Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2024 16:08

Ja precies, hij heeft wel meer berispingen gehad die hij vervolgens vierde als vrijspraak om het bij een berisping bleef.

Verder kwam eind maart al het eerste advies om hydrochloricine niet voor te schijven omdat er geen bewezen werking was en het medicijn wel bewezen bijwerkingen had. Off-label iets voorschrijven mag dan allicht maar het is niet verstandig. Helaas blijkt uit het artikel waar jij naar verwijst al wel weer dat hij de instantie die een veilige zorg moet garanderen, gewoon wantrouwt dus het is niet zo vreemd dat hij hun adviezen, gebaseerd op expertise, in de wind slaat. Ook al zijn zijn intenties vast goed en is hij verder vast goed in zijn vak, zo iemand zou ik niet graag als huisarts hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 19 feb 2024 22:19

Hier dus de bevestiging dat het bericht klopt: de minister is zijn boekje te buiten gegaan en de berisping is omgezet in een waarschuwing: https://nos.nl/artikel/2509594-coronami ... gere-straf

Hoewel deze huisarts dus niet ideaal gehandeld heeft, is het in mijn ogen verontrustender dat degene die aan de top van de gezondheidszorg stond, de normale gang van zaken heeft verstoord door een actie die wellicht te omschrijven valt als machtsmisbruik.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2024 11:04

elbert schreef:Hier dus de bevestiging dat het bericht klopt: de minister is zijn boekje te buiten gegaan en de berisping is omgezet in een waarschuwing: https://nos.nl/artikel/2509594-coronami ... gere-straf

Hoewel deze huisarts dus niet ideaal gehandeld heeft, is het in mijn ogen verontrustender dat degene die aan de top van de gezondheidszorg stond, de normale gang van zaken heeft verstoord door een actie die wellicht te omschrijven valt als machtsmisbruik.

Klopt, gelukkig is het nu wel iets objectiever verwoord. En is er ook ruimte voor de reactie van het IGJ (we hebben niet voor iets een instantie die toeziet op de kwaliteit en veiligheid van de zorg) die aangeeft dat de uitzonderlijke situatie ook vroeg om extra scherpe controle. Want je zag wat een onrust er is de maatschappij ontstond, mensen die out of the blue riepen dat men Invectermine moest gaan voorschrijven want dat deed een huisarts ook enzovoorts, de wildste verhalen die al snel uitgroeiden tot allerlei veronderstelde complotten. Dus terecht dat het gedrag van de huisarts onder de loep werd genomen maar tegelijkertijd moet de minister de controle bij de verantwoordelijke instanties laten. Beiden hebben met goede intenties daarin iets verkeerd gedaan dus een waarschuwing of berisping voor beiden dan maar.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”