Uitschrijven kerk

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: johannes1, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Uitschrijven kerk

Berichtdoor elbert » 06 aug 2020 10:23

Marnix schreef:Maar tegelijkertijd is het zondaar zijn natuurlijk niet iets waar je je als christen achter mag verschuilen (of erin blijven liggen).
Dat klopt allemaal, maar in de context van dit topic is het wel goed om te benadrukken dat we het niet van anderen of van onszelf moeten hebben. Als het van mensen afhing, was ik ook geen lid meer van de kerk.
Dat hangt alleen van God af, gelukkig maar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

aka
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor aka » 06 aug 2020 15:14

Neliz schreef:... Morgen stuur ik mijn kerkenraad een brief om me uit te schrijven van de kerk. Een stap die ik niet had verwacht te nemen, zelfs na mijn afvalligheid. Maar ik ben het helemaal zat. Christus, kerk, gelovigen, godsdienst. Een pot nat.
Per direct verdwijn ik ook van Refoweb...

Ja, ook ik ben opgegroeid met de kerk, gereformeerd. Ook ik ben gedoopt en heb belijdenis gedaan. En ik heb een paar jaar later gedaan wat jij zegt. Ik heb me uít laten schrijven.

Twee jaar geleden werd ik door Hem in mijn hart geraakt. Ik weet nu dat God zich met mij bemoeit en Hij mij niet met rust laat.
Je kunt je wel uitschrijven, maar God beslist of Hij je laat gaan, ook al duurt dat meer dan 50 jaar of langer.
... zo de HEERE de stad niet bewaart, te vergeefs waakt de wachter. Psalm 127:1, tweede deel.
(Trouwtekst van mijn ouders)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2020 15:23

aka schreef:Ja, ook ik ben opgegroeid met de kerk, gereformeerd. Ook ik ben gedoopt en heb belijdenis gedaan. En ik heb een paar jaar later gedaan wat jij zegt. Ik heb me uít laten schrijven.

Twee jaar geleden werd ik door Hem in mijn hart geraakt. Ik weet nu dat God zich met mij bemoeit en Hij mij niet met rust laat.
Je kunt je wel uitschrijven, maar God beslist of Hij je laat gaan, ook al duurt dat meer dan 50 jaar of langer.

Mooi getuigenis. Je kan God wel de rug toekeren maar Hij keert jou niet de rug toe.
I think that if God forgives us we must forgive ourselves. Otherwise, it is almost like setting up ourselves as a higher tribunal than Him.
C.S. Lewis

Terug naar “Algemene Zaken”