Verhoging jeugdstraffen

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wanneer je mans genoeg bent om een moord te plegen , aanvaard daar dan ook een straf voor die daar bij hoort.

Berichtdoor irmo » 15 jul 2019 16:06

Chaya schreef:Zoals altijd heeft zoiets twee kanten.
Die van het slachtoffer en de nabestaanden en de dader en familie.
Het is hartverscheurend als je bericht krijgt dat je kind is vermoord.
Maar het is eveneens hartverscheurend als je hoort dat je kind een moordenaar is!

Natuurlijk moeten daders een gepaste straf krijgen. En in de regel zie je dat nabestaanden het wel aanvaardbaar vinden dat de dader een lagere straf krijgt dan was geëist.
Zij krijgen hun geliefde niet terug, ook al zit de dader levenslang in het gevang.

De enorme lange stelling die als topictitel is gekozen, heeft dus wel een nuancering nodig.
Of je dan een minderjarige moordenaar alleen moet opsluiten als gepaste straf, voelt wel goed als wraak, maar is niet verstandig.
Er moet ook goed worden gekeken naar de geestelijke vermogens, de achtergrond e.d.
Is het geweten goed gevormd?
Was het een goed voorbereide aktie, of was het in een vlaag van verstandsverbijstering onder invloed van drugs en/of alcohol, of mogelijk beide.
Want telkens blijkt dat dit echt zoveel leed veroorzaakt, ook bij redelijke normale verstandige mensen. Als de remmen uitvallen, is het voertuig onbeheersbaar geworden.
Ik hoop dat daar iets op gevonden wordt.
Maar ik vrees van niet.
De satan heeft met zijn geestverruimende middelen veel mensen in zijn klauwen.



FIjn zon nuancerende reactie.

Wij zitten dus in die situatie, en ik kan je vertellen, er zitten veel meer kanten aan zon zaak dan de gemiddelde Nederlander beseft. Er gaat ook een hoop verdriet en woede mee gepaard, zonder dat de halve samenleving overal overheen valt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wanneer je mans genoeg bent om een moord te plegen , aanvaard daar dan ook een straf voor die daar bij hoort.

Berichtdoor Chaya » 15 jul 2019 16:11

irmo schreef:FIjn zon nuancerende reactie.

Wij zitten dus in die situatie, en ik kan je vertellen, er zitten veel meer kanten aan zon zaak dan de gemiddelde Nederlander beseft. Er gaat ook een hoop verdriet en woede mee gepaard, zonder dat de halve samenleving overal overheen valt.

Dat komt grotendeels door de social media natuurlijk.
Bij Pauw en Jinek zitten doorgaans vaker nabestaanden van slachtoffers dan nabestaanden van daders.
coby6 schreef:Die Holleeder ook. Had die gast direct levenslang gegeven na het Heineken gedoe. Had veel mensenlevens gered.

Het probleem bij is dat hij het ook kan laten doen, dus opsluiten alleen is niet afdoende in zijn geval.
Zijn zussen moeten de rest van hun leven achterom blijven kijken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wanneer je mans genoeg bent om een moord te plegen , aanvaard daar dan ook een straf voor die daar bij hoort.

Berichtdoor irmo » 15 jul 2019 16:23


coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wanneer je mans genoeg bent om een moord te plegen , aanvaard daar dan ook een straf voor die daar bij hoort.

Berichtdoor coby6 » 15 jul 2019 16:47

irmo schreef:ooooo dus als ze christen zijn mogen ze wel vrij? En al die anderen mogen doodvallen? Fijne houding heb jij.

Hij blijft zitten voor die nabestaanden. Als ie zich niet had bekeerd was ie nog steeds bezeten en kun je er vergif op innemen dat ie volgende slachtoffers gaat maken. Iemand die verandert kan eruit. Maar ze willen ook elke bezeten psychopaat een kansje geven en dan is het maar jammer voor het volgende slachtoffer, want daders zijn belangrijker.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wanneer je mans genoeg bent om een moord te plegen , aanvaard daar dan ook een straf voor die daar bij hoort.

Berichtdoor coby6 » 15 jul 2019 17:45

hans0166 schreef:waar heb je het in hemelsnaam over
als het al waar is, totaal niet relevant voor een discussie

Waarom niet? Ze geloven niet dat de duivel bestaat, dus maken ze inschattingsfouten en laten ze zich manipuleren.

https://www.godvine.com/read/son-of-sam ... -1727.html

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Verhoging jeugdstraffen

Berichtdoor coby6 » 15 jul 2019 18:55

Ik doe er maar het zwijgen toe. Gelukkig is er nog een Amerikaan die me begrijpt.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Wanneer je mans genoeg bent om een moord te plegen , aanvaard daar dan ook een straf voor die daar bij hoort.

Berichtdoor hans0166 » 17 jul 2019 15:24

coby6 schreef:Waarom niet? Ze geloven niet dat de duivel bestaat, dus maken ze inschattingsfouten en laten ze zich manipuleren.

https://www.godvine.com/read/son-of-sam ... -1727.html


ik denk dat je die vreselijk amerikaanse sensatie sites een beetje moet laten wat ze zijn, en meer gaat lezen van gerenomeerde schrijvers.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wanneer je mans genoeg bent om een moord te plegen , aanvaard daar dan ook een straf voor die daar bij hoort.

Berichtdoor Veendam » 18 jul 2019 10:49

hans0166 schreef:ik denk dat je die vreselijk amerikaanse sensatie sites een beetje moet laten wat ze zijn, en meer gaat lezen van gerenomeerde schrijvers.


Dan blijft er natuurlijk altijde de vraag welke schrijvers gerenomeerd zijn en op basis van welke criteria en door wie deze dan tot gerenomeerde schrijvers zijn verklaard.
En is iets vreselijk omdat het amerikaans is of is alles wat amerikaans is dan sensatie of is alles sensatie wat.
En het is amerikaans of niet amerikaans dus niet verschrikkelijk amerikaans.

Ook gerenomeerde schrijvers hebben blinde vlekken of wagen zich expres niet aan bepaalde onderwerpen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron