Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 30 mei 2020 13:38

Italy: 96% of Coronavirus Fatalities Had Other Chronic Illnesses
https://www.breitbart.com/health/2020/0 ... illnesses/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 mei 2020 14:55

Jerommel schreef:Italy: 96% of Coronavirus Fatalities Had Other Chronic Illnesses
https://www.breitbart.com/health/2020/0 ... illnesses/


Lol at Breitbart. Wat volgt er op? Infowars?

Maar goed, je punt? Oudere mensen hebben nu eenmaal wel eens chronische ziekten; hoge bloeddruk, staar, suikerziekte. Is het daarom niet zo erg? Want ach, het waren ouden en zieken die massaal zijn overleden en die lui zijn toch niks waard? Waar maken we ons druk om, eigenlijk ruimt dat virus wel lekker op. Kan de AOW-premie straks weer omlaag.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 30 mei 2020 19:41

Besmetting van 21 personen in een moskee omdat de regels niet werden gevolgd. Teveel personen aanwezig en geen 1,5 meter.
1 iemand van 77 overleden
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2020 19:52

Chaya schreef:Zolang wij onze manier van leven niet zullen wijzigen, vrees ik dat de ene pandemie de andere op zou kunnen volgen.
En niet alleen dat.


Ik zie de hele wereld niet opeens besluiten om vegetarier te worden nee. Of China stoppen met al die exotische dieren op sommige markten te verkopen. Maar met allemaal een dag in de week geen vlees eten ben je er niet. Dus zal het af en toe we blijven gebeuren. Alleen de laatste echt serieuse pandemie was wel 60 jaar geleden (ik reken de mexicaanse griep niet mee). En nog nooit is de impact zo groot geweest als nu. Dat er af en toe een virus rondwaardt is niet te voorkomen. De vraag is vooral
Hoe ernstig die is en hoeveel impact die op de samenleving heeft.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 30 mei 2020 22:03

Mortlach schreef:Lol at Breitbart. Wat volgt er op? Infowars?
Lekker belangrijk. En volgens wie is Breitbart dan zo "LOL"?
Dat Breitbart dit nu toevallig ook bericht, wat al weken geleden naar buiten kwam, maakt het ineens "LOL"?

Maar goed, je punt?
Dat er doden als Corona doden worden te boek gesteld als ze de test indiceert dat ze het virus hebben, ook als het niet de doodsoorzaak is.
En dat gebeurt niet alleen in Italië.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2020 00:13

Jerommel schreef:Dat er doden als Corona doden worden te boek gesteld als ze de test indiceert dat ze het virus hebben, ook als het niet de doodsoorzaak is.
En dat gebeurt niet alleen in Italië.


O, dus je wilt eigenlijk zeggen dat dat virus helemaal zo gevaarlijk niet is? Dat er in Italië 'toevallig' 33.000 mensen zijn gestorven aan hoge bloeddruk en aderverkalking? Waarom is dat zo belangrijk voor je? Want je bent er duidelijk op uit de ernst van het virus te minimaliseren. Je zou je eens bekend moeten maken met het concept 'oversterfte'.

Even ter vergelijking, als iemand besmet is met HIV en AIDS ontwikkelt, de weerstand verdwijnt en hij dan sterft aan een verkoudheid, was de doodsoorzaak dan die verkoudheid, of zou AIDS daar dan toch wat mee te maken hebben?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2020 10:15

Ik heb oversterfste al een paar keer geprobeerd uit te leggen maar het dringt niet echt door. Net als dat mensen niet zomaar dood met een hoge bloedruk. 1 op de 4 mensen heeft een hoge bloeddruk. Maar nee Jerommel, opeens gaan er in een paar maanden tijd 350000 mensen dood en als je naar oversterfte kijkt weet je hoeveel meer dat is dan normaal maar dat komt gewoon omdat ze diabetes of een hoge bloeddruk hadden en zo....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 02 jun 2020 09:01

Ik lees zo juist belangrijk nieuws betreffende de strijd tegen het corinavirus. In het Willemina Canisius Ziekenhuis in Nijmegen zijn virologen en longartsen op een spoor gekomen door onderzoek bij overleden en ernstig zieke coronavius besmette mensen dat vitamine K een belangrijke indicator is bij mensen die besmet zijn. Vitamine K tekort heeft zeer nadelige gevolgen op het virus.
Dit zou weer een prima opsteker kunnen zijn in de strijd tegen dit verschrikkelijke virus.

Kan de link niet plaatsen, maar voor geintresseerden, het staat op de website van omroep gld.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 02 jun 2020 09:19

Wij leven momenteel in een anderhalve meter samenleving. Blijf bij elkaar uit de buurt, bezoek familieleden aan richtlijnen gebonden. Horeca idem dito, en zo is het overal. Mensen worden beboet met €400. en een strafblad . Alles om het virus de kop in te drukken.

Dat in het land van DT en Brazilie een groot deel daar maling aan heeft, is alom bekend. ( nu houd ik de anti racisme betogingen/ rellen in de VS daar even buiten, hetgeen daar gebeurd is racisme en woedde ten top en terecht ) . Ik heb het hier over Nl, dat altijd braafste jongetje van de klas, ECHTER, dat geldt niet voor Amsterdam want daar mag veel, heel veel, zo liet burgemeester Halsema maar weer een duidelijk merken. Daar waar in Den Haag geprotesteerd werd met duidelijke richtlijnen en HANDHAVING, daar durft Haslema in Amsterdam niet in te grijpen. Angst voor rellen als argument. Totale minachting voor al die miljoenen Nederlanders die zich aan de 1.5 m richtlijnen moeten houden en houden. Duizenden demonstranten op een kluitje. Schandalig!! De reden waarom men demonstreerd, prima. Maar de handhaving was er niet. Hoop dat alles meevalt, maar wat als het virus juist daar de kans kreeg om zich te verspreiden? Nog maar 50.000.000.000 uit de staatskas in de economie storten.

Ik ben teleurgesteld, en velen met mij.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2020 10:13

elburger schreef:Wij leven momenteel in een anderhalve meter samenleving. Blijf bij elkaar uit de buurt, bezoek familieleden aan richtlijnen gebonden. Horeca idem dito, en zo is het overal. Mensen worden beboet met €400. en een strafblad . Alles om het virus de kop in te drukken.

Dat in het land van DT en Brazilie een groot deel daar maling aan heeft, is alom bekend. ( nu houd ik de anti racisme betogingen/ rellen in de VS daar even buiten, hetgeen daar gebeurd is racisme en woedde ten top en terecht ) . Ik heb het hier over Nl, dat altijd braafste jongetje van de klas, ECHTER, dat geldt niet voor Amsterdam want daar mag veel, heel veel, zo liet burgemeester Halsema maar weer een duidelijk merken. Daar waar in Den Haag geprotesteerd werd met duidelijke richtlijnen en HANDHAVING, daar durft Haslema in Amsterdam niet in te grijpen. Angst voor rellen als argument. Totale minachting voor al die miljoenen Nederlanders die zich aan de 1.5 m richtlijnen moeten houden en houden. Duizenden demonstranten op een kluitje. Schandalig!! De reden waarom men demonstreerd, prima. Maar de handhaving was er niet. Hoop dat alles meevalt, maar wat als het virus juist daar de kans kreeg om zich te verspreiden? Nog maar 50.000.000.000 uit de staatskas in de economie storten.

Ik ben teleurgesteld, en velen met mij.


Niet zo zuur doen, alsof in Amsterdam alles mag, de miljoenen Nederlanders die het virus serieus minacht enzovoorts. Nee, het ging niet goed omdat er veel meer mensen kwamen dan verwacht.... Halsema heeft dat wel helder uitgelegd:

"Als wij hadden kunnen voorspellen dat dit zo'n populaire demonstratie zou zijn, dan hadden we andere maatregelen genomen", zei Halsema.

"De verwachting was dat er ongeveer 250 tot 300 mensen zouden komen. Maar het werden er veel meer. Het overdonderde mij. Als ik dit had kunnen voorzien, zoveel mensen op een kluitje, dan hadden we dat normaal weggeleid."

Volgens de burgemeester zwol het protest binnen een uur tot enorme proporties aan, waardoor er alleen op een gewelddadige manier ingegrepen had kunnen worden. Halsema kwam naar eigen zeggen voor een duivels dilemma te staan. "Daar stonden heel veel mensen met zware emoties. Ik had alleen met zware politie-inzet kunnen ingrijpen, wat weer tot veel onrust en misschien rellen had kunnen leiden."


Dus.... Van de fouten leren en het volgende keer beter doen. Wat is jouw alternatief? Oproepen: "Ga naar huis" en als de mensen niet luisteren ze uiteenslaan? Met traangas van de Dam spuiten?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 02 jun 2020 15:07

Het zien van diverse journaalbeelden maakte mij zeer boos en verontwaardigd.
Veel mensen maken nu kapot wat ze in de afgelopen maanden hebben opgebouwd, ben ik bang.
Polonaise in de kroeg, te dicht bij elkaar op een terras, overvolle stranden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 02 jun 2020 18:03

Chaya schreef:Het zien van diverse journaalbeelden maakte mij zeer boos en verontwaardigd.
Veel mensen maken nu kapot wat ze in de afgelopen maanden hebben opgebouwd, ben ik bang.
Polonaise in de kroeg, te dicht bij elkaar op een terras, overvolle stranden.


Wat dacht je van demonstraties op de Dam? Halsema bekent wel kleur zeg door dit ongestraft plaats te laten vinden.. ](*,)

Edit: lees net Marnix ‘s reactie na mij post.
Naar mijn mening had ze ook geen demonstratie van 300 mogen toelaten. Wij zitten moeilijk te doen in de kerk en café-restauranteigenaars allerlei fratsen uithalen om een paar euro’s op te halen nu het weer mag... en dan dit.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 02 jun 2020 18:39

Ja de Dam vond ik zeer ergerlijk. Op 4 mei moest die leeg blijven. En hoe ernstig ook het vergrijp is, het vond plaats in Amerika.
En natuurlijk mag je daar in Nederland tegen protesteren.
Maar op deze manier?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 02 jun 2020 20:02

Die Halsema is een linkse aanfluiting. Waardeloos.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 03 jun 2020 08:30

Marnix schreef:Daarom moet je toch naar statistieken kijken of iets werkt of niet. En dat hebben ze gedaan:

[i]Het sterftepercentage van de groep die niets gebruikte lag op 9 procent. Van de groepen die hydroxychloroquine of chloroquine kregen, stierven respectievelijk 18 en 16,4 procent. Dat percentage lag nog hoger bij coronapatiënten die de medicijnen kregen in combinatie met antibiotica. De onderzoekers stellen dat mensen die hydroxychloroquine en chloroquine gebruiken 45 procent meer kans hebben om dood te gaan
The Lancet heeft inmiddels een 'expression of concern' bij dit artikel gepubliceerd. Dat betekent dat het artikel niet aan de standaarden voldoet om als betrouwbare wetenschappelijke publicatie te worden beschouwd.
Kortom: deze studie is onbetrouwbaar.
Dat betekent dat er nog wat meer onderzoek naar (hydroxy)chloroquine gedaan dient te worden.
Je vraagt je wel af hoe en waarom dit artikel uberhaupt in the Lancet terecht is gekomen. Het bedrijfje (Surgisphere) dat dit artikel heeft geschreven is nogal obscuur, om het voorzichtig te zeggen en letterlijk honderden wetenschappers hebben bezwaar aangetekend tegen dit artikel.
Marnix schreef:Niet zo zuur doen, alsof in Amsterdam alles mag, de miljoenen Nederlanders die het virus serieus minacht enzovoorts. Nee, het ging niet goed omdat er veel meer mensen kwamen dan verwacht.... Halsema heeft dat wel helder uitgelegd:

"Als wij hadden kunnen voorspellen dat dit zo'n populaire demonstratie zou zijn, dan hadden we andere maatregelen genomen", zei Halsema.
Regeren is vooruitzien. Wie de berichten op sociale media had gevolgd, kon weten dat het aantal bezoekers fors hoger zou zijn dan 300 mensen. Op Facebook alleen al stonden 2100 mensen geregistreerd die geinteresseerd waren in de demonstratie.
Ook het argument van "we konden alleen met geweld de demonstratie beeindigen" snijdt geen hout. Men had tegen de mensen kunnen zeggen dat ze er een eind aan moesten maken, men had straten kunnen afsluiten om verdere toestroom te voorkomen enz. Volgens ooggetuigen was de sfeer vreedzaam, dus geweld was niet het enige alternatief.
Mevrouw Halsema stond daarbij zelf met een button met 1873 erop (dat heeft met de afschaffing van slavernij te maken) op de Dam glimlachend toe te kijken (zonder mondkapje), dus ze wilde zelf ook dat deze demonstratie doorging. Ze vond die demonstratie naar eigen zeggen "te belangrijk" om die met zoiets banaals als coronaregels te gaan inperken.
Het "ik wist niet dat dit zo groot zou worden" is een smoes achteraf.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten