Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 24 sep 2021 18:45

Mortlach schreef:https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm#SexAndAge

Hmm, vreemd, in de VS zijn er in de afgelopen 2 jaar bijna 600 kinderen aan Covid overleden... Maar als je dood bent, heb je natuurlijk nergens meer 'last' van...


Nou dan kan ik de rechter een handje geven want dan ben ik ook slecht ingelezen. :-({|=
Blijf het een slecht idee vinden om kinderen te prikken die op zo’n leeftijd ook niet goed de consequenties kunnen overzien van hun keuze.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 sep 2021 18:54

pindas83 schreef:Nou dan kan ik de rechter een handje geven want dan ben ik ook slecht ingelezen. :-({|=
Blijf het een slecht idee vinden om kinderen te prikken die op zo’n leeftijd ook niet goed de consequenties kunnen overzien van hun keuze.


Tja, alleen de pa was tegen; de moeder was voor. Dus wat geeft dan de doorslag? Vooral als je ook ziet dat de pa 1) ook tegen testen is en 2) de zorgen zo van Xandernieuws lijkt te hebben overgenomen, kan ik me goed voorstellen dat de rechter daar dus overheen stapt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 24 sep 2021 19:00

Marnix schreef:Onzin. Dat de kans om besmet te raken na vaccinatie niet 0 is is bekend. Het lijkt er alleen op dat de kans wel veel lager is dan wanneer je gevaccineerd bent en de kans om iemand te besmetten verkleinen kan je ook voor de ander doen. Ik vind dat wel belangrijk. Als je naar iemand toegaat met een heel zwakke gezondheid zou je je allicht kunnen laten testen maar je gaat je niet voor ieder bezoek met anderen laten testen terwijl het wel fijn is om te weten dat je dolr vaccinatie die kans flink hebt verkleind. Waar toch het idee vandaan komt dat als die kans niet 0% is, dat niet zou kunnen? Geen idee.


De kans is kleiner
Ze doen voorkomen dat het heel klein is
Zou wat dat betreft graag percentages zien want ik hoor echt van veel mensen dat ze testen voor toegang, gevaccineerd zijn en besmet blijken. Ze zijn er niet ziek van, dus dat is de reden waarvoor ik zeg dat het voor risicogroepen verstandig is om een goede afweging te maken. Maar de slogan doe het voor een ander is echt niet logisch

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 sep 2021 19:41

600 is op zoveel inwoners niet heel veel, ook al is iedere dode een teveel. Maar het gaat de jongen ook niet om zijn eigen risico te verminderen maar om het risico om het over te dragen te verminderen.

elbert schreef:De vraag is natuurlijk welke kans kleiner is: dat deze jongen zijn oma besmet na een negatieve test of wanneer hij gevaccineerd en niet getest is. Ik zou dan toch voor testen kiezen omdat gebleken is dat vaccinatie vooral de gevaccineerde zelf beschermt en veel minder anderen.


Ja ik weet niet zeker of ik het daarmee eens bent. Wel omdat testen inderdaad veiliger is en niet omdat ze terminaal ziek is. En een test ook een drempel kan worden (als die jongen niet in de buurt kan testen bijvoorbeeld wordt de frequentie van bezoek dan allicht ook minder). Dat ligt er ook aan hoe de patient daar in staat. Maar de bedoeling is om het met zo weinig mogelijk maatregelen zo veilig mogelijk te houden. Volgens mij was je geen voorstander van een testsamenleving.

Als je hier kijkt bij de vaccinatiestatus van jonge mensen die afgelopen weken positief testten blijkt die jongen wel een punt te hebben.

Enfin, vanaf morgen is dus een coronapaspoort (een QR code nodig) om bijvoorbeeld naar een restaurant te kunnen. In veel landen heeft dat tot protesten geleid. In Zwitserland (zie hieronder) en Frankrijk namen mensen hun eigen eten mee en gingen op straat voor het restaurant hun maaltijd verorberen. De restaurants blijven zo in elk geval een stuk leger dan voor de coronacrisis.


Terrassen met terrasverwarming en een dixi om de hoek :| :roll:
Overigens goed om ook even de positieve kanten benoemen, wat wel weer kan: de anderhalve meter afstand wordt losgelaten, kerken mogen zonder coronapas weer volledige bezetting draaien. Fijn dat er weer meer kan!
Laatst gewijzigd door Marnix op 24 sep 2021 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 sep 2021 19:47

Marnix schreef:600 is op zoveel inwoners niet heel veel, ook al is iedere dode een teveel. Maar het gaat de jongen ook niet om zijn eigen risico te verminderen maar om het risico om het over te dragen te verminderen.


Het is wat simpel, maar met 20 keer de bevolking zou je ook 20 keer het aantal doden verwachten. Dat zou voor Nederland dus 600/20 = 30 doden onder de 18 betekenen (als alles verder gelijk was, en dat is het natuurlijk niet).

En dat zijn dan de doden. Ook kinderen kunnen 'long covid' oplopen en zo jaren zo niet de rest van hun leven worstelen met allerlei vage klachten.

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... -doorgaan/

ook hier hebben ze het over 260 kinderen die moesten worden opgenomen in ziekenhuizen in Nederland
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 25 sep 2021 11:30

Mortlach schreef:Dat is de rechter toch niet met je eens dan...

"De rechter stelt voorop dat kinderen wel degelijk corona kunnen krijgen en dat zij er weliswaar gemiddeld minder erg en minder vaak ziek van worden dan volwassenen, maar dat ook kinderen net zo goed ernstig ziek kunnen worden en ook langdurig de gevolgen van die ziekte kunnen ervaren (long-covid). Verder is het risico op het besmetten van anderen significant kleiner bij gevaccineerden dan bij ongevaccineerden.
De rechter moet niet op de stoel van de wetenschap of de politiek gaan zitten en al helemaal niet als de wetenschap nog niet zulke krasse uitspraken doet als de rechter zelf. In het Urgenda proces heb ik ook dingen uit de mond van de rechter voorbij horen komen die geen enkele wetenschapper zo hard onder ede zou willen verklaren.
Om een voorbeeld te geven: v.w.b. long-covid geldt dat wetenschappers verdeeld zijn over de vraag hoe vaak het voorkomt en of het eigenlijk niet een symptoom van iets anders is dan corona. In elk geval deze hoogleraar uit Oxford is er niet heel erg van overtuigd.
Mortlach schreef:Begrijpelijk maakt de vader zich zorgen over de risico’s van vaccinatie en er is inderdaad een klein risico op ernstige bijwerkingen, zoals de door de vader bedoelde ontsteking van het hartzakje of de harstspier die naar nu verworven inzichten ongeveer voorkomt bij 1 op de 15.000 gevaccineerde jongens van 12 tot 18 jaar. Een ernstige bijwerking die gelukkig goed kan worden herkend en die ook in nagenoeg alle gevallen tot een volledig herstel kan leiden. Het zijn in ieder geval allemaal risico’s die de gezondheidsraad in haar afweging heeft meegenomen voorafgaand aan het geven van het advies om kinderen van 12 tot 18 jaar de mogelijkheid te bieden om voor vaccinatie te kiezen."
Ook hier is er nog discussie over. Een Canadese studie heeft het over 1 op de 1000 gevallen (i.p.v. 15.000). Nu is er wel flinke kritiek op die studie, maar de onderzoekers blijven bij hun claim, dus het laatste woord is er nog niet over gezegd.
Daarbij komt dat myocarditis niet zo onschuldig is als: "het kan in nagenoeg alle gevallen tot een volledig herstel leiden". Als je jong bent en bovendien flink aan sport doet, kan het levensbedreigend zijn. Er zijn dan ook flink wat gevallen bekend van jonge atleten die plotseling zijn overleden met myocarditis. Een plotselinge hartstilstand bij jonge sporters is een al jarenlang bekend fenomeen.
Mortlach schreef:Hmm, vreemd, in de VS zijn er in de afgelopen 2 jaar bijna 600 kinderen aan Covid overleden... Maar als je dood bent, heb je natuurlijk nergens meer 'last' van...
"Aan", "door" of "met" Covid? Ik vraag dit omdat bekend is dat nogal wat mensen overleden zijn die als covid dode zijn geregistreerd, maar ook iets anders hadden of zelfs helemaal geen covid hadden. Ik heb dit uit eerste hand: een familielid die in de bejaardenzorg werkt en getuige was van het feit dat artsen "COVID-19" als doodsoorzaak opschreven terwijl dat lang niet in alle gevallen vaststond. Dat gebeurde niet 1 keer, maar meerdere keren. Daar hoeft niet eens kwade opzet achter te zitten. Een arts kan het ook niet altijd precies achterhalen en dan maar: "nou ja, het zal wel covid geweest zijn" concluderen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 25 sep 2021 17:31

elbert schreef:"Aan", "door" of "met" Covid? Ik vraag dit omdat bekend is dat nogal wat mensen overleden zijn die als covid dode zijn geregistreerd, maar ook iets anders hadden of zelfs helemaal geen covid hadden. Ik heb dit uit eerste hand: een familielid die in de bejaardenzorg werkt en getuige was van het feit dat artsen "COVID-19" als doodsoorzaak opschreven terwijl dat lang niet in alle gevallen vaststond. Dat gebeurde niet 1 keer, maar meerdere keren. Daar hoeft niet eens kwade opzet achter te zitten. Een arts kan het ook niet altijd precies achterhalen en dan maar: "nou ja, het zal wel covid geweest zijn" concluderen.


Dat schurkt wel heel dicht tegen de claim aan dat "ze" zelfs mensen die van de trap vielen en stierven als Covid-dode registreerden. Volgens mij kan een arts ook gewoon "onbekend" opschrijven, of zelfs meerdere vermoedelijke oorzaken. De "ach, het zal wel"-redenatie kan natuurlijk voorkomen, maar ik hoop toch dat de gemiddelde arts wat professioneler is dan dat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 sep 2021 18:59

Mortlach schreef:Dat schurkt wel heel dicht tegen de claim aan dat "ze" zelfs mensen die van de trap vielen en stierven als Covid-dode registreerden. Volgens mij kan een arts ook gewoon "onbekend" opschrijven, of zelfs meerdere vermoedelijke oorzaken. De "ach, het zal wel"-redenatie kan natuurlijk voorkomen, maar ik hoop toch dat de gemiddelde arts wat professioneler is dan dat.


Het is wel duidelijk dat iedere oudere die in een laatste levensfase zat en daar bovenop corona, dat ze dan als doodsoorzaak covid-19 schreven. En inderdaad, dat zal best de oorzaak zijn dat het een paar dagen eerder was. Iedereen weet dat de gezonde jonge mensen die plotseling overleden aan corona een zeldzaamheid zijn. En ik geloof niet zo in long covid. Wel dat je klachten kunt houden, maar de kans was groot dat je bij een zware griep dit net zo had gehad. Omdat er gewoon teveel mensen (vooral tussen 15-40 jaar) op hun tandvlees lopen. Alle ballen in de lucht moeten houden. Als je dan flink ziek wordt, welke ziekte dan ook, komt dat er uit met een lange nasleep. En ja, dat moet nu een naampje krijgen, wordt extreem voor gewaarschuwd. Maar ik denk echt dat dit voorkomen kan worden door minder stress. En je kunt zeggen dat je er geen last van hebt, maar bijna de hele maatschappij is gestrest. Dus het grootste gedeelte van de bewoners ook. Er zijn zoveel mensen in disbalans. Triest dat daar niets mee gedaan wordt. Maar preventie is nooit belangrijk geweest, je komt er vanzelf achter, helaas is het dan vaak te laat.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 25 sep 2021 20:16

lammetje schreef:Het is wel duidelijk dat iedere oudere die in een laatste levensfase zat en daar bovenop corona, dat ze dan als doodsoorzaak covid-19 schreven. En inderdaad, dat zal best de oorzaak zijn dat het een paar dagen eerder was. Iedereen weet dat de gezonde jonge mensen die plotseling overleden aan corona een zeldzaamheid zijn.


Een hele troost voor de nabestaanden...

En ik geloof niet zo in long covid. Wel dat je klachten kunt houden, maar de kans was groot dat je bij een zware griep dit net zo had gehad. Omdat er gewoon teveel mensen (vooral tussen 15-40 jaar) op hun tandvlees lopen. Alle ballen in de lucht moeten houden. Als je dan flink ziek wordt, welke ziekte dan ook, komt dat er uit met een lange nasleep. En ja, dat moet nu een naampje krijgen, wordt extreem voor gewaarschuwd. Maar ik denk echt dat dit voorkomen kan worden door minder stress.


Als je redenatie zou kloppen, zou dit dus na elke zware griepgolf de afgelopen pak-em-beet 20 jaar massaal moeten zijn opgetreden. En dat is volgens mij niet zo, ik meen het me in ieder geval niet te herinneren. Zes maanden nadat je griep hebt gehad nog maar nauwelijks van het bed naar de bank kunnen lopen zonder buiten adem te raken, dat is volgens mij redelijk uniek aan de huidige situatie en 20 jaar geleden was het ook al druk.

En je kunt zeggen dat je er geen last van hebt, maar bijna de hele maatschappij is gestrest. Dus het grootste gedeelte van de bewoners ook. Er zijn zoveel mensen in disbalans. Triest dat daar niets mee gedaan wordt. Maar preventie is nooit belangrijk geweest, je komt er vanzelf achter, helaas is het dan vaak te laat.


Gezien dat deze situatie nieuw is, en het enige nieuwe het virus is, ligt de conclusie voor de hand dat het virus er iets mee te maken heeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 sep 2021 20:55

Mortlach schreef:Een hele troost voor de nabestaanden...



Als je redenatie zou kloppen, zou dit dus na elke zware griepgolf de afgelopen pak-em-beet 20 jaar massaal moeten zijn opgetreden. En dat is volgens mij niet zo, ik meen het me in ieder geval niet te herinneren. Zes maanden nadat je griep hebt gehad nog maar nauwelijks van het bed naar de bank kunnen lopen zonder buiten adem te raken, dat is volgens mij redelijk uniek aan de huidige situatie en 20 jaar geleden was het ook al druk.



Gezien dat deze situatie nieuw is, en het enige nieuwe het virus is, ligt de conclusie voor de hand dat het virus er iets mee te maken heeft.


:roll: het ging niet om het troosten van nabestaanden, het ging om cijfers. Je wil ook niet begrijpen wat ik bedoel hé ](*,) blijf lekker in je bubbel hangen, liefst binnen met de deur op slot. Ik hoop dat je geen trappen hebt in huis, ga vooral niet douchen want misschien glijd je uit een breek je je nek. Misschien voortaan ook gepureerd voedsel eten zodat je niet kunt stikken maar pas op voor verslikken.
Dat zijn allemaal grotere risico's dan overlijden van een gezonde 12 jarige door corona. Daar ging het om, zoveel geregistreerde coronadoden met onderliggend lijden. Als je alleen hen meerekent die gezond waren voordat ze corona kregen, krijg je veel lagere cijfers. En met die cijfers in je gedachten moet je de keus maken tussen vaccineren of niet.

En ja zoiets als long covid komt na de griepgolf ook veelal voor. Alleen zijn er minder griepgevallen tov corona. En is het een zwaardere variant waardoor je immuunsysteem een hardere klap krijht. Dus onder de streep ook meer mensen die langer nodig hebben om je herstellen. Indirect heeft het virus er dus ook mee te maken, maar dat virus had ook iets anders kunnen zijn. Het wordt nu gebruikt om angst te creëren en het vaccin te promoten. Dat klopt niet, laten we hierin wel realistisch blijven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 sep 2021 23:39

elbert schreef:De rechter moet niet op de stoel van de wetenschap of de politiek gaan zitten en al helemaal niet als de wetenschap nog niet zulke krasse uitspraken doet als de rechter zelf. In het Urgenda proces heb ik ook dingen uit de mond van de rechter voorbij horen komen die geen enkele wetenschapper zo hard onder ede zou willen verklaren.
Om een voorbeeld te geven: v.w.b. long-covid geldt dat wetenschappers verdeeld zijn over de vraag hoe vaak het voorkomt en of het eigenlijk niet een symptoom van iets anders is dan corona. In elk geval deze hoogleraar uit Oxford is er niet heel erg van overtuigd


- een rechter gaat uit van feiten en van wat experts ergens over zeggen (en wat het draagvlak daar is) om tot een weloverwogen uitspraak te kunnen komen. Vrij gangbaar in de rechtspraak zonder dat de rechter daarmee op de stoel van de wetenschapper / arts / psycholoog / psychiater / lijkschouwer of wat dan ook gaat zitten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 sep 2021 23:52

lammetje schreef:Het is wel duidelijk dat iedere oudere die in een laatste levensfase zat en daar bovenop corona, dat ze dan als doodsoorzaak covid-19 schreven. En inderdaad, dat zal best de oorzaak zijn dat het een paar dagen eerder was. Iedereen weet dat de gezonde jonge mensen die plotseling overleden aan corona een zeldzaamheid zijn. En ik geloof niet zo in long covid. Wel dat je klachten kunt houden, maar de kans was groot dat je bij een zware griep dit net zo had gehad. Omdat er gewoon teveel mensen (vooral tussen 15-40 jaar) op hun tandvlees lopen. Alle ballen in de lucht moeten houden. Als je dan flink ziek wordt, welke ziekte dan ook, komt dat er uit met een lange nasleep. En ja, dat moet nu een naampje krijgen, wordt extreem voor gewaarschuwd. Maar ik denk echt dat dit voorkomen kan worden door minder stress. En je kunt zeggen dat je er geen last van hebt, maar bijna de hele maatschappij is gestrest. Dus het grootste gedeelte van de bewoners ook. Er zijn zoveel mensen in disbalans. Triest dat daar niets mee gedaan wordt. Maar preventie is nooit belangrijk geweest, je komt er vanzelf achter, helaas is het dan vaak te laat.


Het verklaart niet waarom vrouwen er vaker last van lijken te hebben dan mannen, dat long covid vaak voorkomt icm astma en een verhoogde bmi etcetera. Het verklaart ook niet dat je op longscans gewoon afwijkingen kan zien. Los van het feit dat menself vaak hun agenda te vol plannen, constant bereikbaar willlen zijn, op hun telefoon zitten enz… en dat zorgt voor stress. Komt vast bij griep ook wel eens voor. Maar je zegt zelf terecht dat je dit bij griep ook wel eens gebeurt maar bij corona veel vaker omdat daar veel meer besmettingen van zijn. Dat (frequentie) is juist waarom het ook een probleem is.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... nsive-care
Laatst gewijzigd door Marnix op 26 sep 2021 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 26 sep 2021 03:31

Lammetje, je hebt van de eerste tot de laatste letter gewoon gelijk in je recente posting

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 26 sep 2021 12:43

een week geleden schreef Marnix: Ik vraag me alleen of hoe lang we nog dit soort dingen moeten weerleggen voordat je eindelijk eens stopt met onzin te verspreiden (en dan achteraf te roepen: Oh ja ik heb er ook geen kijk op.

Antwoord: dat zou zelfs nog toe kunnen nemen, naarmate de door u verzwegen tegengeluiden ook zeer toenemen.
(ik heb ook geen kijk hoelang je op dit forum mag blijven meedoen als klokkenluider. Het is een christelijk forum, dus hoop ik maar ...
Als enige hier op Refoweb, meen ik, druk ik in mijn nickname mijn achtergrond uit, waaruit blijkt dat ik mijn informatie elders sprokkel.)

Ik ben blij met jullie tegenspraak tegenover de alternatieve media hoor, ik luister daarnaar.
Edoch, steeds zijn jullie cijfers wel uit de mainstream welke belang heeft bij welgezinde, de macht ondersteunende informatie.
Dat belang is ook aanwezig, doch minder vanwege bij de alternatieve media gemis aan beloning, waarvan we samen weten dat die groep bezig is om weggedrukt te worden, als onwelgevallig 'nepnieuws', verspreid door 'wappies'. Dat zou een apart topic kunnen zijn op dit web.
Zo kijk ik nu voor het eerst eens op Viruswaarheid, en het eerste wat ik lees is de mening:
TheGreatReject zegt dat ..... 'Als altijd een goede aflevering. Top wat Viruswaarheid doet'.
Typisch hoe zeer de druk toeneemt en ook de leugens. Ik geloof er bijvoorbeeld helemaal niets van dat de vaccinatiegraad in Nederland op 85% ligt. NB De enige pandemie die we hebben is die van overheidstirannie.

Nou, het is hier wel Biblebelt, maar in mijn omgeving haalt dat oogziende de 50% ook niet hoor.
ik klik op het weekoverzicht van vorige week door Willem Engel en Jeroen Pols en luister maar 5 minuten.
Ze hebben het over de uitwerking van de lock down. Dat het verplicht opsluiten van gezonde mensen samen met zieken, niet zo slim is naar de nog niet besmette mensen toe.
Ja dat was één van de eerste dingen die we leerden, denk ik dan. Zieke mensen zet je in quarantaine. Bij ons op het lege eilandje Tiengemeten, zijn vroeger al veel zieke varensgezellen gesepareerd van de gezonde mensen op ons 'grote' eiland. Rudimenten van het gebouw zijn bewaard gebleven om ons dat niet te laten vergeten. (nou vergeet dat dus maar) :oops:
...volgende keer nog zo eens een paar grotelijks irriterende Viruswaarheden?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 sep 2021 16:07

ben db bd schreef:Edoch, steeds zijn jullie cijfers wel uit de mainstream welke belang heeft bij welgezinde, de macht ondersteunende informatie.


Ik blijf me oprecht afvragen hoe je hier in vredesnaam op komt? De rol van media is juist kritisch te zijn over wat de overheid doet.

Nou ja, ik weet natuurlijk wel hoe je er op komt, dit word je namelijk door de mensen met blogs verteld; dit doen ze om zichzelf te legitimeren. Een beetje hoe protestanten katholieken verketteren om hun bestaan te rechtvaardigen.

Dat belang is ook aanwezig, doch minder vanwege bij de alternatieve media gemis aan beloning


Echt? Je denkt dat die lui allemaal vrijwilligerswerk leveren?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten