Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 24 jul 2021 13:51

meribel schreef:De problemen in het ziekenhuis momenteel zijn echt heel groot en urgentie in het nieuws is absoluut niet te vergelijken met de berichtgeving rondom corona hoor


omdat de urgentie ook niet te vergelijken is met Corona.

mogelijk hierdoor : Sterfte door RS-virus bij kinderen komt in Nederland nauwelijks voor. ( rivm.nl/rs-virus)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 24 jul 2021 14:33

Chaya schreef:Maar ik zei toch dat het ernstig was en een zeer groot probleem?


Op wereldschaal:

Corona; 7 doden per minuut

Honger; 11 doden per minuut

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/09 ... rus-gemid/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2021 15:07

Honger is niet besmettelijk en veel lastiger op te lossen. Men probeert dat immers al ik weet niet hoe lang. Niet dat het daarom niet ernstig en erg is, uiteraard.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 24 jul 2021 18:00

Prisma23 schreef:"Huisartsen Biblebelt prikken soms achter gesloten deuren"

Bij een aantal huisartsen in de Biblebelt kunnen mensen gevaccineerd worden buiten het zicht van de buitenwereld. Door sociale druk in de orthodox-christelijke gemeenschappen ligt vaccineren daar soms gevoelig. Daarom bieden huisartsen de optie aan om tijdens een gewoon spreekuur een prik te geven.


Mooie aanpak, zo hoeft er niemand gezichtsverlies te lijden

https://nos.nl/artikel/2390497-onzichtb ... ten-deuren

https://www.gld.nl/nieuws/7305994/huisa ... n-de-buren


Ik vind het helemaal geen mooie aanpak. Belachelijk dat mensen zich zo laten lijden/leiden. Toon ballen en doe wat je zelf vind dat je moet doen. Ik was hier de enige met kleurrijke kleding in de kerk, dochters die een broek dragen en nog wel meer uiterlijkheden die ze hier niet willen /gewend zijn. Na een paar jaar zie je dat er steeds meer mensen deze ongeschreven voorschriften laten varen. Eén moet ermee beginnen en uiteindelijk zie je dat veel anderen het ook wel graag op die manier willen maar niet zo goed durfden. Stukje bij beetje wordt deze groep steeds groter. Dat zou met vaccineren ook zo moeten zijn. Als je vind dat het wel Bijbels verantwoord is, waarom zou je het dan 'achter gesloten deuren' doen? Op die manier houd je bepaalde dingen in stand, dat moet je nu juist niet willen toch. Ik vind het triest dat mensen zich gedwongen voelen een bepaalde richting te kiezen. Dat is zo in die kerken (tegen vaccinatie) maar dat is ook in bepaalde beroepsgroepen (voor vaccinatie).

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2021 18:31

lammetje schreef:Ik vind het helemaal geen mooie aanpak. Belachelijk dat mensen zich zo laten lijden/leiden. Toon ballen en doe wat je zelf vind dat je moet doen. Ik was hier de enige met kleurrijke kleding in de kerk, dochters die een broek dragen en nog wel meer uiterlijkheden die ze hier niet willen /gewend zijn. Na een paar jaar zie je dat er steeds meer mensen deze ongeschreven voorschriften laten varen. Eén moet ermee beginnen en uiteindelijk zie je dat veel anderen het ook wel graag op die manier willen maar niet zo goed durfden. Stukje bij beetje wordt deze groep steeds groter. Dat zou met vaccineren ook zo moeten zijn. Als je vind dat het wel Bijbels verantwoord is, waarom zou je het dan 'achter gesloten deuren' doen? Op die manier houd je bepaalde dingen in stand, dat moet je nu juist niet willen toch. Ik vind het triest dat mensen zich gedwongen voelen een bepaalde richting te kiezen. Dat is zo in die kerken (tegen vaccinatie) maar dat is ook in bepaalde beroepsgroepen (voor vaccinatie).


Tja zo zou het inderdaad moeten zijn maar mensen trekken zich vaak toch wel wat aan van wat anderen ergens van vinden. Overigens valt het allemaal nog wel mee:

https://www.trouw.nl/binnenland/in-de-b ... ~bcae6b0a/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Lydia63 » 24 jul 2021 18:40

lammetje schreef:Ik vind het helemaal geen mooie aanpak. Belachelijk dat mensen zich zo laten lijden/leiden. Toon ballen en doe wat je zelf vind dat je moet doen. Ik was hier de enige met kleurrijke kleding in de kerk, dochters die een broek dragen en nog wel meer uiterlijkheden die ze hier niet willen /gewend zijn. Na een paar jaar zie je dat er steeds meer mensen deze ongeschreven voorschriften laten varen. Eén moet ermee beginnen en uiteindelijk zie je dat veel anderen het ook wel graag op die manier willen maar niet zo goed durfden. Stukje bij beetje wordt deze groep steeds groter. Dat zou met vaccineren ook zo moeten zijn. Als je vind dat het wel Bijbels verantwoord is, waarom zou je het dan 'achter gesloten deuren' doen? Op die manier houd je bepaalde dingen in stand, dat moet je nu juist niet willen toch. Ik vind het triest dat mensen zich gedwongen voelen een bepaalde richting te kiezen. Dat is zo in die kerken (tegen vaccinatie) maar dat is ook in bepaalde beroepsgroepen (voor vaccinatie).


Respect Lammetje :8>
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 26 jul 2021 08:57

Prisma23 schreef:Op wereldschaal:
Corona; 7 doden per minuut

Honger; 11 doden per minuut

Dat vergelijk is niet te maken. In veel andere delen van de wereld is er een overvloed aan voedsel, er wordt zelfs weggegooid!
Mensen sterven ook aan andere ziektes, zoals malaria, TBC, mazelen.
Het gaat er nu om dat dit virus wereldwijd vele slachtoffers maakt. Ongekend.
Daar werken we zelf aan mee. Omdat er kris kras, door miljoenen mensen dagelijks wordt gereisd.
In vroeger tijden deed de boot er weken of maanden over, om op een ander continent te komen. Daardoor was de kans kleiner dat een virus of bacterie meegenomen werd.
Of bleef het beperkt.
Nu sta je in slechts een paar uur tijd, op een ander continent.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 26 jul 2021 18:10

Chaya schreef:Dat vergelijk is niet te maken. In veel andere delen van de wereld is er een overvloed aan voedsel, er wordt zelfs weggegooid!
Mensen sterven ook aan andere ziektes, zoals malaria, TBC, mazelen.
Het gaat er nu om dat dit virus wereldwijd vele slachtoffers maakt. Ongekend.
Daar werken we zelf aan mee. Omdat er kris kras, door miljoenen mensen dagelijks wordt gereisd.
In vroeger tijden deed de boot er weken of maanden over, om op een ander continent te komen. Daardoor was de kans kleiner dat een virus of bacterie meegenomen werd.
Of bleef het beperkt.
Nu sta je in slechts een paar uur tijd, op een ander continent.


Het makkelijk reizen is inderdaad een factor die een grote rol speelt. Ook in kader van duurzaamheid zou het goed zijn als vliegreizen geprijsd zouden worden als andere dingen dus BTW op de kaartjes en accijns op de brandstof en geen subsidies meer voor vliegvelden en luchtvaartbedrijven.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 26 jul 2021 19:43

lammetje schreef:Toon ballen en doe wat je zelf vind dat je moet doen.


Je slaat de spijker op de kop. Onze reactie op de pandemie begon zo mooi, aandacht voor de kwetsbaren en applaus voor de werkers in de zorg. Nu zijn we weer vervallen tot bot neoliberaal individualisme. Ieder voor zich en Hugo voor ons allen. Iedereen doet wat goed is in zijn eigen ogen. Alle solidariteit is verdwenen. Daarom is het goed dat deze huisartsen de bible-belt-wappies de wind uit de zeilen proberen te nemen. Om blijvend de kwetsbaren te beschermen moet wat mij betreft vaccinatie verplicht worden. Iedereen die niet meedoet wordt uitgesloten van onze samenleving en moet de kosten voor medische zorg gewoon zelf betalen. Ideaal zou zijn om het vaccin door het drinkwater te mengen, helaas kan dit om technische redenen niet. Dan krijgen wij weer samenleving zoals het door God bedoeld is, zorg voor de kwetsbaren. En dus niet de Lamech-stijl van “dat maak ik zelf wel uit.”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 26 jul 2021 22:06

Prisma23 schreef:Je slaat de spijker op de kop. Onze reactie op de pandemie begon zo mooi, aandacht voor de kwetsbaren en applaus voor de werkers in de zorg. Nu zijn we weer vervallen tot bot neoliberaal individualisme. Ieder voor zich en Hugo voor ons allen. Iedereen doet wat goed is in zijn eigen ogen. Alle solidariteit is verdwenen. Daarom is het goed dat deze huisartsen de bible-belt-wappies de wind uit de zeilen proberen te nemen. Om blijvend de kwetsbaren te beschermen moet wat mij betreft vaccinatie verplicht worden. Iedereen die niet meedoet wordt uitgesloten van onze samenleving en moet de kosten voor medische zorg gewoon zelf betalen. Ideaal zou zijn om het vaccin door het drinkwater te mengen, helaas kan dit om technische redenen niet. Dan krijgen wij weer samenleving zoals het door God bedoeld is, zorg voor de kwetsbaren. En dus niet de Lamech-stijl van “dat maak ik zelf wel uit.”


Lees je eigen verhaaltje nou nog eens en vertel me: Wie is hier nu een wappie?
#-o

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 26 jul 2021 23:41

pindas83 schreef:Lees je eigen verhaaltje nou nog eens en vertel me: Wie is hier nu een wappie?
#-o


Argumenten is te veel gevraagd?

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Lydia63 » 27 jul 2021 18:18

pindas83 schreef:Lees je eigen verhaaltje nou nog eens en vertel me: Wie is hier nu een wappie?
#-o

Ik begrijp wat je bedoelt mensen verplicht gaan stellen gaat in tegen elke vorm van integriteit van het mens zijn, iemand die dat wenst is 'n ?
Tja, ik zeg maar niks meer.
Maar alsof vaccinatie de enige oplossing is? Dat is manipulatie.

https://herstelderepubliek.wordpress.co ... op-de-ics/
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 27 jul 2021 20:02

Prisma23 schreef:Argumenten is te veel gevraagd?



Nee. Argumenten zijn te veel gevraagd. [-X

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2021 20:54

Lydia63 schreef:Ik begrijp wat je bedoelt mensen verplicht gaan stellen gaat in tegen elke vorm van integriteit van het mens zijn, iemand die dat wenst is 'n ?
Tja, ik zeg maar niks meer.
Maar alsof vaccinatie de enige oplossing is? Dat is manipulatie.

https://herstelderepubliek.wordpress.co ... op-de-ics/


Lekker betrouwbare bron weer. Uit de feiten blijkt het tegendeel maar weer.

https://nos.nl/artikel/2391137-veruit-d ... vaccineerd

En:


Bijna 99% van de Italianen die sinds februari van dit jaar aan covid-19 zijn overleden, was niet volledig gevaccineerd. Dat zegt het Italiaanse gezondheidsinstituut ISS vandaag. Van 1 februari tot 21 juli waren er 423 sterfgevallen onder volledig gevaccineerde mensen, wat neerkomt op 1,2% van het totaal van 35.776 sterfgevallen.


Bron: https://nos.nl/liveblog/2391023-kabinet ... n-eu-en-vs

Dat er tijdelijk beperkingen voor niet gevaccineerden zoals in Italie is niet zo onlogisch en gelukkig is dat dan voor een hoop dan wel een motivatir om toch maar een prik te halen…
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2021 21:00

Marnix schreef:Lekker betrouwbare bron weer. Uit de feiten blijkt het tegendeel maar weer.

https://nos.nl/artikel/2391137-veruit-d ... vaccineerd

En:


Bijna 99% van de Italianen die sinds februari van dit jaar aan covid-19 zijn overleden, was niet volledig gevaccineerd. Dat zegt het Italiaanse gezondheidsinstituut ISS vandaag. Van 1 februari tot 21 juli waren er 423 sterfgevallen onder volledig gevaccineerde mensen, wat neerkomt op 1,2% van het totaal van 35.776 sterfgevallen.


Bron: https://nos.nl/liveblog/2391023-kabinet ... n-eu-en-vs

Dat er tijdelijk beperkingen voor niet gevaccineerden zoals in Italie is niet zo onlogisch en gelukkig is dat dan voor een hoop dan wel een motivatir om toch maar een prik te halen…


Nee joh, Marnix. Allemaal mainstream propaganda! Die ene nerveuze Australiër die zich met drie camera's en lampen in zijn gezicht duidelijk verspreekt omdat hij niet voldoende mediatraining heeft gehad, dat is toch veel betrouwbaarder!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten