Moderators: Memmem, Moderafo's
benefietdiner schreef:Wierd Duk na pro-Palestinademonstratie Rotterdam: ‘Hier moet een nationaal offensief tegen komen’
Tijdens Pasen vond er in Rotterdam een pro-Palestinademonstratie plaats. Opiniemaker Wierd Duk legt bij Nieuws van de dag uit waarom hij vindt dat radicale moslims en andere pro-Palestina-demonstranten de bescherming van onze rechtstaat misbruiken om deze te ondermijnen.
https://www.telegraaf.nl/video/11350669 ... egen-komen
Eens met Wierd Duk.
benefietdiner schreef:Tsja… Marnix de pacifist.
Gelukkig lijkt het er op dat de AIVD wakker is.
AIVD: Nieuwe generatie jihadisten vormt serieuze terreurdreiging.
Bij pro-Palestijns protest op universiteiten wordt geweld door Hamas soms gebagatelliseerd.
Steeds fantaseren over gewelddadige confrontatie met elite kan weg effenen naar geweld.
https://www.rd.nl/artikel/1104907-aivd- ... urdreiging
Erik1960 schreef:Behalve dat het op de man is, is je reactie ook nog eens niet fair. Je opende het gesprek met een verhaal over een betoging in Rotterdam waarover ene Weard Duk een mening heeft waar jij het mee eens bent. Marnix reageerde met een opmerking over vrijheid van demonstratie.
Nu deel je een tik uit met een totaal ander onderwerp: AIVD-zorgen over radicalisering. Dat is nogal een gezochte zeg. Waarom beperk je je niet tot een reactie die gaat over je oorspronkelijke bijdrage?
benefietdiner schreef:Schokkend: heftige intimidaties van demonstranten richting Oscar Lohuis, auto vernield en bebloede babypoppen op het raam
Donderdagavond 17 april reisde spreker Oscar Lohuis naar Zaltbommel voor een lezing voor Christenen voor Israël. Vlak voor aankomst belde iemand van de organisatie hem dat er een pro-Palestijnse/anti-Israël demonstratie bij de ingang werd gehouden. Nadat hij de auto op de parkeerplaats had gezet liepen er al tientallen demonstranten op hem af. Lohuis vertelt dat het tumult – nota bene in Nederland – zo hoog oplaaide, dat hij met moeite veilig in de auto naar huis kon komen. Vervolgens is zijn auto vernield. Lees het heftige verslag van wat Lohuis moest meemaken!
https://revive.nl/schokkend-heftige-int ... -het-raam/
Het betrof bijna allemaal allochtone mensen, waarschijnlijk meestal moslims.
Marnix schreef:Laat maar. Met sommige mensen valt geen normaal gesprek te voeren. Er is al honderden keren geprobeerd een fatsoenlijke dialoog met Benefietdiner te voeren en het is nog nooit iemand gelukt.
benefietdiner schreef:Prachtig hoe je erin slaagt zo veel woorden te gebruiken zonder ook maar in de buurt van een echt antwoord te komen. Wie de schoen past, mag 'm gerust aantrekken, hij lijkt op maat gemaakt. Het enige juiste in dit hele verhaal is inderdaad dat ik ChatGPT heb geraadpleegd. En tja, mijn observatie dat jij een pacifist bent wordt met elk bericht overtuigender... al begin ik me af te vragen of er niet ook een klein altaretje voor je eigen gelijk bij hoort.
Een goede koningsdag.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten