Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor gravo » 02 okt 2020 12:18

Ik heb toch eens geprobeerd om wat bijbelse begrippen op Trump toe te passen. Ik hoor zoveel opgewonden geluiden omtrent deze man! Hij zou een zegen zijn en door God worden gebruikt.
Maar ik kom gewoon uit bij deze woorden van Timotheus die hem werkelijk precies beschrijven:
zelfzuchtig, geldgierig, pocher, vermetel, kwaadspreker, liefdeloos, trouweloos, lasteraar, onmatig, onhandelbaar, roekeloos, opgeblazen.
De Bijbel kan het vaak zo treffend zeggen. En wat een ironie dat juist Trump nu besmet is!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Chaya » 02 okt 2020 13:23

Ik ben het geheel met je eens. Ik begrijp niet dat veel christenen bijna kritiekloos achter deze man aangaan. Omdat hij pro life is?
De leugens worden weggepoetst.
Het zou een bedoeling hebben dat hij een wereldleider is. Maar hoe moet je dit dan plaatsen? Dat ook hij is stilgezet?
Hij twittert nog dat het goed gaat hoor en dat hij van huis uit blijft werken.
Dat hoorden we ook van Boris Johnson. Het gaat prima hoor, bla bla.
Maar corona is een gevaarlijke ziekte. Veel mensen dachten in het begin, o is dit het, nou, dat valt mee.
Maar de beruchte fase 6- - 8e dag hadden ze dan nog niet gehad.
En heeft hij Biden niet besmet tijdens het geschreeuw?
Ook hij kan dus ziek worden. Zo loopt het heel anders....
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Chaya » 02 okt 2020 13:26

elbert schreef:Ik heb het debat niet gezien, wel stukjes achteraf. Het verbaast me eerlijk gezegd niets dat het zo gelopen is. Dit is allemaal strategie.
Deze verkiezingen gaan over het naar de stembus laten komen van de eigen achterban en zo weinig mogelijk die van je tegenstander.

Ik heb ook enkele fragmenten maar gezien en dat vond ik genoeg.
Twee oude mannen die nergens inhoudelijk op elkaar ingaan, maar zo op de man spelen.
Het is allemaal theater.
Ik vind het minachtend jegens de serieuze kiezer.
Ik hoop dat het mee mag vallen voor Trump en zijn echtgenote, maar ik hoop ook dat het hem eens tot inkeer mag brengen.
En dat hij voortaan een toontje lager zingt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor hans0166 » 02 okt 2020 15:05

Chaya schreef:De leugens worden weggepoetst.


Bij Biden niet?.. want het wordt één van de twee.. dan maar liever Trump dan weet je waar je aan toe bent.
Biden is een slang uit de leerschool van Hillary Clinton en Obama, hij kan zich niet uitspreken, dan verliest hij ofwel zijn linker, of rechtervleugel. Zodra hij in het pluche zit, krijg je hem pas echt te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 03 okt 2020 00:36

hans0166 schreef:Bij Biden niet?.. want het wordt één van de twee.. dan maar liever Trump dan weet je waar je aan toe bent.
Biden is een slang uit de leerschool van Hillary Clinton en Obama, hij kan zich niet uitspreken, dan verliest hij ofwel zijn linker, of rechtervleugel. Zodra hij in het pluche zit, krijg je hem pas echt te zien.


Als je een beetje factchecking gaat doen kom je er wel achter dat Trump nog iets beter is in het vertellen van dingen die totaal niet kloppen dan bijvoorbeeld Biden. En een slang is nog altijd beter dan een monster :-) en Obama had meer fatsoen in z’n pink dan Trump in zijn hele lichaam :-) weten wat je krijgt kan ook een reden zijn om iets echt niet te willen als het vrijwel niet erger kan zijn :-)
Laatst gewijzigd door Marnix op 05 okt 2020 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elburger » 03 okt 2020 21:54

Ik heb het hele debat gezien. Eigenlijk had iemand de " power knop"
Laatst gewijzigd door elburger op 02 nov 2020 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2020 09:50

elburger schreef:Ik heb het hele debat gezien. Eigenlijk had iemand de " power knop" om moeten zetten.
Wat mij daags daarna opviel is dat de opinie buiten de VS, ook in NL, munitie genoeg had gevonden om DT als " schofterig" neer te zetten. Helaas is de publieke radio en tv in NL ook zo rood als maar kan en is er net zoals op bijv. de VRT geen sprake van een onbevooroordeelde verslaggeving.


Ik vind dat nog wel meevallen, ik heb een aantal artikelen gelezen en die hielden het redelijk bij de feiten. Vertelden ook dat naast de onwaarheden die Trump vertelde, ook Biden een paar keer foute informatie gaf. Dat Trump ook wel eens in de reden werd gevallen etcetera. Maar wel dat het bij Trump vaker voorkwam. En dat is gewoon een feit, dat kan je prima tellen en dat is ook wel gebeurd.

En waar maken ze zich hier druk om. Trump wordt echt niet herkozen. Maar met Biden aan het roer zal over 3 jaar blijken dat ook dat een foute keuze is geweest.


Dat is nog maar de vraag. 4 jaar geleden stond Clinton ook ruim voor in de peilingen, bij de debatten werd ze unaniem als winnaar aangewezen (alleen het debat tussen de kandidaat-vice-presidenten werd gewonnen door de Republikeinen) maar uiteindelijk won Trump toch. It ain't over till it's over.

Voor de presidentsverkiezingen van 2024 is er behoefte aan jong en vers bloed. Zowel bij de Democraten als de Republikeinen. Zeer waarschijnlijk zullen dan " hispanics en zwarten" en vrouwen een gooi doen naar het presidentschap.

O ja, en misschien is DT dan al wel overleden aan het COVID-19 virus. Velen wensen hem het van harte toe.
Zegt genoeg over de haat die er in Amerika heerst.


Vers bloed is er zeker nodig. En ja, genoeg polarisatie in The States hoewel de meesten Trump niet dood wensen hoor. President-af is voldoende. Wat ik wel hoor ik dat ze hem een beetje toewensen wat Boris Johnson ook overkwam toen hij het virus kreeg: Dat het virus wat serieuzer wordt genomen nadat mensen wel hebben ondervonden dat het "niet maar een griepje" is. Trump zegt dat hij "veel geleerd" heeft over covid-19. "Ik heb het geleerd door echt naar school te gaan, dit is de echte school. Ik begrijp het, het is iets heel interessants." Misschien dat hij en zijn handlangers het dus iets serieuzer nemen nu... als je kijkt naar de republikeinse bijeenkomsten of die waar Barrett werd voorgedragen en men nauwelijks afstand hield, geen mondkapjes droeg, sommigen nog vrolijk handen stonden te schudden etcetera is het te hopen dat Trump er in ieder geval wat van geleerd heeft... maar als je je 2 dagen na je diagnose en opname laat rondrijden lamgs je fans, in een SUV met allemaal beveiligers ben ik bang dat er weinig veranderd is.

Overigens zie ik de republikeinen in 2024 niet al met een gekleurde kandidaat komen hoor. Ik denk dat een groot deel van de achterban daar niet zo blij mee zou zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 06 okt 2020 07:33

Marnix schreef:Overigens zie ik de republikeinen in 2024 niet al met een gekleurde kandidaat komen hoor. Ik denk dat een groot deel van de achterban daar niet zo blij mee zou zijn.
Ik denk dat dat wel meevalt. In het verleden werd er volop gespeculeerd dat Colin Powel namens de Republikeinen mee zou doen aan de verkiezingen. Uiteindelijk wilde hij zelf niet. Ook Ben Carson (nu minister) deed mee aan de voorverkiezingen.
Ik denk trouwens dat de Republikeinen in 2024 eerder met een vrouwelijke kandidaat kunnen komen. Nikky Haley bijvoorbeeld, die van 2017-2018 VN ambassadeur was en die populair is binnen deze partij vanwege haar uitgesproken standpunten en heldere manier van communiceren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2020 09:05

elbert schreef:Ik denk dat dat wel meevalt. In het verleden werd er volop gespeculeerd dat Colin Powel namens de Republikeinen mee zou doen aan de verkiezingen. Uiteindelijk wilde hij zelf niet. Ook Ben Carson (nu minister) deed mee aan de voorverkiezingen.
Ik denk trouwens dat de Republikeinen in 2024 eerder met een vrouwelijke kandidaat kunnen komen. Nikky Haley bijvoorbeeld, die van 2017-2018 VN ambassadeur was en die populair is binnen deze partij vanwege haar uitgesproken standpunten en heldere manier van communiceren.


Ik hoop het. Ik denk dat het bij een deel van de achterban toch nog wel gevoelig ligt. Bij een deel ook niet, maar of dat genoeg is om de voorverkiezingen te winnen? We gaan het zien.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 06 okt 2020 10:12

Is Amerika nog wel een democratie?

Lezenswaardig:

https://decorrespondent.nl/11600/beste- ... 0-4247c1a9

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 17 okt 2020 08:15

Prisma23 schreef:Is Amerika nog wel een democratie?

Lezenswaardig:

https://decorrespondent.nl/11600/beste- ... 0-4247c1a9
Opvallend is wel dat het teloorgaan van de Amerikaanse democratie uitsluitend aan de Republikeinse partij ligt als je dit artikel mag geloven.
Vreemd. Nou ja, eigenlijk niet natuurlijk, want de correspondent is een linkse website met grote sympathie voor de Democraten.
Maar als je de auteurs van dit artikel helemaal gelijk geeft, dan kun je tenminste nog denken: "nou, gelukkig hebben ze in de VS nog de Democratische Partij. Daar zullen ze wel geen last hebben van kleptocratie".
Maar is dat wel zo?
Degene die verreweg het meeste geld ontvangt tijdens de huidige verkiezingscampagne, is niet Trump, maar Biden.
Bovendien komen er de laatste dagen een aantal artikelen naar buiten (ik geef meteen toe: in rechtse media) die een niet zo fraai beeld schetsen van de familie Biden.
Het komt er kort en goed op neer dat de zoon van Joe Biden (Hunter Biden) betrokken was in "pay for play" transacties vanuit het buitenland, met name de Oekraine en China. Voor degenen die niet weten wat "pay for play" (of pay to play) betekent, zie hier de uitleg van Wikipedia.
Volgens deze artikelen heeft de zoon van Biden zich laten betalen door zakenlieden uit China en de Oekraine om toegang te verschaffen tot zijn vader, die toentertijd vice-president was en ook daarna. Bovendien zijn er ook aanwijzingen dat Biden senior ook financieel heeft geprofiteerd van die buitenlandse zakenlui/politici. Verdenking van corruptie dus.
Biden zelf heeft verklaard dat hij niets wist van de zaken van zijn zoon, maar dat is volgens deze berichten weinig geloofwaardig.
Hier een kleine greep uit die artikelen (en nogmaals, het gaat om rechtse media, dus die zijn gekleurd en bedenk bovendien dat het verkiezingstijd is):
https://nypost.com/2020/10/14/email-rev ... an-to-dad/
https://www.breitbart.com/politics/2020 ... -meetings/
https://www.foxnews.com/politics/hunter ... e-verifies

Een columnist in de Washington Post vindt het geen schandaal, maar een persoonlijk drama van de zoon van Biden (die verslaafd is/was aan drugs). Maar hij baseert zich uitsluitend op de Oekraine (niet China) en laat de andere details die nu naar buiten komen weg. Het is nog maar de vraag of dat vol te houden is.

O ja, Twitter en Facebook probeerden het originele artikel van de NYPost (een soort New Yorkse Telegraaf) eerst te censureren, maar zijn daar inmiddels deels weer van teruggekomen.
Het opvallende is dat de campagne van Biden de zaken die in deze artikelen worden genoemd, niet (echt) ontkent, maar er niet op in wil gaan en het een lastercampagne noemt. De laptop waarop deze berichten zijn gevonden, lijkt van Hunter Biden te zijn. Een kopie van de harddrive is via Rudy Giuliani (ja, de medewerker van Trump) bij de New York Post terechtgekomen. De FBI zou al bijna een jaar in het bezit zijn van het origineel (ook merkwaardig). Maar de beide andere nieuwssites die ik noemde baseren zich weer op andere bronnen.
Dit zal de rest van de campagne (en mogelijk ook daarna als Biden de verkiezingen zou winnen) wel beinvloeden, denk ik. Het is in elk geval een smerige campagne en wie de verkiezingen ook wint, er hangt altijd een luchtje aan.

Tot slot: Trump kreeg een impeachment proces aan zijn broek omdat hij de Oekraiense president tijdens een telefoongesprek vroeg om dit uit te zoeken. Die vraag was natuurlijk ongepast, maar het zou kunnen dat het niet ten onrechte was.

Ik hou zelf gezien het bovenstaande een slag om de arm. Het zou een vorm van fake news kunnen zijn (de timing is natuurlijk wel heel opvallend), maar in dat geval is het wel een bijzonder geavanceerde variant ervan, waarbij de foto's en de e-mails van de zoon van Biden er in elk geval bedrieglijk echt uitzien. Dit is ofwel een smerige streek van de Trump campagne, of het verhaal klopt. De FBI onderzoekt of deze informatie van de Russen afkomstig is, wat ook weer vreemd is als de FBI al in bezit zou zijn van deze informatie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2020 09:30

elbert schreef:Opvallend is wel dat het teloorgaan van de Amerikaanse democratie uitsluitend aan de Republikeinse partij ligt als je dit artikel mag geloven.
Vreemd. Nou ja, eigenlijk niet natuurlijk, want de correspondent is een linkse website met grote sympathie voor de Democraten.
Maar als je de auteurs van dit artikel helemaal gelijk geeft, dan kun je tenminste nog denken: "nou, gelukkig hebben ze in de VS nog de Democratische Partij. Daar zullen ze wel geen last hebben van kleptocratie".
Maar is dat wel zo?
Degene die verreweg het meeste geld ontvangt tijdens de huidige verkiezingscampagne, is niet Trump, maar Biden.
Bovendien komen er de laatste dagen een aantal artikelen naar buiten (ik geef meteen toe: in rechtse media) die een niet zo fraai beeld schetsen van de familie Biden.
Het komt er kort en goed op neer dat de zoon van Joe Biden (Hunter Biden) betrokken was in "pay for play" transacties vanuit het buitenland, met name de Oekraine en China. Voor degenen die niet weten wat "pay for play" (of pay to play) betekent, zie hier de uitleg van Wikipedia.
Volgens deze artikelen heeft de zoon van Biden zich laten betalen door zakenlieden uit China en de Oekraine om toegang te verschaffen tot zijn vader, die toentertijd vice-president was en ook daarna. Bovendien zijn er ook aanwijzingen dat Biden senior ook financieel heeft geprofiteerd van die buitenlandse zakenlui/politici. Verdenking van corruptie dus.
Biden zelf heeft verklaard dat hij niets wist van de zaken van zijn zoon, maar dat is volgens deze berichten weinig geloofwaardig.
Hier een kleine greep uit die artikelen (en nogmaals, het gaat om rechtse media, dus die zijn gekleurd en bedenk bovendien dat het verkiezingstijd is):
https://nypost.com/2020/10/14/email-rev ... an-to-dad/
https://www.breitbart.com/politics/2020 ... -meetings/
https://www.foxnews.com/politics/hunter ... e-verifies

Een columnist in de Washington Post vindt het geen schandaal, maar een persoonlijk drama van de zoon van Biden (die verslaafd is/was aan drugs). Maar hij baseert zich uitsluitend op de Oekraine (niet China) en laat de andere details die nu naar buiten komen weg. Het is nog maar de vraag of dat vol te houden is.

O ja, Twitter en Facebook probeerden het originele artikel van de NYPost (een soort New Yorkse Telegraaf) eerst te censureren, maar zijn daar inmiddels deels weer van teruggekomen.
Het opvallende is dat de campagne van Biden de zaken die in deze artikelen worden genoemd, niet (echt) ontkent, maar er niet op in wil gaan en het een lastercampagne noemt. De laptop waarop deze berichten zijn gevonden, lijkt van Hunter Biden te zijn. Een kopie van de harddrive is via Rudy Giuliani (ja, de medewerker van Trump) bij de New York Post terechtgekomen. De FBI zou al bijna een jaar in het bezit zijn van het origineel (ook merkwaardig). Maar de beide andere nieuwssites die ik noemde baseren zich weer op andere bronnen.
Dit zal de rest van de campagne (en mogelijk ook daarna als Biden de verkiezingen zou winnen) wel beinvloeden, denk ik. Het is in elk geval een smerige campagne en wie de verkiezingen ook wint, er hangt altijd een luchtje aan.

Tot slot: Trump kreeg een impeachment proces aan zijn broek omdat hij de Oekraiense president tijdens een telefoongesprek vroeg om dit uit te zoeken. Die vraag was natuurlijk ongepast, maar het zou kunnen dat het niet ten onrechte was.

Ik hou zelf gezien het bovenstaande een slag om de arm. Het zou een vorm van fake news kunnen zijn (de timing is natuurlijk wel heel opvallend), maar in dat geval is het wel een bijzonder geavanceerde variant ervan, waarbij de foto's en de e-mails van de zoon van Biden er in elk geval bedrieglijk echt uitzien. Dit is ofwel een smerige streek van de Trump campagne, of het verhaal klopt. De FBI onderzoekt of deze informatie van de Russen afkomstig is, wat ook weer vreemd is als de FBI al in bezit zou zijn van deze informatie.


Hm, ik zou hier niet met dingen gaan komen waarvan een groot deel niet duidelijk is, of speculatief. Als je puur naar de feiten gaan kijken is er een hoop niet waar of niet bekend. En zijn er ook wel wat dingen verdacht. Hoe komt Giuliani aan die data van Biden (die hij al een jaar zou hebben maar wat nu opeens naar buiten komt) en hoe betrouwbaar is dat? Het feit dat Trump heel geregeld verwijst naar vage geruchten ipv naar feiten maakt het er allemaal niet geloofwaardiger op. Hoe het ook is, natuurlijk is de "teloorgang van de Amerikaanse democratie" wat ik wat sterk uitgedrukt vindt, niet alleen de schuld van de Republikeinen. Er is een enorme polarisatie waar Trump natuurlijk wel debet aan is, maar de Democratische manier van reageren op hem draagt daar ook aan bij... en het leidt tot een totaal gebrek aan vertrouwen elkaar. Maar je kan niet ontkennen dat bijvoorbeeld Trump toch wel extra aan de poten van de democratie zaagt met uitspraken als "als ik verlies moet ik nog zien of ik de uitslag accepteer" etcetera. Gelukkig gaat dat een groot deel van de republikeinse politici te ver maar onder zijn kiezers heeft dat idee best nog wel wat steun.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 19 okt 2020 21:15

Nog even een bijdrage van iemand die er veel college over heeft gegeven.

https://www.youtube.com/watch?v=-pangNB0Usk

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 21 okt 2020 07:10

Marnix schreef:Hm, ik zou hier niet met dingen gaan komen waarvan een groot deel niet duidelijk is, of speculatief. Als je puur naar de feiten gaan kijken is er een hoop niet waar of niet bekend.
Ik ben helemaal voor voorzichtigheid, maar toch 3 vragen:
- Zou je ook zo reageren als het om Trump gaat?
- Zo ja, waarom heb ik dat hier nog niet gelezen?
- Wat is er niet waar aan dit verhaal en waarom?

In de media zijn er in het verleden nogal eens verhalen over Trump naar buiten gekomen, die gebaseerd zijn op "anonieme bronnen". Toch wordt er vaak voetstoots vanuit gegaan dat die anonieme bronnen de waarheid vertellen. Een voorbeeld: in september kwam er een artikel naar buiten waarin werd beweerd dat Trump zich buitengewoon denigrerend had uitgelaten over Amerikaanse soldaten die in Normandie begraven liggen. Allemaal op basis van anonieme bronnen. Dit wordt heftig ontkend door Trump en ooggetuigen (zoals John Bolton, die geen vriend meer is van Trump), maar toch vond de NOS het nodig om het bericht maar als hoofdartikel te tonen. Blijkbaar is het geen probleem om anonieme bronnen aan te voeren om Trump in een kwaad daglicht te zetten, maar is fysiek bewijs tegen Biden aanleiding voor Facebook en Twitter om dit verhaal te willen censureren. Zelfs het account van de woordvoerder van de president werd tijdelijk geblokkeerd omdat ze dit verhaal deelde. Het Twitter account van de New York Post (een van de grootste kranten in de VS) is nu al een week geblokkeerd (laatste tweet: 14 oktober). De politieke invloed van de sociale media giganten is momenteel groter dan die van de Russen ooit is geweest en dat is zorgelijk.
Marnix schreef:En zijn er ook wel wat dingen verdacht. Hoe komt Giuliani aan die data van Biden (die hij al een jaar zou hebben maar wat nu opeens naar buiten komt) en hoe betrouwbaar is dat?
Het antwoord op deze vraag is eenvoudig: Giuliani kreeg een kopie van de harddrive van die laptop van de eigenaar van de winkel waar die laptop ter reparatie werd aangeboden. Elke presidentskandidaat heeft zijn mannetjes in dienst die op zoek zijn naar "dirt" over hun tegenstander en bij Trump is dat Giuliani. Niet fraai, maar zo werkt dat in de VS.
Inmiddels is wel duidelijk dat de FBI in het bezit is van deze laptop en dat zowel de FBI als het ministerie van Justitie ontkennen dat de Russen er iets mee te maken hebben. Bovendien ontkent de Biden campagne niet dat deze laptop en wat erop staat echt is. Er is dus niet zoveel vaags aan dit verhaal, maar het leidt wel tot vragen. Bijvoorbeeld: is Biden de "big guy" die 10% zou krijgen van een deal met een Chinees energiebedrijf waarnaar zijn zoon verwijst? In elk geval wordt dit verder onderzocht. Dus als Biden wint, begint zijn presidentschap met een onderzoek naar een mogelijk corruptieschandaal.
Ik heb in een eerdere post al gewaarschuwd: denk niet dat wanneer Trump het veld moet ruimen, dat er dan automatisch een betere president in zijn plaats komt.
Marnix schreef:Maar je kan niet ontkennen dat bijvoorbeeld Trump toch wel extra aan de poten van de democratie zaagt met uitspraken als "als ik verlies moet ik nog zien of ik de uitslag accepteer" etcetera. Gelukkig gaat dat een groot deel van de republikeinse politici te ver maar onder zijn kiezers heeft dat idee best nog wel wat steun.
Trump zei 4 jaar geleden hetzelfde. Bovendien vind ik het belangrijker om te zien wat hij doet dan wat hij zegt. Want hij zegt bijv. deze week, dat als hij verliest, hij misschien wel het land zal verlaten. In een ander interview met Fox eerder dit jaar, zei hij: "I will move on" (d.w.z. ik ga op een andere manier verder met mijn leven als ik verlies). Dus ik zou niet teveel in die uitspraken zoeken.
Historisch gezien hebben de Democraten nl. meer moeite om hun verlies te accepteren dan de Republikeinen. Ik kan me de rechtszaken in 2000 nog herinneren, waardoor Bush jr. pas in december 2000 tot winnaar kon worden uitgeroepen. Toen Trump 4 jaar geleden won, waren er grootscheepse rellen van linkse actievoerders. Dat zal nu ook gebeuren trouwens als Trump wint. Het vreemde is dat veel mensen daar totaal niet wakker van lijken te liggen.
Laten we hopen dat de uitslag dit jaar duidelijk is. Als Trump verliest, zal hij in januari vertrekken, hoe dan ook. Als hij wint, stapt hij uiterlijk in januari 2025 op.
Prisma123 schreef:Nog even een bijdrage van iemand die er veel college over heeft gegeven.
Dhr. van Rossem heeft moeite met het feit dat de VS een federale staat is, die bij verkiezingen met een districtenstelsel werkt. Dat kan hij vinden, maar de Amerikaanse democratie werkt al sinds 1776 zo. Wie moeite heeft met de verkiezing van Trump in 2016 (46% van de stemmen), moet wel helemaal moeite hebben met de verkiezing van Bill Clinton in 1992 (met slechts 43% van de stemmen).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2020 09:56

elbert schreef:Ik ben helemaal voor voorzichtigheid, maar toch 3 vragen:
- Zou je ook zo reageren als het om Trump gaat?
- Zo ja, waarom heb ik dat hier nog niet gelezen?
- Wat is er niet waar aan dit verhaal en waarom?


- Ja, je kan mensen niet beschuldigen van aannames. Alleen van feiten, dingen die ze zelf gezegd hebben etcetera.
- Hoe had je dat willen lezen dan? Ik heb het volgens mij hier doorgaans wel bij de feiten gehouden.
- Ik weet niet of het waar is en wat er waar is in dit verhaal. Dat is juist het punt. Het is in belangrijk om bij de feiten te blijven in tijden dat er vanuit allerlei belangen veel nepnieuws wordt verspreid. Er is genoeg onderzoek gedaan naar wat de feiten zijn en dan kom je ook hier tot de ontdekking dat het vooral Trump is die liegt en ook zichzelf tegenspreekt. Over de hoogte van het bedrag en de vorm ervan bijvoorbeeld. Of hij zegt tegen Joe Biden die zegt dat hij hier nooit met zijn zoon over heeft gepraat: Natuurlijk heb je dat wel gedaan... maar zelf zei hij een paar jaar geleden nooit met zijn eigen zoon over de ontmoetingen in het hotel gepraat te hebben. Enzovoorts. Sowieso is de herkomst van de emails nogal dubieus. Volgens The New York Post kwamen ze bij een ongeidentificeerde computer-reparatiezaak vandaan, in handen van een fervente Trump-aanhanger die een jaar geleden een computer kreeg van naar hij vermoedde Hunter Biden.... en vlak voor de verkiezingen duiken de mails opeens mails op. O ja, als verslaggevers de beste man vragen wat er precies gebeurd is komt hij met tegenstrijdige verhalen:

https://www.thedailybeast.com/man-who-r ... interview/

https://www.businessinsider.com/new-yor ... &r=US&IR=T

In de media zijn er in het verleden nogal eens verhalen over Trump naar buiten gekomen, die gebaseerd zijn op "anonieme bronnen". Toch wordt er vaak voetstoots vanuit gegaan dat die anonieme bronnen de waarheid vertellen. Een voorbeeld: in september kwam er een artikel naar buiten waarin werd beweerd dat Trump zich buitengewoon denigrerend had uitgelaten over Amerikaanse soldaten die in Normandie begraven liggen. Allemaal op basis van anonieme bronnen. Dit wordt heftig ontkend door Trump en ooggetuigen (zoals John Bolton, die geen vriend meer is van Trump), maar toch vond de NOS het nodig om het bericht maar als hoofdartikel te tonen. Blijkbaar is het geen probleem om anonieme bronnen aan te voeren om Trump in een kwaad daglicht te zetten, maar is fysiek bewijs tegen Biden aanleiding voor Facebook en Twitter om dit verhaal te willen censureren. Zelfs het account van de woordvoerder van de president werd tijdelijk geblokkeerd omdat ze dit verhaal deelde. Het Twitter account van de New York Post (een van de grootste kranten in de VS) is nu al een week geblokkeerd (laatste tweet: 14 oktober). De politieke invloed van de sociale media giganten is momenteel groter dan die van de Russen ooit is geweest en dat is zorgelijk.
Het antwoord op deze vraag is eenvoudig: Giuliani kreeg een kopie van de harddrive van die laptop van de eigenaar van de winkel waar die laptop ter reparatie werd aangeboden. Elke presidentskandidaat heeft zijn mannetjes in dienst die op zoek zijn naar "dirt" over hun tegenstander en bij Trump is dat Giuliani. Niet fraai, maar zo werkt dat in de VS.


Wat ik hierboven zei geldt inderdaad ook voor de andere kant. Het gevaar dat je negatief nieuws over iemand die je niet mag voor waar aanneemt is uiteraard groter. Daarom moeten we dus bij de feiten blijven. En had de NOS dat hier ook moeten doen. En Biden ook. Zeker in deze tijd zijn anonieme bronnen gevaarlijk omdat je de motivatie van de bronnen niet weet en dus ook niet kan controleren of ze de waarheid spreken.

Inmiddels is wel duidelijk dat de FBI in het bezit is van deze laptop en dat zowel de FBI als het ministerie van Justitie ontkennen dat de Russen er iets mee te maken hebben. Bovendien ontkent de Biden campagne niet dat deze laptop en wat erop staat echt is. Er is dus niet zoveel vaags aan dit verhaal, maar het leidt wel tot vragen. Bijvoorbeeld: is Biden de "big guy" die 10% zou krijgen van een deal met een Chinees energiebedrijf waarnaar zijn zoon verwijst? In elk geval wordt dit verder onderzocht. Dus als Biden wint, begint zijn presidentschap met een onderzoek naar een mogelijk corruptieschandaal.


Wat de laptop betreft, al wat over gezegd. Via een fervent Trump-aanhanger die zelf niet goed op een rij heeft wat er precies is gebeurd. Blijft verdacht. Dus laten we maar op de feiten wachten. De hele gang van zaken toont in ieder geval wel de teloorgang van de beschaafde Amerikaanse democratie zien...

Trump zei 4 jaar geleden hetzelfde. Bovendien vind ik het belangrijker om te zien wat hij doet dan wat hij zegt. Want hij zegt bijv. deze week, dat als hij verliest, hij misschien wel het land zal verlaten. In een ander interview met Fox eerder dit jaar, zei hij: "I will move on" (d.w.z. ik ga op een andere manier verder met mijn leven als ik verlies). Dus ik zou niet teveel in die uitspraken zoeken.
Historisch gezien hebben de Democraten nl. meer moeite om hun verlies te accepteren dan de Republikeinen. Ik kan me de rechtszaken in 2000 nog herinneren, waardoor Bush jr. pas in december 2000 tot winnaar kon worden uitgeroepen. Toen Trump 4 jaar geleden won, waren er grootscheepse rellen van linkse actievoerders. Dat zal nu ook gebeuren trouwens als Trump wint.
Laten we hopen dat de uitslag dit jaar duidelijk is. Als Trump verliest, zal hij in januari vertrekken, hoe dan ook. Als hij wint, stapt hij uiterlijk in januari 2025 op.


Ik denk dat die historie wat achterhaald is, men is onder Trump zo gepolariseerd dat geen van beide kampen normaal hun verlies zal accepteren. In 2000 was Florida zo close dat een hertelling op zich niet onlogisch was. Daar is toen van beide kanten flink over gesteggeld hoe en wat er herteld moest worden. We gaan het allemaal zien. Maar ik vind de opmerking "ik vind het belangrijker om te zien wat hij doet dan wat hij zegt" wat makkelijk. Natuurlijk is wat iemand doet uiteindelijk belangrijker maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je maar allerlei tegenstrijdige dingen moet roepen omdat het toch vooral gaat om wat je doet. Helemaal met de voorbeeldfunctie die je als president hebt naar het volk toe.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten