Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 jul 2020 15:15

Fox News, waarschijnlijk. Die versterken alles wat de president zegt.

Maar goed, ik zag gisteren een clip van een van de Fox presentatoren die zich afvroeg waarom het dragen van mondkapjes toch zo'n politiek issue is geworden.... Joh! wat denk je zelf!

Ik las ook dat Amerika tegen de test-capaciteit aanloopt. Te weinig reagens om de tests uit te voeren en te weinig laboratoria-capaciteit. En dat is zorgelijk, want dat betekent dat de doorlooptijd omhoog schiet. En als je een week moet wachten op je testresultaat, heeft die test weinig zin meer. (tenzij je bereid bent die week in quarantaine te blijven, maar dat is nu net het probleem).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2020 22:54

Mortlach schreef:Fox News, waarschijnlijk. Die versterken alles wat de president zegt.

Maar goed, ik zag gisteren een clip van een van de Fox presentatoren die zich afvroeg waarom het dragen van mondkapjes toch zo'n politiek issue is geworden.... Joh! wat denk je zelf!

Ik las ook dat Amerika tegen de test-capaciteit aanloopt. Te weinig reagens om de tests uit te voeren en te weinig laboratoria-capaciteit. En dat is zorgelijk, want dat betekent dat de doorlooptijd omhoog schiet. En als je een week moet wachten op je testresultaat, heeft die test weinig zin meer. (tenzij je bereid bent die week in quarantaine te blijven, maar dat is nu net het probleem).


Tja als de tests opraken worden er minder mensen positief getest en kan Trump weer roepen dat het de goede kant opgaat....

Wat ik met de twee kaarten wilde aangeven is dat Trump nooit een mondkapje draagt / zal dragen en dat in veel staten die hij in 2016 won dat gedrag wordt overgenomen. Ondertussen is het zwaartepunt van het virus nu van de dichtbevolktere democratische staten verschoven naar de republikeinse staten die gretig insprongen op Trumps adviezen om alles snel weer te heropenen. Tegen het advies van de experts in.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 jul 2020 23:35

Marnix schreef:Tja als de tests opraken worden er minder mensen positief getest en kan Trump weer roepen dat het de goede kant opgaat....


Inderdaad. ](*,)

Maar daarom is het positiviteitspercentage zo belangrijk. Hoeveel mensen die je test hebben ook daadwerkelijk Covid. Als die waarde heel hoog is, test je dus alleen mensen die toch al doodziek zijn (of je bevolking heeft massaal covid). In Brazilië is het positiviteitspercentage 50%, als je dat even doorrekent met de waarden van worldometers; in Amerika als geheel is het 8% maar lokaal gaat dat ook hard omhoog.

Wat ik met de twee kaarten wilde aangeven is dat Trump nooit een mondkapje draagt / zal dragen en dat in veel staten die hij in 2016 won dat gedrag wordt overgenomen. Ondertussen is het zwaartepunt van het virus nu van de dichtbevolktere democratische staten verschoven naar de republikeinse staten die gretig insprongen op Trumps adviezen om alles snel weer te heropenen. Tegen het advies van de experts in.


De Republican National Convention is in Florida eind volgende maand. Ik ben benieuwd hoe dat er aan toe zal gaan. Trump was vastberaden om géén maskers te gebruiken - daarom werd het event van North Carolina naar Florida verplaatst, maar ik vermoed dat ze tegen die tijd wel zullen moeten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 04 jul 2020 21:54

Mortlach schreef:Dan hoop ik dat ik ze voldoende op dat moment heb weten voor te bereiden. (..)
Stel je zou mijn kans op sterven als percentage kunnen uitdrukken: 0,01% hartaanval, 0,01% ongeluk, etc. en 0,1% corona. Samen dus 0,12%. Dan wil ik toch nog steeds de kans op corona verminderen? Dan gaat het totaal toch omlaag? Het is toch niet zo dat ik méér kans maak op een ongeluk als ik minder kans maak op corona omdat ik een masker draag tijdens het boodschappen doen?


Wie bereidt je voor? Jezelf op je eigen sterven, je kinderen op jouw sterven of je kinderen op hun sterven? Of allemaal, en hoe doe je dat? Hoe kun je bijvoorbeeld je kinderen voorbereiden op jouw sterven?
Ik wíst dan mijn moeder ging sterven toen ze terminaal was, toch was ik niet voorbereid op het verschrikkelijke grote gat wat ze achterliet.

Je kans om te sterven in percentages is uiteindelijk 100%. Mét alle zorgen, voorbereidingen, medicijnen en hulpmiddelen is nog nooit iemand blijven leven. Wanneer je de bijbel een beetje kent, weet je dat er in het OT heel vaak staat: '.. en hij stierf'. Zo is het nog. Reken er maar niet op dat je 130 wordt.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 09 jul 2020 23:21

Ik hoorde net dat het positiviteitscijfer voor tests in Arizona ondertussen 25% is. Dat is schokkend. 1 op de 4 tests komt terug als positief.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 10 jul 2020 18:52

Mortlach, hoe gaat het met de corona in Canada? Dat het in de VS een zooitje is dat snap ik, maar ik hoor over Canada vrij weinig.

Hier in Granada hebben we weer een uitbraak gekregen afgelopen week.. Ik mag nog naar buiten maar het is wachten op een tweede lockdown.

Ik ben nu zo blij dat ik net in januari een omscholingstraject afgerond heb....de hemel zij dank.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2020 20:04

Hier gaat het redelijk, maar er worden wel weer overal mondkapjes verplicht gesteld. We weten nog niet wat er na de zomer gebeurt met school, dat zullen we moeten afwachten. Helaas is het wel zo dat het spreekwoord luidt: "Als Amerika niest, wordt Canada verkouden," dus onze situatie is verbonden met die van de zuiderburen. De grens met de VS blijft geloof ik minimaal tot het einde van het jaar dicht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 14 jul 2020 09:25

Hydroxychloroquine helpt verrassend genoeg wel kopte CNN vorige week. Het probleem hiermee is natuurlijk dat omdat Trump het middel eerst aanbevool, het onmiddelijk politiek werd. Want als "zo'n oen het aanbeveelt, kan het nooit wat wezen", was de vooringenomen gedachte.
Het is beter om dit gewoon aan de wetenschap over te laten en er niet iets politieks van te maken of op basis van vooroordelen ermee om te gaan. Meerdere doktoren bevelen het inmiddels (in combinatie met bijv. zink) aan als voorzorgsmedicatie.
Overigens ben ik sceptisch over de mogelijkheid dat er een vaccin komt. Onderzoeken wijzen uit dat afweerstoffen tegen COVID-19 maar kort in het lichaam aanwezig blijven. Dat betekent dat het virus kan terugkeren (net als bijv. een gewone verkoudheid). Ik zie dus meer in het ontwikkelen van geneesmiddelen i.p.v. een vaccin. Maar goed, we wachten af.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2020 15:32

elbert schreef:Hydroxychloroquine helpt verrassend genoeg wel kopte CNN vorige week. Het probleem hiermee is natuurlijk dat omdat Trump het middel eerst aanbevool, het onmiddelijk politiek werd. Want als "zo'n oen het aanbeveelt, kan het nooit wat wezen", was de vooringenomen gedachte.
Het is beter om dit gewoon aan de wetenschap over te laten en er niet iets politieks van te maken of op basis van vooroordelen ermee om te gaan. Meerdere doktoren bevelen het inmiddels (in combinatie met bijv. zink) aan als voorzorgsmedicatie.
Overigens ben ik sceptisch over de mogelijkheid dat er een vaccin komt. Onderzoeken wijzen uit dat afweerstoffen tegen COVID-19 maar kort in het lichaam aanwezig blijven. Dat betekent dat het virus kan terugkeren (net als bijv. een gewone verkoudheid). Ik zie dus meer in het ontwikkelen van geneesmiddelen i.p.v. een vaccin. Maar goed, we wachten af.


- het onderzoek gaat over het gebruik als behandeling van Covid-patienten. Trump daarentegen promote het als preventief medicijn.
- de resultaten van de onderzoeken verschillen, goed om het verder te onderzoeken. Men was er al wel van teruggekomen dat het niet zou helpen. (en dat wat niet politiek beladen, zie hierboven)
- ik ben ook benieuwd. Wat ook nog zou kunnen (afhankelijk van hoelang ingebrachte afweerstoffen precies in het lichaam blijven) is dat het opgenomen wordt in de reguliere griepprik. Die bescherm ook maar ongeveer een half jaar tegen de griep dus die moet je dan twee keer per jaar halen of in het najaar zodat je in de periode dat de griep het meest actief is, beschermd bent. En dan kan je net als bij de griepprik bepalen of je die bescherming wil.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 17 jul 2020 13:15

Gisteren hoorde ik bij monde van de journalist Pieter Waterdrinker, dat de toestand in Rusland echt verschrikkelijk is.
Poetin hanteert de "verdeel en heers-methode", dus elke stad/gebied is zelf verantwoordelijk voor de gang van zaken.
Ik zag een filmpje waarin je honderden ambulances achter elkaar zag staan, wachtend tot ze hun patiënt konden afleveren op een SEH.
Hoeveel mensen zouden er uiteindelijk overleden zijn onderweg?
Hij had al die maanden in een strikte lock down gezeten, samen met zijn vrouw en hij kon deze week met een repatriëringsvlucht naar Nederland terugkomen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 20 jul 2020 16:38

Lees net het laatste nieuws betreffende een vaccin tegen het SARS-CoV-2 virus. Het Oxford vaccin lijkt veilug nadat het getest is op 1077 mensen. Volgens de onderzoekers zijn er geen ernstige bijwerkingen geconstateerd. Het vaccin leidt ertoe dat T-cellen en anti-stoffen worden aangemaakt. Verder onderzoek om te zien in welke mate het vaccin bescherming biedt is nodig.

Wat de situatie in Rusland betreft, het is zoals @Chaya al schreef, zeer ernstig. Wat ik uit de media te horen krijg - de anti Poeting beweging- is dat de ware cijfers nooit openbaar zullen worden gemaakt en dat het velemalen erger is dan menigeen denkt.

Wat Mexico betreft, - familie van mijn schoondochter leeft daar-, ook daar is de situatie erger als wij hier denken. Medische zorg is er prima voor wie $$$ heeft. De rest is aangewezen op minder goede medische ondersteuning.

Wat de VS, dat is helemaal triest.
Virus grijpt om zich heen en iedere staat heeft zijn eigen regels, maar het virus kent geen grenzen. Vooral de arme zwarte bevolking, de illigalen en andere armen hebben te maken met veel slachtoffers.

Brazilië dan. Ach laat ik daar maar over ophouden, het was erg, het wordt alleen maar erger.

Idlib dan. Daar is vorige week de eerste besmetting geconstateerd, wat volgt kunt u wel raden.

Jemen, door oorlog en honger verscheurt en ook daar is Covid. Dramatisch.

Iran. Cijfers gelezen van 20 miljoen besmettingen!!! Hoeveel doden daar wel niet vallen. Wij zullen het nooit weten

En de lijst is nog veel langer.

Tenslotte Nederland. Illigale feestjes waar honderden mense op afkomen. En men vindt het allemaal maar heel gewoon, want de oudjes sterven toch het meest. Te treurig voor woorden, zulk een gedachtengang.

Laar dat vaccin er A.U.B. snel komen!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 20 jul 2020 17:48

Waar is je Godsvertrouwen Elburger? Of is dat er alleen maar voor koopzondagen? Ik ga het vaccin toch niet halen, of het er wel of niet is. En dan, wat wou je dan doen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 20 jul 2020 21:57

irmo schreef:Waar is je Godsvertrouwen Elburger? Of is dat er alleen maar voor koopzondagen? Ik ga het vaccin toch niet halen, of het er wel of niet is. En dan, wat wou je dan doen?


Niet zo flauw he...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 21 jul 2020 02:47

Dit gaat echt nog.. zo... lang duren...

Voor wie het allemaal niet zo nauw volgt: morgen behaalt de VS 3 mijlpalen: 4 miljoen besmettingen (totaal), 2 miljoen besmettingen (actief) en 144.000 doden (1000 gros).

Eindelijk, eindelijk beginnen de staten toch overtuigd te raken dat maskers verplicht stellen misschien niet zo'n slecht idee is...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 21 jul 2020 14:00

Mortlach schreef:Dit gaat echt nog.. zo... lang duren...

Voor wie het allemaal niet zo nauw volgt: morgen behaalt de VS 3 mijlpalen: 4 miljoen besmettingen (totaal), 2 miljoen besmettingen (actief) en 144.000 doden (1000 gros).

Eindelijk, eindelijk beginnen de staten toch overtuigd te raken dat maskers verplicht stellen misschien niet zo'n slecht idee is...


Ongelofelijk.
In Nederland komen ook weer meer besmettingen. We zitten nu op een besmettingsgraad van 1,29
Wij zijn er ook nog niet.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten