Oorlogsfilms

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2019 18:14

Yoshi schreef:Laatst Bankier van het verzet gezien. Als je eens wat nieuws wil zien en geen bezwaar hebt tegen een Nederlandse film wel een aanrader.

Deze film lijkt mij ook wel aardig, desondanks krijgt ie matige reviews.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor K80 » 14 mar 2019 18:33

De meeste Nederlandse films zijn meestal zwak.
Soldaat van Oranje en Zwartboek zijn wel ok.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2019 10:02

K80 schreef:De meeste Nederlandse films zijn meestal zwak.
Soldaat van Oranje en Zwartboek zijn wel ok.

Zwartboek was inderdaad wel sterk.
Soldaat van Oranje vond ik om eerlijk te zijn niet al te best.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2019 20:46

Ik kwam deze tegen, lijkt me erg boeiend om te gaan bekijken!

https://www.filmtheaterhilversum.nl/fil ... w+old.html
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2019 01:47

Full Metal Jacket vind ik een hele goeie oorlogsfilm.

Afbeelding
Marnix schreef:Wat ik ook een prachtige oorlogsfilm vind is die ik recent met een groep mannen uit de kerk heb gekeken is Hacksaw Ridge. Niet altijd prettig om te kijken (maar dat moeten oorlogsfilms denk ik ook niet zijn want de oorlog was niet prettig...) omdat het soms wel wat gedetailleerd is, maar wel een mooi verhaal. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal van Desmond Doss, die het leger in wil maar ervan overtuigd is dat hij als zevendedagsadventist geen geweer mag gebruiken. Na eerst pesterijen en tegenwerking, waarbij hij wordt beschouwd als een lafaard, komt hij uiteindelijk toch in de oorlog terecht, op Okinawa. Daar redt hij op "Hacksaw Ridge", een bergkam op Okinawa waar lang om gevochten is, met gevaar voor eigen leven het leven van veel kameraden. Na iedere gewonde die hij naar beneden helpt bidt hij: Please God, help me to get one more... en dan gaat hij weer terug naar boven. Indrukwekkende film, een aanrader. Kijk om een idee te krijgen even de trailer.


Vanavond heb ik deze film gezien, zeer de moeite inderdaad. Het begin van de film toen ze Desmond in elkaar ramden deed me denken aan Full Metal Jacket.

mohamed

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2019 01:52

K80 schreef:De meeste Nederlandse films zijn meestal zwak.

Er zitten parels tussen, je moet ze alleen wel weten te vinden.
K80 schreef:Soldaat van Oranje en Zwartboek zijn wel ok.

Soldaat van Oranje vind ik een hele goeie film, Zwartboek daarentegen weer stukken minder.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2019 13:56

mohamed schreef:Er zitten parels tussen, je moet ze alleen wel weten te vinden.

Soldaat van Oranje vind ik een hele goeie film, Zwartboek daarentegen weer stukken minder.

Daaruit blijkt dat smaken verschillen...
Zwartboek vond ik qua verhaal wel sterk (al vond ik de hoeveelheid seks wat groot).
Soldaat van oranje vond ik qua verhaal erg zwak.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2019 20:48

StillAwake schreef:Daaruit blijkt dat smaken verschillen...
Zwartboek vond ik qua verhaal wel sterk (al vond ik de hoeveelheid seks wat groot).
Soldaat van oranje vond ik qua verhaal erg zwak.

Ja, smaken verschillen gelukkig maar!

Geen oorlogsfilm maar wel een erg goeie van Nederlandse bodem vond ik 'het teken van het beest.'

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor StillAwake » 19 mar 2019 09:28

mohamed schreef:Ja, smaken verschillen gelukkig maar!

Geen oorlogsfilm maar wel een erg goeie van Nederlandse bodem vond ik 'het teken van het beest.'

Niet gezien. Nu moet ik zeggen dat ik Nederlandse films ook zo veel mogelijk tracht te mijden, maar mocht hij ooit eens langskomen zal ik aan je tip denken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor mohamed » 19 mar 2019 23:28

StillAwake schreef:Niet gezien. Nu moet ik zeggen dat ik Nederlandse films ook zo veel mogelijk tracht te mijden, maar mocht hij ooit eens langskomen zal ik aan je tip denken.

Als je Nederlandse films zoveel mogelijk mijdt, dan loop je vanzelfsprekend de parels mis! En waarom zou je dat willen? Indien je van film houdt - waar ik gemakshalve van uit ga - dan ben je het aan jezelf verplicht 90 minuten uit te trekken voor 'het teken van het beest.'

De film gaat overigens niet over duivel-aanbidding o.i.d. zoals de titel wellicht doet vermoeden.

mohamed

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor mohamed » 19 mar 2019 23:31

Nog een erg goeievind ik deze. Alhoewel het meer over de opgelopen oorlogstrauma's van een paar joodse jongens beschouw ik het wel een oorlogsfilm.

Afbeelding

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2019 09:21

mohamed schreef:Als je Nederlandse films zoveel mogelijk mijdt, dan loop je vanzelfsprekend de parels mis! En waarom zou je dat willen? Indien je van film houdt - waar ik gemakshalve van uit ga - dan ben je het aan jezelf verplicht 90 minuten uit te trekken voor 'het teken van het beest.'

De film gaat overigens niet over duivel-aanbidding o.i.d. zoals de titel wellicht doet vermoeden.

Ik kom nog uit de tijd van de videotheken, en de laatste films die ik gezien heb (met uitzondering van First Man, die ik met mijn zoon bezocht heb in de bioscoop) heb ik allemaal in het vliegtuig gezien.
Netflix en dergelijke zijn nog een beetje aan mij voorbij gegaan (bovendien vind ik zo'n abonnement te duur).

Bovendien kom je, als je buiten Nederland woont (nu gelukkig niet meer, al kriebelt het wel weer), ook minder in aanraking met Nederlandse films.
Maar ik zal hem op mijn lijstje zetten. Als hij ooit op TV komt zal ik kijken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor K80 » 20 mar 2019 12:58

Heb ook geen Netflix. Wel ca 250 DVD,s
Koop ik zelden nieuw, meestal voor een euro bij de kringloop. Vind altijd wel leuk om daar die bakken uit te pluizen.
Pas nog The gunst of Navarone gezien, is een verzonnen WO2 verhaal, maar toch een goede oude film.
Tour of Duty serie heb ik wel nieuw gekocht, met de originele muziek die erbij hoort. Blijft leuk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2019 13:24

K80 schreef:Heb ook geen Netflix. Wel ca 250 DVD,s
Koop ik zelden nieuw, meestal voor een euro bij de kringloop. Vind altijd wel leuk om daar die bakken uit te pluizen.
Pas nog The gunst of Navarone gezien, is een verzonnen WO2 verhaal, maar toch een goede oude film.
Tour of Duty serie heb ik wel nieuw gekocht, met de originele muziek die erbij hoort. Blijft leuk.

Ik koop soms ook tweedehands DVD's.
Meestal worden ze een paar jaar later alsnog ongezien weggegooid.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Oorlogsfilms

Berichtdoor elburger » 20 mar 2019 15:42

Als tip kan ik jullie melden eens naar Harts War te kijken.
Meeslepende film die de rassen problematiek tijdens de 2e wereld oorlog nog eens goed uitdiept.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron