uur fietsen rekent hij toch als 2000 stappen of zo. Om maar een voorbeeld te geven.
Het kan natuurlijk zijn dat er iets met een sensor mis is. Er is een app, TestM waarmee je dat kan testen.
"Na het downloaden kom je uit bij het thuisscherm waarna je naar beneden moet scrollen tot je het kopje ‘Motion’ tegenkomt. Tik op ‘Check Group’ om zowel je snelheidsmeter, gyroscoop en kompas te meten en volg de aanwijzingen op het scherm. Wanneer er iets niet in de haak is geeft TestM dat aan"
Los daarvan heb je natuurlijk ook gewoon persoonlijke verschillen. Mijn vrouw en ik hebben ook wel eens dit vergeleken en zien ook een verschil in aantal stappen maar dat is best logisch. Zij is 1m65 en ik 1m85, omdat ik langer ben zet ik grotere stappen en heb ik dus minder stappen nodig om dezelfde afstand te lopen. Daarnaast kan je ook op verschillende manieren lopen, je kan kortere passen zetten of langere en dat verschilt per persoon. Aan de totaal gelopen afstand in kilometers kan je zien of de gelopen afstand wel gelijk is. Maar dat kan bij jullie niet het geval zijn want hij heeft beide telefoons in zijn broekzak, ik vermoed dus dat er een sensor op jouw telefoon van slag is waardoor die bepaalde dingen niet goed registreert.