Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 30 nov 2021 15:22

StillAwake schreef:Als ik eerlijk ben snap ik neit zo goed wat hier precies tegen de grondwet ingaat.
Artikel 22 zou de overheid juist weer moeten dwingen om een vaccinatieplicht in te stellen.
De ellende met de grondwet is dat er nogal wat artikelen instaan die ten diepste met elkaar in tegenspraak zijn.
Grondrechten kunnen inderdaad schuren, maar we hebben in Nederland rechters die die grondrechten tegen elkaar af moeten wegen. Gek genoeg toetsen ze dan weer niet gewone wetten aan die grondwet (dat mogen ze zelfs niet), waardoor we de rare situatie hebben dat die rechters ook maar moeten uitzoeken hoe ze het een en ander met elkaar moeten rijmen. In elk geval is wel duidelijk dat artikel 11 en artikel 22 beide gehonoreerd moeten worden, wat betekent dat je niet zomaar een vaccinatieplicht in kunt voeren, want daarmee schrap je feitelijk artikel 11.
StillAwake schreef:En inderdaad, 99,x% van de mensen die het gehad hebben hebben het overleefd (hoewel long-covid ook geen pretje schijnt te zijn), maar 99,9x mensen die het vaccin gehad hebben hebben dat overleefd.
We moeten dus een hele kleine kans afwegen tegen een andere hele kleine kans. Dat maakt de casus voor dwang hierin juist heel zwak: zeker als er zo weinig kans is om ernstig ziek te worden of te sterven, zou gedwongen vaccinatie of maatregelen als 2G feitelijk niet aan de orde moeten zijn. Keuzevrijheid en lichamelijke autonomie zijn veel te belangrijk om die zomaar op te offeren aan het voorkomen van een kleine kans op ziekte.
Het is waar dat de afweging van die kleine kansen op macroniveau (dus 17,7 miljoen Nederlanders) dus resulteert in druk op onze kleine gezondheidszorg (er liggen minder dan 3000 mensen, dus minder dan 0,02% van de bevolking, in het ziekenhuis), maar dit zet het wel wat in perspectief.
Wat betreft long covid krijg ik steeds meer het idee dat het vooral optreedt bij mensen die vaak een toch al zwakke gezondheid hadden en covid ze het laatste duwtje geeft richting bijv. een lichamelijke burn-out.
StillAwake schreef:Onderbuikgevoel dus. En als ik de reactie van Pcrtje lees nog onderbuikgevoel op verkeerde argumenten ook.
We hebben allemaal zo onze redenen en die zijn allemaal deels op argumenten en deels op onderbuikgevoel gebaseerd.
StillAwake schreef:Dus nogmaals: ook een ongevaccineerde is bij mij welkom, maar wel onder de voorwaarde dat het geroeptoeter over hun redenen zich niet te laten vaccineren slechts plaatsvindt als ik er niet bij ben
Daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn. :) Ik denk dat er aan beide kanten mensen zijn die heel hard roepen. In dit topic roep ik ook best hard, maar i.r.l. valt dat echt wel mee.
StillAwake schreef:Ik heb nog geen gevaccineerde ontmoet die er (afgezien van iemand die van chemo naar chemo hobbelt) bang voor is besmet te raken.
Ik wel, meerdere zelfs. Mijn schoonvader (een 80+er) vroeg het afgelopen jaar elke keer als we een verjaardag hadden wie er waren en of ze ingeent zijn. Zo nee, dan wilde hij niet komen. Hij is echt de enige niet.
Mijn moeder daarentegen vindt het gedoe over corona allemaal maar onzin. Dat is dan weer de andere kant van het spectrum qua mening.
Ik zit er zelf nog aardig tussenin.
StillAwake schreef:Het is moeilijk uit te rekenen, omdat ik niet alle relevante data heb.
Bovendien ben ik onvoldoende medisch geschoold om deze data te kunnen analyseren en op waarde schatten.

Uit de bekende cijfers is op te maken dat 60% van de IC-opnames uit de groep van 15% ongevaccineerden komt.
Dat zou inhouden dat de kans om zonder vaccin in een IC bed te belanden vanwege corona ongeveer 10x groter is.
Om je wat data aan te leveren: mijn BMI is tussen de 20 en 25, mijn leeftijd onder de 50, ik heb al corona gehad (vrijwel zeker).
Hoeveel kans heb ik om op de IC met corona te raken?
Iets van 1 op de 10 miljoen schat ik in en dat is waarschijnlijk nog veel te pessimistisch.
Als ik in mijn auto stap om de weg op te gaan, heb ik een grotere kans om door een ongeluk daar terecht te komen. Dus blijf ik maar thuis, dat is goed voor de zorg. Behalve dan dat het ongezond is om veel thuis te zitten en mijn BMI dan weer toeneemt als ik te weinig beweeg. Ja, makkelijk is het niet zo. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 nov 2021 15:51

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3X21001307

Moderna-vaccin biedt 5 maanden na tweede prik nog steeds potente bescherming:

87% tegen infectie
96% tegen ziekenhuisopname
98% tegen overlijden
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 30 nov 2021 22:36

hans0166 schreef:ja hoor, laat de zorg maar lekker ontploffen, er sterven al mensen aan de uitgestelde zorg, dank zij.... jawel... moge duidelijk zijn.
Van mij mogen de bewust ongevaccineerden in een schuur gelegd worden, maar de anderen wel de chemo of ander behandling krijgen.

Omdat jij niet kunt, of wilt, lezen ga ik hier niet eens op in.
elbert schreef:Je veronderstelt dat ik het virus nog een keertje zal krijgen. Die kans is echter bijzonder klein. Wat ik dus doe is mijn kans op herinfectie accepteren en de kans op vaccin geinduceerde bijwerkingen elimineren. Bij andere mensen is die afweging anders, maar voor mij dus niet.

Precies dat. Dan weet je iig 100% zeker geen bijwerkingen van vaccinatie te krijgen.


Ergens word ik zo moe van dit forum. Elkaar om de oren slaan met al dan niet onderbouwde meningen, eindeloze discussies en soms ronduit schofferende reacties wanneer het om persoonlijke standpunten of overtuigingen gaat.. Laten we nu maar proberen elkaar in waarde te laten, een beetje respect voor elkaars mening (ook al zijn we het daar niet mee eens) is niks mis mee. Geldt ook voor mij uiteraard..
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2021 23:04

Dorpeling schreef:Omdat jij niet kunt, of wilt, lezen ga ik hier niet eens op in.

Precies dat. Dan weet je iig 100% zeker geen bijwerkingen van vaccinatie te krijgen.


Klopt, in het geval van een recente besmetting is dat ook wel begrijpelijk. Alleen als die er niet is kan je 100% zeker zijn dat ke geen bijwerkingen door de vaccinatie krijgt maar als we toch allemaal wel een keer besmet worden is die kans op mogelijke bijwerkingen er net zo goed.

Ergens word ik zo moe van dit forum. Elkaar om de oren slaan met al dan niet onderbouwde meningen, eindeloze discussies en soms ronduit schofferende reacties wanneer het om persoonlijke standpunten of overtuigingen gaat.. Laten we nu maar proberen elkaar in waarde te laten, een beetje respect voor elkaars mening (ook al zijn we het daar niet mee eens) is niks mis mee. Geldt ook voor mij uiteraard..


Mee eens. Het wordt wel wat complexer omdat er niet alleen een meningsverschil is maar er ook overbelaste ziekenhuizen zijn, operaties die (weer) worden uitgesteld, er weer restricties zijn die gekoppeld zijn aan bepaalde keuzes enzovoorts. Dat maakt het wel ingewikkelder. Meningsverschillen vindt men doorgaans niet zo erg zolang je er geen last van hebt. Maar als iemand een mening heeft die jou beperkt ga je de consequenties van andermans mening in negatieve zin zelf voelen en dan neemt het begrip voor die mening vaak af. Aan beide kanten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 01 dec 2021 07:34

Dorpeling schreef:Omdat jij niet kunt, of wilt, lezen ga ik hier niet eens op in.


ik lees zaken zoals ze er voor mij staan, en wazige achtergrondgedachten kan ik, omdat ik geen helderziende ben, niet weten.


Als een geloofsweigeraar ziek wordt "omdat god dat wil" moet hij ook genoeg op zijn/haar god vertrouwen ook weer beter te worden, en niet die andere zeer zieke heidenen die wel een prik gehaald hebben uit de ziekenhuis zorg opzij duwen omdat dán wel een beroep op de ziekenhuizen gedaan wordt, waar het dan blijkbaar niet meer in gods hand gelegd hoeft te worden, maar alle toeters en bellen uit de kast moeten komen om een weigeraar te redden.
Nee, hard, maar daar kan ik na twee jaar, en de huidige omstandigheden geen enkel begrip meer voor opbrengen

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 08:49

Dorpeling schreef:Ergens word ik zo moe van dit forum. Elkaar om de oren slaan met al dan niet onderbouwde meningen, eindeloze discussies en soms ronduit schofferende reacties wanneer het om persoonlijke standpunten of overtuigingen gaat.. Laten we nu maar proberen elkaar in waarde te laten, een beetje respect voor elkaars mening (ook al zijn we het daar niet mee eens) is niks mis mee. Geldt ook voor mij uiteraard..

Natuurlijk is het een kwestie van elkaar om de oren slaan met meningen, maar het is inmiddels meer dan een mening.
Als ik hoor dat mijn vader uitbehandeld is, niet omdat hij echt uitbehandeld is, maar omdat de ziekenhuizen geen zorg meer kunnen verlenen (en dat terwijl hij onder "normale omstandigheden" slechts een operatie nodig zou hebben) kan ik me daar enorm over opwinden.

En als hij nou de enige was: neen, bij ons in de kerk kan ik al twee gevallen noemen waar de uitgestelde zorg tot nijpende situaties leidt, en op mijn werk heb ik twee collega's die hetzij zelf, hetzij hun kind, zorg moeten laten onthouden, wat in beide gevallen ook tot ernstige complicaties leidt.

En dat alles omdat mensen stronteigenwijs vaccins weigeren.
Waarom? (de namen van forumleden mag je er zelf achter denken)
-Omdat een dansleraar zegt dat het niet werkt.
-Omdat een politicus roept dat corona niet bestaat
-Omdat op facebook stond dat...
-Omdat Xandernieuws weer eens wat onzin geplaatst heeft
-Omdat ze zelf denken dat het bij hun niet nodig is
-Omdat ze zelf bedacht hebben dat ze waarschijnlijk risico lopen op bijwerkingen (op zelf bedachte medische gronden)
-Omdat ze zelf beweren al besmet te zijn geweest (maar dat niet kunnen bewijzen)
-Omdat ze denken zelf niet ziek te worden
-Omdat een prik zo'n pijn doet
-Omdat er een 5G ontvanger bij het vaccin wordt meegeleverd
-Omdat het niet voor 100% beschermt
-Omdat ze de hersencapaciteit niet hebben om te begrijpen dat de cijfers uitwijzen dat vaccinatie helpt
-Omdat ze te egoistisch zijn om rekening te houden met anderen
En al deze 13 redenen zijn in te delen in domheid, egoïsme, eigenwijsheid of een combi daarvan.

Het enige argument wat ik nog niet heb gehoord is:
-Om het in God's hand te leggen.

En laat nu net dat laatste een argument zijn waar ik geen begrip, maar wel respect voor zou kunnen opbrengen.
Maar ook in behoudend christelijke kringen ben ik dat argument dus niet tegengekomen.

En hebben (bewust) ongevaccineerden recht op zorg?
Absoluut, maar wel nádat mijn vader een hartoperatie gehad heeft, nadat mijn secretaresse haar chemo's gehad heeft, nadat de 8-jarige dochter van een collega haar bestralingen gehad heeft, nadat een vrouw uit de kerk haar stoma heeft gekregen, nadat een man uit onze gemeente zijn been heeft kunnen laten afzetten, en dan kijk ik alleen maar in mijn eigen beperkte omgeving.

En dan kan ik begrijpen dat het hard overkomt dat Hans zegt dat bewust ongevaccineerden in een schuurtje gelegd mogen worden tot de rest zorg gehad heeft, maar op dit moment wordt de rest in dat spreekwoordelijke schuurtje gelegd, en dat is minimaal net zo schokkend.
Hebben (bewust) ongevaccineerden recht op zorg? Ja, maar wel achteraan aansluiten alsjeblieft.
En dan noemen ze me maar "een vreselijk mannetje" (@lammetje) of een "Nazi" (@benefietdiner), ik ben gewoon een beetje klaar met de domheid en het egocentrisme van vaccinweigeraars.
Maar als je vervolgens laat vallen dat vaccinatieplicht een goede zou zijn gooi ik ineens belangrijke waarden overhoop, en wordt ik vergeleken met de meest bizarre dictators.
Als ik vervolgens laat vallen dat 2G een goede oplossing zou zijn, zodat alleen de wappies last hebben van hun eigen keuze ben ik ineens voorstander van apartheid, en als ik aangeef dat het fijn zou zijn als voor de mensen die hun verantwoordelijkheid wél genomen hebbende maatschappij open moet ben ik ineens een egoïst.
Als ik aangeef dat de QR-code een goede zou zijn omdat iedereen van goede wil daarmee weer een leven kan opbouwen ben ik ineens voorstander van een controlemaatschappij.

Want lees maar eens terug, ik kan een heel aantal vaccinweigeraars op dit forum aanwijzen, maar niet één die als argument aandraagt dat hij of zij het bij God wil neerleggen (wat op een refoforum best begrijpelijk zou zijn).
En zelfs de keuzes die op het eerste gezicht nog enigszins medisch onderbouwd lijken vallen weg zodra een medicus (Pcrtje) daar naar kijkt.
Sterker nog, ik heb er nog niet één met argumenten zien langskomen die daadwerkelijk hout snijden.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 01 dec 2021 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 09:20

StillAwake schreef:En dat alles omdat mensen stronteigenwijs vaccins weigeren.
Je bent echt stekel blind hé. Die ziekenhuis capaciteit was al in 2015,..... 2016,........2017,......2018..... en..... 2019 niet op orde en tekort aan bedden en personeel. Wie is er nu stronteigenwijs……. precies StillAwake om niet te leren terug kijken waar de oorzaken liggen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 09:28

benefietdiner schreef:Je bent echt stekel blind hé. Die ziekenhuis capaciteit was al in 2015,..... 2016,........2017,......2018..... en..... 2019 niet op orde en tekort aan bedden en personeel. Wie is er nu stronteigenwijs……. precies StillAwake om niet te leren terug kijken waar de oorzaken liggen.

Niemand ontkent dat de capaciteit in de ziekenhuizen sinds Balkenende onvoldoende is, maar we hebben op dit moment te roeien met de riemen die we op dit moment hebben.
En dat jouw afgod (Baudet) het allemaal beter gedaan zou hebben geloof ik onmiddelijk, we hebben helaas te maken met de keuzes die jaren geleden al gemaakt zijn.

Overigens nog een leuk nieuwtje voor je: corona schijnt ook te spelen in landen die niet onder het Nederlandse zorgsysteem vallen.
Dus om alles terug te voeren op de wat minimalistische Nederlandse zorg (waar je op zich nog wel een punt hebt) is van een ronduit stuitende oogkleppen-orde.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23522
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2021 09:37

benefietdiner schreef:Je bent echt stekel blind hé. Die ziekenhuis capaciteit was al in 2015,..... 2016,........2017,......2018..... en..... 2019 niet op orde en tekort aan bedden en personeel. Wie is er nu stronteigenwijs……. precies StillAwake om niet te leren terug kijken waar de oorzaken liggen.


Onzin, je bent echt oerdom he (als je graag op die manier wil discussieren). De capaciteit was in 2015, 2016, 50 weken in 2017, 48 weken in 2018 en in 2019 toereikend, alleen bij de griepepidemie van eind 2017 / begin 2018 was het nijpend maar tijdelijk opschalen kon wel. Op het gebied van personeel is er al een poos krapte maar de ziekenhuizen hadden nu niet ramvol gelegen en er was geen zorg afgeschaald als het aantal patienten op de IC 60% lager lag en het aantal in de ziekenhuizen 40-50 procent lager. Waar die feiten schuif jij liever onder tafel. Wat aannemelijke getallen zijn als iedereen gevaccineerd zou zijn. Dus prima om te kijken naar de zorg en bepaalde bezuinigingen terug te draaien (hoewel de zorg ook betaalbaar moet blijven voor iedereen) maar vertel wel het eerlijke verhaal en geen fabeltjes. Je kan je zorgstelsel niet inrichten op een epidemie in een omvang die 1x per eeuw voorkomt en dat doen de meeste andere landen ook niet. Als er een pandemie is is het dus wenselijk dat de bevolking ook bijdraagt aan het bestrijden van de pandemie om de druk op de zorg laag te houden. Door je aan maatregelen te houden, door als er een preventief middel voorhanden is die te kiezen. En als er dan een middel is en de zorg ligt vol en dat komt voor een groot deel door mensen die dat eenvoudig hadden kunnen voorkomen door dat middel te halen, zit daar wel een groot deel van het probleem. En als je dan niet verder komt dan "tja capaciteit in de zorg is altijd al een probleem" loop je wel heel erg met oogkleppen op.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 09:48

StillAwake schreef:Niemand ontkent dat de capaciteit in de ziekenhuizen sinds Balkenende onvoldoende is, maar we hebben op dit moment te roeien met de riemen die we op dit moment hebben.
Precies en als je nu de juiste roeiers en de riemen niet beet pakt komen ze er nooit !
Die boot waar nu meer geroeid wordt is een zinkend / gezonken object.
Wordt een papagaai van Hugo de Jonge ! zoals Marnix dat al is.
Vat de koe nu bij de hoorns en bereid ziekenhuis bedden, personeel incl. goede beloning uit en blijft niet met je hoofd tegen dat blokbeton aan lopen.
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 01 dec 2021 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 09:57

benefietdiner schreef:Precies en als je nu de juiste roeiers en de riemen niet beet pakt komen ze er nooit !
Die boot waar nu meer geroeid wordt is een zinkend / gezonken object.
Wordt een papagaai van Hugo de Jonge !

Dan kun je beter een papagaai van Baudet zijn.
Dat de regering momenteel onvoldoende verantwoordelijkeheid neemt om de zorg op te schalen houdt niet in dat jij je verantwoordelijkheid dan ook niet hoeft te nemen...
Op dit moment wordt mensen noodzakelijke zorg onthouden, omdat het egoisme/de dombheid van enkelen (zoals jij) de zorg overbelast.
Dan kun je roepen dat de zorg te minimalistisch is, en dat we in een zinkend schip zitten: ook aan boord van een zinkend schip is het erg dom om te zeggen: "de kapitein heeft een stuurfout gemaakt, de boot vergaat nu, maar ik doe geen reddingsvest om, want de fout is al eerder gemaakt".
En dat laatste is nu net wél wat je doet.
Op zee niet zo'n ramp, omdat alleen de mensen die op deze manier denken zullen verzuipen (natuurlijke selectie...), maar met deze pandemie, en het feit dat dit soort wappies voorrang krijgen op noodzakelijke zorg van anderen brengen ze, om in je beeldspraak te blijven, de rest van de bemanning in gevaar.
benefietdiner schreef:Vat de koe nu bij de hoorns en bereid ziekenhuis bedden, personeel incl. goede beloning uit en blijft niet met je hoofd tegen dat blokbeton aan lopen.
En laat iedereen die nu zorg nodig heeft lekker creperen?
Dat schuurtje van Hans ligt al vol kan ik je verklappen, maar wel met de verkeerde groep.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 01 dec 2021 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 09:59

StillAwake schreef:Op dit moment wordt mensen noodzakelijke zorg onthouden, omdat het egoisme/de dombheid van enkelen (zoals jij) de zorg overbelast.
Vat de koe nu bij de hoorns en bereid ziekenhuis bedden, personeel incl. goede beloning uit en blijft niet met je hoofd tegen dat blokbeton aan lopen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 10:01

benefietdiner schreef:Vat de koe nu bij de hoorns en bereid ziekenhuis bedden, personeel incl. goede beloning uit en blijft niet met je hoofd tegen dat blokbeton aan lopen.

En laat iedereen die nu zorg nodig heeft lekker creperen?
Dat schuurtje van Hans ligt al vol kan ik je verklappen, maar wel met de verkeerde groep.

Mijn vader, een achtjarige dochter van mijn collega, mijn secretaresse, en minimaal 2 van mijn kerkleden (en dan kijk ik alleen naar mijn eigen sociale netwerk) liggen nu in dat schuurtje weg te teren, maar egoïsten, ronduit domme mensen en complotdenkers hebben voorrang...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 01 dec 2021 10:07

StillAwake schreef:En laat iedereen die nu zorg nodig heeft lekker creperen?
Ook al zou er gedaan worden wat jij en Marnix en Hugo de Jonge wil blijf het probleem bestaan van ziekenhuis bedden ic capaciteit personeel te kort incl. beloning bestaan net als vóór corona tijdperk. leer van de achterliggende geschiedenis!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2021 10:14

benefietdiner schreef:Ook al zou er gedaan worden wat jij en Marnix en Hugo de Jonge wil blijf het probleem bestaan van ziekenhuis bedden ic capaciteit personeel te kort incl. beloning bestaan net als vóór corona tijdperk. leer van de achterliggende geschiedenis!

Jij beseft dat de capaciteit van onze Nederlandse ziekenhuizen buiten 1 epidemie en 1 pandemie om altijd volstaan heeft?
Jij beseft dat de zorg betaald moet worden van jouw belastinggeld, en dat juist de rechtse partijen (waar jij zo'n groot liefhebber van bent) die belastingdruk omlaag wilden brengen?

Niemand ontkent dat we op dit moment een capaciteitstekort hebben. Dat is op dit moment de reden dat zorg niet aan iedereen te verlenen is die dat nodig heeft.
En dan is mijn mening helder: ongevaccineerden achteraan sluiten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast