Zoek eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bescheiden
Verkenner
Verkenner

Zoek eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid.

Berichtdoor Bescheiden » 04 nov 2014 15:06

Mattheus 6;19-34

[19] Verzamel geen schatten op aarde, waar mot of houtworm ze aantast, en waar dieven inbreken om ze te stelen. [20] Maar verzamel schatten in de hemel, waar mot noch houtworm ze aantasten, en waar geen dieven inbreken om ze te stelen. [21] Want waar je schat is, daar zal ook je hart zijn. [22] De lamp van het lichaam is het oog. Dus als je oog helder is, zal heel je lichaam verlicht zijn. [23] Maar als je oog slecht is, zal heel je lichaam duister zijn. Als nu binnenin je het licht duisternis is, hoe erg zal dan de duisternis zijn! [24] Niemand kan twee heren dienen. Want hij zal de een verfoeien en van de ander houden, of zich hechten aan de eerste en de ander verachten. Je kunt God en de geldduivel niet tegelijk dienen. [25] Daarom zeg Ik jullie: maak je niet bezorgd over wat je zult eten of drinken om in leven te blijven, en ook niet over de kleding voor je lichaam. Is het leven niet meer dan het eten, en het lichaam niet meer dan de kleding? [26] Kijk naar de vogels van de hemel: ze zaaien niet en maaien niet en oogsten niet, je hemelse Vader voedt ze. Zijn jullie niet meer waard dan vogels? [27] Wie van jullie kan met al zijn zorgen een el toevoegen aan zijn leven? [28] En wat maak je je bezorgd over je kleren? Leer van de lelies op het veld hoe ze groeien. Ze werken niet, ze spinnen niet. [29] Maar Ik zeg jullie: zelfs Salomo met al zijn pracht en praal ging niet gekleed als een van hen. [30] Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag staat en morgen in de oven wordt gegooid, zo kleedt, hoeveel te meer kleedt Hij dan jullie, kleingelovigen? [31] Vraag je dus niet bezorgd af: Wat zullen we eten? Wat zullen we drinken? Wat zullen we aantrekken? [32] Want naar dat alles zijn de heidenen op zoek. Jullie hemelse Vader weet wel dat je dat allemaal nodig hebt. [33] Zoek eerst het Koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan krijg je dat alles erbij. [34] Maak je dus niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zich wel bezorgd maken over zichzelf. Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.

Zoek dus eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan krijg je dat alles erbij.

Ik vind het ook zeer mooi weergegeven.

Anoniem_89

Re: Zoek eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid.

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 nov 2014 20:19

Ja ik vind dit ook een hele bemoedigende tekst :)

Bescheiden
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bescheiden » 05 nov 2014 20:43

Anoniem_89 schreef:Ja ik vind dit ook een hele bemoedigende tekst :)

Super voor je anoniem_89! :wink:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 nov 2014 21:04

Welke teksten springen er voor jou uit?

Bij mij is dat vers 21 en 25 en vers 26;
21: Want waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.
25+26: Daarom zeg Ik jullie: maak je niet bezorgd over wat je zult eten of drinken om in leven te blijven, en ook niet over de kleding voor je lichaam. Is het leven niet meer dan het eten, en het lichaam niet meer dan de kleding? [26] Kijk naar de vogels van de hemel: ze zaaien niet en maaien niet en oogsten niet, je hemelse Vader voedt ze. Zijn jullie niet meer waard dan vogels?

Bescheiden
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bescheiden » 06 nov 2014 21:27

Anoniem_89 schreef:Welke teksten springen er voor jou uit?

Bedankt voor je vraag.

Gans het stuk dat ik gequote heb eigenlijk. Het deed veel met mij dat alles te lezen en dacht van het te delen opdat iemand anders er evenzeer iets mocht aan hebben.

Het lijkt me eruit duidelijk dat wanneer je God bereikt er voor je door Hem zal gezorgd worden.

En als je reikt naar God dan zal God naar je reiken. Die indruk heb ik nu geweldig momenteel in mijn leven. Ik ondervind een ganse transformatie in mijn leven. Iedere dag kom ik een stuk dichter bij waar ik moet zijn. Ik begrijp nu al dat God goede voornemens heeft met mij. Ik verander ook t.o.v. mijn medemens. Ik heb veel geleden en lijk nu een gans nieuwe kans te krijgen en voel me ook al stukken beter, begin alles ook anders te begrijpen. Kortweg een leven dat voor me opengaat. Ik geloof een fascinerende tijd tegemoet te gaan en ondanks alles zal God bij me blijven.

Ere wie ere toekomt en alle eer komt God toe.

Terug naar “Archief”