Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2025 10:22

Mortlach schreef:Waar Trump bijzonder goed in is, is slachtoffers vinden waar niemand om geeft. Venezolaanse "terroristen", wie maakt er zich nou druk om wat daar mee gebeurt? Transgender mensen? Stinkend rijke advocaten? Daar heeft iedereen toch al een hekel aan. Universiteiten? Linkse elite, zul je bedoelen, etc.

Het zijn altijd dit soort doelwitten die Trump als eerste aanvalt omdat het publiek nauwelijks reageert. Heel systematisch En als dat eenmaal 'normaal' is geworden, dan pakt hij de volgende groep aan; een groep die allicht wat meer steun zou hebben, maar het gedrag is ondertussen geaccepteerd en dus is die steun weggevallen. We kennen allemaal dat gedicht toch wel?

Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen vakbondslid.
Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen Jood.
Toen ze mij kwamen halen
was er niemand meer, die nog protesteren kon.

Precies. En als mensen nog wel reageren leg je ze allerlei sancties op, zet je hun subsidies stop, dreig je met vervolging enzovoorts totdat ze denken: Blijf maar onder de radar, dan hebben we er het minste last van. Precies hoe Poetin de Russische bevolking onder de duim houdt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 apr 2025 16:25

Okay. Dat Trump niet de snuggerste is, is bekend, maar dit is toch wel opmerkelijk.

Een week of wat geleden tweet Trump een foto van Kilmar Arbrego Garcia, de man die hij illegaal naar El Salvador heeft gedeporteerd. Op de foto zijn vinger-tatoeages te zien en iemand heeft met Photoshop aangegeven dat die voor M S 1 3 staan. Duidelijk.

Maar nu blijkt dat Trump dus denkt dat die photoshop écht was. Hij is dus slachtoffer van zijn eigen propaganda. Tijden een interview met ABC hield hij dit stug vol, tot op het genante af. En natuurlijk, zodra je ook maar enigszins tegengas geeft, begint Trump met de beledigingen, want toegeven dat hij een vergissing heeft gemaakt, dat kan natuurlijk niet. De interviewer wil door maar Trump kan dit blijkbaar echt niet loslaten. Triest gewoon.

Maar het werkt blijkbaar wel. Aan het einde van de clip hoor je de interviewer het opgeven. Hij wil namelijk verder en het is wel duidelijk dat dat niet gebeurt totdat hij Trump gelijk geeft. Weet je, ik begin dit steeds meer als cruciale eigenschap te zien; een leider die niet kan toegeven dat hij/zij soms een vergissing maakt, dat is echt doodeng.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2025 16:58

Mortlach schreef:Okay. Dat Trump niet de snuggerste is, is bekend, maar dit is toch wel opmerkelijk.

Een week of wat geleden tweet Trump een foto van Kilmar Arbrego Garcia, de man die hij illegaal naar El Salvador heeft gedeporteerd. Op de foto zijn vinger-tatoeages te zien en iemand heeft met Photoshop aangegeven dat die voor M S 1 3 staan. Duidelijk.

Maar nu blijkt dat Trump dus denkt dat die photoshop écht was. Hij is dus slachtoffer van zijn eigen propaganda. Tijden een interview met ABC hield hij dit stug vol, tot op het genante af. En natuurlijk, zodra je ook maar enigszins tegengas geeft, begint Trump met de beledigingen, want toegeven dat hij een vergissing heeft gemaakt, dat kan natuurlijk niet. De interviewer wil door maar Trump kan dit blijkbaar echt niet loslaten. Triest gewoon.

Maar het werkt blijkbaar wel. Aan het einde van de clip hoor je de interviewer het opgeven. Hij wil namelijk verder en het is wel duidelijk dat dat niet gebeurt totdat hij Trump gelijk geeft. Weet je, ik begin dit steeds meer als cruciale eigenschap te zien; een leider die niet kan toegeven dat hij/zij soms een vergissing maakt, dat is echt doodeng.

Eens. Bij Waltz lijkt hij wel fouten te kunnen zien, die lijkt ontslagen te zijn. Nu Hegseth nog….
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2025 16:35

Marnix schreef:Eens. Bij Waltz lijkt hij wel fouten te kunnen zien, die lijkt ontslagen te zijn. Nu Hegseth nog….

Nou ja, ontslagen... Overgeplaatst naar ambassadeur van de VN, niet echt de meest heftige straf.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2025 22:41

Mortlach schreef:Nou ja, ontslagen... Overgeplaatst naar ambassadeur van de VN, niet echt de meest heftige straf.

Je inderdaad :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mei 2025 08:31

Het is ontzettend belangrijk dat Amerikanen weer in Amerikaanse auto's gaan rijden en niet in Chinese en zo, daarom importheffingen. Dat de Airforce One uit Amerika komt is natuurlijk wel prima. Weten we nog, in 2012 was Trump kritisch richting Obama omdat hij "illegale donaties uit het buitenland zou krijgen". Weten we nog, in 2016 riep Trump dat de VS alle moslims zou moeten weigeren om Amerika binnen te komen. Weten we nog, in 2017 noemde hij Qatar "funders of terrorism". Oh ja Trump mag ook een luxe golf resort met 18 holes bouwen en beheren in Qatar voor 3 miljard. Wat een prachtige deals sleept hij er uit voor het Amerikaanse volk!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 mei 2025 18:22

Marnix schreef:Het is ontzettend belangrijk dat Amerikanen weer in Amerikaanse auto's gaan rijden en niet in Chinese en zo, daarom importheffingen. Dat de Airforce One uit Amerika komt is natuurlijk wel prima. Weten we nog, in 2012 was Trump kritisch richting Obama omdat hij "illegale donaties uit het buitenland zou krijgen". Weten we nog, in 2016 riep Trump dat de VS alle moslims zou moeten weigeren om Amerika binnen te komen. Weten we nog, in 2017 noemde hij Qatar "funders of terrorism". Oh ja Trump mag ook een luxe golf resort met 18 holes bouwen en beheren in Qatar voor 3 miljard. Wat een prachtige deals sleept hij er uit voor het Amerikaanse volk!

Moet je voor de gein eens kijken naar wat er allemaal rond zijn cryptomunten gebeurt. De corruptie daar doet dat vliegtuigje van 400 miljoen verbleken.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”