Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elburger » 18 okt 2019 05:45

Ik heb delen van het Democraten debat gezien, was eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in het stikstofdebat.

Bernie Sanders werd het vuur aan de schenen gelegd betreffende zijn gezondheid en betreffende het zorgstelsel.
Over dat zorgstelsel werd ook Elizabeth Warren hard aangepakt.
Met name hoe zij dat wil bekostigen. de kosten zouden kunnen oplopen tot 30 triljard dollar.
Ook Sanders beelf hier vaag over.
Joe Biden kwam er wat dat betreft nogal "easy" vanaf.

Impeachemnt was ook een item waar men het over heeft gehad.
Alle aanwezige debatters waren unaniem dat men Trump aan de kant moet zetten.
Verder kwamen klimaat, belastingen, werkgelegenheid en de Koerden ( inval Turkije in Syrië ) aanbod.

Het is wel gebleken dat de 3 "grote jongens" de overige debatters weinig spreektijd gunden en snoeihard waren richting hun ideeën.
Het zal echter op 5 februari bijltjes dag worden, en menig kandidaat zal dan afhaken, wat weer geldstromen vrimaakt voor de overigen, lees, Biden, Warren en Sanders.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2019 15:23

Ondertussen heeft ook Energy Secretary Rick Perry het veld geruimd. Uiteraard was Perry ook betrokken bij Ukrain-a-lago al is nog niet geheel duidelijk hoe precies. Het is ook niet duidelijk hoe zijn relatie met Trump is, maar wellicht zal de toon van de ontslagbrief daar wat opheldering over geven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 18 okt 2019 15:38

elburger schreef:Ik heb delen van het Democraten debat gezien, was eerlijk gezegd meer geïnteresseerd in het stikstofdebat.
Niets over Tulsi Gabbard? Die schijnt gesteund te worden door de Russen. Volgens Hillary Clinton dan en hee, waar hebben we dat meer gehoord?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elburger » 18 okt 2019 15:41

elbert schreef

Niets over Tulsi Gabbard? Die schijnt gesteund te worden door de Russen


Voor zover ik het gezien heb, niets over gehoord.
Duurde drie uur heb een beetje door de onderwerpen heen gespoeld.
BBC heeft daarover ook geen informatie over gegeven
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 18 okt 2019 18:15

elburger schreef:Voor zover ik het gezien heb, niets over gehoord.
Duurde drie uur heb een beetje door de onderwerpen heen gespoeld.
BBC heeft daarover ook geen informatie over gegeven
Het ging mij meer om de kleine lettertjes die ik achter mijn post schreef (zelfs CNN pikt dit nu op). Het lijkt me dat iemand 1984 heeft bestudeerd en weet hoe politieke tegenstanders moeten worden geframed: de Russen zijn de nieuwe Emmanuel Goldstein, dus allen die daarmee kunnen worden geassocieerd, zijn fout.

Dit is de reactie van Gabbard richting Hillary Clinton:
Great! Thank you @HillaryClinton
You, the queen of warmongers, embodiment of corruption, and personification of the rot that has sickened the Democratic Party for so long, have finally come out from behind the curtain. From the day I announced my candidacy, there has been a concerted campaign to destroy my reputation. We wondered who was behind it and why. Now we know — it was always you, through your proxies and powerful allies in the corporate media and war machine, afraid of the threat I pose.

It’s now clear that this primary is between you and me. Don’t cowardly hide behind your proxies. Join the race directly.
Voor wie niet weet wie Tulsi Gabbard is: ze is een oorlogsveteraan die pleit voor een einde aan oorlogen die tot doel hebben om regeringen omver te werpen (zoals in Irak, Libië en Syrië). Blijkbaar staat ze daarmee op een paar tenen van machtige mensen in haar partij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 21 okt 2019 17:16

Ongeveer 1250 méér kinderen dan tot nu toe bekend zijn aan de grens van hun ouders gescheiden. En kinderen waarvan de ouders zijn gedeporteerd, worden blijkbaar geadopteerd door Amerikaanse gezinnen. Het is eigenlijk te bizar voor woorden en tekenent voor de enorme puinhoop daar dat ik deze tragedie alweer grotendeels vergeten was.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 21 okt 2019 17:40

Deze tweet over de G7 in een van de clubs van Trump is ook wel weer veelzeggend.

.....its own 50 to 70 unit building. Would set up better than other alternatives. I announced that I would be willing to do it at NO PROFIT or, if legally permissible, at ZERO COST to the USA. But, as usual, the Hostile Media & their Democrat Partners went CRAZY!

Ik dacht dat Trump al het operationele bestuur van zijn bedrijf had overgedragen aan zijn zoons toen hij president werd. Hoezo dan "I would be willing..." Maar goed, het is natuurlijk voor iedereen duidelijk dat ook dit een leugen was. Leugen op leugen: hij heeft het beheer nooit opgegeven en dat hij zo'n kans zo laten lopen, geloof ik ook voor geen meter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 22 okt 2019 22:49

Hier de opening statement van William Taylor, Amerikaans diplomaat voor de Oekraïne tijdens zijn getuigenis voor Congress. De inhoud explosief noemen is nogal een understatement. Alles waarvan we al vermoedde dat het waar was en dat door Trump & co glashard werd ontkend, wordt in dit statement bevestigt en toegelicht. De 'quid pro quo', de parallelle beleidsvoering door lui buiten de State Department om (lees Guilliani), de maanden dat deze operatie aan de gang was en het doel om het te doen lijken dat de Oekraïne zélf tot het besluit was gekomen om Bursima (lees: Biden) te onderzoeken. Deze tactiek heet 'Black propaganda' en is - uiteraard - verboden.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 23 okt 2019 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 12:23

https://twitter.com/Acyn/status/1186830 ... 59520?s=20

En je kunt er je klok haast op gelijk zetten. Hier zie je Matthew Withaker, een blauwe maandag nog hoofd van de Department of Justice voor Trump op tv verkondigen dat "Machtsmisbruik geen misdaad is". En technisch gezien heeft die kwast misschien wel gelijk, in de zin van dat er geen artikel in het Amerikaanse strafrecht zal zijn opgenomen met het kopje Machtsmisbruik, maar een impeachment is dan ook geen strafzaak.

De 'verdediging' van Trump verloopt via een in steen uitgehouwen patroon.

1) Er was geen machtsmisbruik
2) Oké, er was machtsmisbruik maar waar maken mensen zich druk om?
3) Machtsmisbruik is geen misdaad!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2019 13:58

Het rommelt constant en dat heeft allemaal te maken met het feit dat Trump een botte hark is. Een groot deel van de problemen zit niet alleen in wat hij doet maar ook gewoon in hoe hij het doet, hij hij communiceert. Hoop van harte dat hij niet herkozen wordt...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor ben db bd » 23 okt 2019 15:32

Hoop van harte dat hij niet herkozen wordt...

van mij en miljoenen anderen mag hij nog lang blijven :)
(lang leve de vrede!)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2019 16:35

ben db bd schreef:van mij en miljoenen anderen mag hij nog lang blijven :)
(lang leve de vrede!)


Van mij en miljoenen anderen mag hij snel aftreden. Het is niet voor niets dat er zoveel mensen anti-Trump zijn en ook de media dat veel meer is dan bij eerdere presidenten, ook republikeinen.... Want het is gewoon een botte tactloze hark :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 18:26

Marnix schreef:Van mij en miljoenen anderen mag hij snel aftreden. Het is niet voor niets dat er zoveel mensen anti-Trump zijn en ook de media dat veel meer is dan bij eerdere presidenten, ook republikeinen.... Want het is gewoon een botte tactloze hark :)


Hij is ook gewoon een crimineel. Dat blijkt met elke verdere onthulling wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Yoshi » 23 okt 2019 19:18

Na alle snowflakes die meedingen om als democratische kandidaat uit de bus te komen ben ik dan toch eindelijk op iemand gestuit die zo op het eerste gezicht stevig in haar schoenen staat;

https://twitter.com/TulsiGabbard/status ... 3Fpage%3D4

Ik ben zeer benieuwd hoe het haar verder zal vergaan in de campagne.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2019 20:32

Yoshi schreef:Na alle snowflakes die meedingen om als democratische kandidaat uit de bus te komen ben ik dan toch eindelijk op iemand gestuit die zo op het eerste gezicht stevig in haar schoenen staat;

https://twitter.com/TulsiGabbard/status ... 3Fpage%3D4

Ik ben zeer benieuwd hoe het haar verder zal vergaan in de campagne.


Yup. Ben alleen bang dat je als vrouw in conservatief Amerika toch nog wel een beetje in het nadeel bent. Dat er toch nog wel een hoop mensen op Trump stemden ipv Hillary omdat ze een vrouwelijke president toch een raar idee vinden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten