PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2024 11:00

benefietdiner schreef:Ja zo is het alj.

Gert Jan Zegers met Marnix heult met de islam en houden altijd de handen boven hun hoofd niet wetend dat zij eenmaal hun hoof zullen kwijtraken.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ach jij bent er nu al geregeld met je hoofd niet helemaal bij..... :D

De grootste terroristische dreiging voor Nederland en de meeste andere Europese landen blijft voortkomen uit het jihadisme. Aanhangers van dit gedachtegoed streven ernaar om overheden in de islamitische wereld via een gewapende strijd omver te werpen en te vervangen door een islamitische staat of kalifaat, dat uiteindelijk de hele wereld zou moeten omvatten. Voor deze strijd zijn in hun ogen eveneens terroristische aanslagen in het Westen noodzakelijk.

Voor Nederland is deze dreiging de afgelopen periode toegenomen.
Zie ver de bron: Nationaal Coördinator Terroristenbestrijding en Veiligheid van het Ministerie en Veiligheid (NCTV). https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn/jih ... cale-islam

Precies, het jihadisme is wel een gevaarlijk iets, al een poosje trouwens. Niet dat de brede moslimgemeenschap het bestuur in Nederland overneemt maar dat een paar geradicaliseerde gekken proberen aanslagen te plegen. Dat is precies wat Segers ook zegt. Fijn dat je dit onderstreept!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jun 2024 11:03

Marnix schreef:Het klopt dat het er onder Erdogan en de AK-partij minder democratisch aan toegaat dan vroeger maar je moet de feiten wel goed weergeven want dat doe je nu niet. Er is geen hoofddoekplicht in Turkije behalve bij moskeebezoek. Wat er veranderd is is dat het vroeger verboden was een hoofddoek te dragen als ambtenaar en dat het tegenwoordig gewoon toegestaan is. Maar het is niet verplicht. En je ziet steeds meer jonge Turken buiten de grote steden ook steeds vaker de hoofddoek aflaten. In Istanbul zelf en de andere grote steden zie je sowieso heel veel mensen zonder.

Daarnaast heeft recent de CHP in ongeveer alle grote steden gewonnen van de AK-partij van Erdogan. Maar het ging over voorbeelden van landen waar de overgrote meerderheid moslim is maar men toch geen kalifaat of religieuze dictatuur nastreeft. En zo zijn er wel meer voorbeelden dus het kan best. Verhalen dat we hard op weg zijn een kalifaat te worden kunnen worden afgedaan als bangmakerij.

Overigens, leuk, mijn broer heeft ook een jaar of 6 in Istanbul gewoond en ik ben daar verschillende keren tussen 2006 en 2011 wat langer op bezoek geweest, heb ook nog wel contact met mensen die ik daar heb leren kennen. Je man is allicht ook wel eens in de Dutch Chapel (oude Nederlands kerkgebouw vlak achter de Istiklal waar nu een internationale kerk zit) geweest?

Ik zeg ook niet dat er 0 gevaar is, er is best een deel dat graag een “theocratie-model” zou willen, of salafistisch is (of puber / student en zich afzet tegen de samenleving) en dan heb je ook nog echte extremisten. Dat moet je inderdaad niet onderschatten.

Segers zegt ook dat we niet bang hoeven te zijn voor moslims in Nederland:

"Maar daar is wel sprake van. Mensen maken zich zorgen over 6 procent moslims in onze samenleving. Als 94 procent van die samenleving heel goed weet waar die samenleving voor staat en een sterke identiteit heeft, waarom zou je dan bang zijn voor die 6 procent? Als ook nog eens blijkt dat van die 6 procent heel veel vredelievende moslims zijn, waarom zou je dan bang zijn?"

Bron

Nee, mijn man was indertijd geen christen en zat daar niet in een Nederlandse community. Hij zat vooral tussen de Turkse bevolking. De hoogopgeleide populatie in Istanbul was indertijd al bang voor de islamisering in eigen land.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jun 2024 11:14

StillAwake schreef:Ik heb jarenlang onder de rook van Rotterdam gewoond, en ken daar nog steeds veel mensen (waaronder ook een groot aantal moslims).
Ik herken wél wat je zegt over Turkije (hoewel je reactie wel wat overtrokken is, de hoofddoek is sinds kort toegestaan in plaats van zinds kort verplicht), maar wat je vertelt over Rotterdam is in mijn optiek niet echt nieuw.
Dat speelde 20 jaar geleden ook al wel, en ik deel je zorg op dit punt.
Maar dat los je niet op door zo islamonvriendelijk mogelijk te gaan zijn, dat maakt namelijk vaak dat je opponent (in dit geval moslims) zich ook meer gaan ingraven.

Je hoort mij ook niet zeggen dat de grenzen dicht moeten, maar mogen en moeten heel duidelijk grenzen stellen aan gedrag wat wij wel/niet tolereren.Het moslim aaien om maar niet als racist bestempeld te worden is wat mij betreft voorbij. Het is niet raar om te benoemen dat bepaalde strafbare feiten meer door bepaalde bevolkingsgroepen gepleegd worden. Dat is geen racisme, maar kan onderbouwd worden. Daar mag mijns inzien hard op ingezet worden. De hysterie die je bv zag bij bij de moslims na de ontploffing in Rotterdam Zuid en dat men maar toelaat dat moslims plaats delict betreden om lichamen op te halen om escalatie te voorkomen, mag mi veel harder bestraft worden.

Dit geldt niet alleen voor deze escalaties wat mij betreft.De voetbalrellen van de hooligans in Utrecht mogen op dezelfde wijze aangepakt worden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2024 12:33

ajl schreef:Nee, mijn man was indertijd geen christen en zat daar niet in een Nederlandse community. Hij zat vooral tussen de Turkse bevolking. De hoogopgeleide populatie in Istanbul was indertijd al bang voor de islamisering in eigen land.

Ja klopt, bij mijn broer ook, die zat ook lekker tussen de locals. Je ziet, zeker in Istanbul een flinke (vaak hoger opgeleide) groep progressieven die de lijn van Atatürk willen volgen, een strikte scheiding van religie en staat en vrijheid voor iedereen om te geloven, dragen enz wat hij / zij wil. De conservatieve kant zoals bijvoorbeeld vertegenwoordigd door de AK-partij is er ook wel in de grote steden, maar zijn lang niet zo groot als op het platteland, waar men uiteraard een stuk conservatiever is. Maar de opkomst van het conservatisme lijkt nu wel enigszins een halt toegeroepen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2024 13:02

ajl schreef:Je hoort mij ook niet zeggen dat de grenzen dicht moeten, maar mogen en moeten heel duidelijk grenzen stellen aan gedrag wat wij wel/niet tolereren.Het moslim aaien om maar niet als racist bestempeld te worden is wat mij betreft voorbij. Het is niet raar om te benoemen dat bepaalde strafbare feiten meer door bepaalde bevolkingsgroepen gepleegd worden. Dat is geen racisme, maar kan onderbouwd worden. Daar mag mijns inzien hard op ingezet worden. De hysterie die je bv zag bij bij de moslims na de ontploffing in Rotterdam Zuid en dat men maar toelaat dat moslims plaats delict betreden om lichamen op te halen om escalatie te voorkomen, mag mi veel harder bestraft worden.

Dit geldt niet alleen voor deze escalaties wat mij betreft.De voetbalrellen van de hooligans in Utrecht mogen op dezelfde wijze aangepakt worden.

De ontploffing in Rotterdam Zuid heb ik gemist, en de hooligans in Utrecht ook, maar afgezien daarvan denk ik dat we best redelijk op één lijn zitten.
Het is in Nederland een soort not-done om bepaalde problematiek aan een bepaalde cultuur te linken. En dat daar een kentering in komt is niet onwenselijk lijkt mij...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2024 13:05

Marnix schreef:Ja klopt, bij mijn broer ook, die zat ook lekker tussen de locals. Je ziet, zeker in Istanbul een flinke (vaak hoger opgeleide) groep progressieven die de lijn van Atatürk willen volgen, een strikte scheiding van religie en staat en vrijheid voor iedereen om te geloven, dragen enz wat hij / zij wil. De conservatieve kant zoals bijvoorbeeld vertegenwoordigd door de AK-partij is er ook wel in de grote steden, maar zijn lang niet zo groot als op het platteland, waar men uiteraard een stuk conservatiever is. Maar de opkomst van het conservatisme lijkt nu wel enigszins een halt toegeroepen.

Dat is mijn ervaring ook wel een beetje. Niet alleen in Turkije, maar in grote delen van het MO eigenlijk ook wel.
Overigens: je kunt prima optrekken met de locals, maar het is maar zeer de vraag in hoeverre je daarmee een dwarsdoorsnede van de locale smaenleving te pakken hebt.
Meestal niet is mijn ervaring.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2024 13:38

StillAwake schreef:Dat is mijn ervaring ook wel een beetje. Niet alleen in Turkije, maar in grote delen van het MO eigenlijk ook wel.
Overigens: je kunt prima optrekken met de locals, maar het is maar zeer de vraag in hoeverre je daarmee een dwarsdoorsnede van de locale smaenleving te pakken hebt.
Meestal niet is mijn ervaring.

Klopt, als je zelf hoger opgeleid bent ga je toch ook snel met die doelgroep om. En je hebt in Istanbul echt enorme flinke verschillen, er lopen vrouwen in crop tops en hot pants en in nikaab, Moda is heel progressief en het naburige Uskudar veel conservatiever, je hebt veel clubs maar ook veel moskeeën enz. Het islamitische oosten en het progressieve westen komen daar in extreme mate samen. Dat maakt het heel boeiend maar soms ook wel eens spannend.

De ontploffing in Rotterdam Zuid heb ik gemist, en de hooligans in Utrecht ook, maar afgezien daarvan denk ik dat we best redelijk op één lijn zitten.
Het is in Nederland een soort not-done om bepaalde problematiek aan een bepaalde cultuur te linken. En dat daar een kentering in komt is niet onwenselijk lijkt mij...

Ook ietwat overtrokken, het gaat om een explosie in een flat eind januari, achteraf bleek vanwege een drugslab in die flat maar dat terzijde. Er lagen mensen onder het puin, maar men vond het niet verantwoord om daarnaar te gaan zoeken omdat de veiligheid van de omgeving kon nog niet worden gegarandeerd. Het punt was dat moslims hun doden snel moeten begraven en er lagen daar dus mensen, waar nog niet naar werd gezocht. Nabestaanden / vriend wilden toen toch zelf gaan zoeken op eigen risico, in eerste instantie vroeg de politie ze om te vertrekken maar er was ook wel begrip voor de culturele verschillen en uiteindelijk kregen ze toch de ruimte om zelf te gaan zoeken naar de vermisten. Dat was een enorm moreel dilemma aldus de politie en het is wat te ongevoelig om dit als voorbeeld te noemen voor fout gedrag van moslims.

Dan vind ik het respectloze beledigen van vrouwen om hun kleding en dat soort zaken een stuk beter als voorbeeld, laat daar maar streng tegen worden opgetreden en tegen discrimintatie in welke vorm dan ook. Het idee dat moslims in ons land platgeknuffeld worden en een heerlijk leven hebben is namelijk ook wat te rooskleurig, ook daar vindt nog een hoop discriminatie plaats.
― C.S. Lewis”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2024 13:48

Marnix schreef:Ook ietwat overtrokken, het gaat om een explosie in een flat eind januari, achteraf bleek vanwege een drugslab in die flat maar dat terzijde. Er lagen mensen onder het puin, maar men vond het niet verantwoord om daarnaar te gaan zoeken omdat de veiligheid van de omgeving kon nog niet worden gegarandeerd. Het punt was dat moslims hun doden snel moeten begraven en er lagen daar dus mensen, waar nog niet naar werd gezocht. Nabestaanden / vriend wilden toen toch zelf gaan zoeken op eigen risico, in eerste instantie vroeg de politie ze om te vertrekken maar er was ook wel begrip voor de culturele verschillen en uiteindelijk kregen ze toch de ruimte om zelf te gaan zoeken naar de vermisten. Dat was een enorm moreel dilemma aldus de politie en het is wat te ongevoelig om dit als voorbeeld te noemen voor fout gedrag van moslims.
Die had ik inderdaad gemist, al komt het veraal me ook niet helemaal onbekend voor. Dat is wellicht een verkeerd voorbeeld (ik kan me goed voorstellen dat je hier met emoties te maken had die moeilijk te reguleren waren).
Wat me in NL wél opviel is dat de laatste jaren het linken van problemen aan de culturele (en religieuze) achtergrond van met name moslims tot een soort taboe was verworden. Deels terecht, maar er onstond daarin wel een vacuum, waar Wilders handig o insprong (en waar hij vaak ook nog wel een punt had ook)
Marnix schreef:Dan vind ik het respectloze beledigen van vrouwen om hun kleding en dat soort zaken een stuk beter als voorbeeld, laat daar maar streng tegen worden opgetreden en tegen discrimintatie in welke vorm dan ook. Het idee dat moslims in ons land platgeknuffeld worden en een heerlijk leven hebben is namelijk ook wat te rooskleurig, ook daar vindt nog een hoop discriminatie plaats.

Ik geloof inderdaad niet dat moslims het veel beter hebben dan de autochtone Nederlander, maar er heerste wel een taboe om man en paard te noemen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2024 14:55

StillAwake schreef:Die had ik inderdaad gemist, al komt het veraal me ook niet helemaal onbekend voor. Dat is wellicht een verkeerd voorbeeld (ik kan me goed voorstellen dat je hier met emoties te maken had die moeilijk te reguleren waren).
Wat me in NL wél opviel is dat de laatste jaren het linken van problemen aan de culturele (en religieuze) achtergrond van met name moslims tot een soort taboe was verworden. Deels terecht, maar er onstond daarin wel een vacuum, waar Wilders handig o insprong (en waar hij vaak ook nog wel een punt had ook)
Ik geloof inderdaad niet dat moslims het veel beter hebben dan de autochtone Nederlander, maar er heerste wel een taboe om man en paard te noemen.

Ik weet niet of Wilders insprong op dat vacuum of het juist creëerde. Want wat je ziet (en wat ook wijze les uit het verleden is) is dat je niet het gedrag van een (klein) deel van een groep in de schoenen van hele groep moet schuiven en dat is wat er al heel snel gebeurt. De Marokkaan is crimineel, de Turk wil niet integreren, de Antiliaan is lui, de Moslim is een salafist / jihadist / wil de sharia / zou je het liefst onthoofden. Waar Wilders hele bevolkingsgroepen of religieuze stromingen tegelijkertijd veroordeelt is de tegenreactie dat men heel voorzichtig daarmee is, want er zijn enorm veel tolerante moslims in Nederland en als we iets niet willen is dat bevolkingsgroepen fout worden weggezet op het gedrag van een groep, of een hele religie op basis van het gedrag van wat orthodoxen / extremisten, daar is in het verleden wel genoeg ellende van gekomen. En dan krijg je ook dat mensen die dat inzien, juist extra affectie krijgen voor die groep die wordt aangekeken op gedrag dat niet het hunne is. Het haatzaaien werkt averechts en alleen maar polariserend. En daar door wordt men inderdaad soms zo voorzichtig dat men wel eens vergeten om het probleem zelf bespreekbaar wel te maken op de juiste manier.
― C.S. Lewis”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2024 16:13

Marnix schreef:Ik weet niet of Wilders insprong op dat vacuum of het juist creëerde. Want wat je ziet (en wat ook wijze les uit het verleden is) is dat je niet het gedrag van een (klein) deel van een groep in de schoenen van hele groep moet schuiven en dat is wat er al heel snel gebeurt. De Marokkaan is crimineel, de Turk wil niet integreren, de Antiliaan is lui, de Moslim is een salafist / jihadist / wil de sharia / zou je het liefst onthoofden. Waar Wilders hele bevolkingsgroepen of religieuze stromingen tegelijkertijd veroordeelt is de tegenreactie dat men heel voorzichtig daarmee is, want er zijn enorm veel tolerante moslims in Nederland en als we iets niet willen is dat bevolkingsgroepen fout worden weggezet op het gedrag van een groep, of een hele religie op basis van het gedrag van wat orthodoxen / extremisten, daar is in het verleden wel genoeg ellende van gekomen. En dan krijg je ook dat mensen die dat inzien, juist extra affectie krijgen voor die groep die wordt aangekeken op gedrag dat niet het hunne is. Het haatzaaien werkt averechts en alleen maar polariserend. En daar door wordt men inderdaad soms zo voorzichtig dat men wel eens vergeten om het probleem zelf bespreekbaar wel te maken op de juiste manier.

Her vacuum was er al voor Wilders een eigen partij oprichtten, dus ik denk dat hij er in gesprongen is, naar het niet gecreëerd heeft.
Verder volledig eens met je reactie!

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 11 jun 2024 18:17

Marnix schreef:Ik weet niet of Wilders insprong op dat vacuum of het juist creëerde. Want wat je ziet (en wat ook wijze les uit het verleden is) is dat je niet het gedrag van een (klein) deel van een groep in de schoenen van hele groep moet schuiven en dat is wat er al heel snel gebeurt. De Marokkaan is crimineel, de Turk wil niet integreren, de Antiliaan is lui, de Moslim is een salafist / jihadist / wil de sharia / zou je het liefst onthoofden. Waar Wilders hele bevolkingsgroepen of religieuze stromingen tegelijkertijd veroordeelt is de tegenreactie dat men heel voorzichtig daarmee is, want er zijn enorm veel tolerante moslims in Nederland en als we iets niet willen is dat bevolkingsgroepen fout worden weggezet op het gedrag van een groep, of een hele religie op basis van het gedrag van wat orthodoxen / extremisten, daar is in het verleden wel genoeg ellende van gekomen. En dan krijg je ook dat mensen die dat inzien, juist extra affectie krijgen voor die groep die wordt aangekeken op gedrag dat niet het hunne is. Het haatzaaien werkt averechts en alleen maar polariserend. En daar door wordt men inderdaad soms zo voorzichtig dat men wel eens vergeten om het probleem zelf bespreekbaar wel te maken op de juiste manier.

Totaal oneens en ook buiten de werkelijkheid.
Actueel dreigingsniveau 11 juni 2024:
Dreigingsniveau blijft op 4 (substantieel)

Met het vorige Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland (DTN) is het dreigingsniveau verhoogd naar substantieel (niveau 4). De voorstelbare terroristische dreiging is de afgelopen maanden licht toegenomen, maar blijft binnen de bandbreedte van dreigingsniveau 4. Dat betekent dat er een reële kans is dat een aanslag in Nederland zal plaatsvinden.

Het jihadisme blijft de belangrijkste terroristische dreiging tegen Nederland. De kans dat personen of groepen in Nederland een terroristische aanslag plegen is het afgelopen half jaar licht toegenomen.
https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn

Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jun 2024 22:03

benefietdiner schreef:Totaal oneens en ook buiten de werkelijkheid.
Actueel dreigingsniveau 11 juni 2024:
Dreigingsniveau blijft op 4 (substantieel)

Met het vorige Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland (DTN) is het dreigingsniveau verhoogd naar substantieel (niveau 4). De voorstelbare terroristische dreiging is de afgelopen maanden licht toegenomen, maar blijft binnen de bandbreedte van dreigingsniveau 4. Dat betekent dat er een reële kans is dat een aanslag in Nederland zal plaatsvinden.

Het jihadisme blijft de belangrijkste terroristische dreiging tegen Nederland. De kans dat personen of groepen in Nederland een terroristische aanslag plegen is het afgelopen half jaar licht toegenomen.
https://www.nctv.nl/onderwerpen/dtn

Afbeelding

Dat zeg ik toch juist? We hoeven niet bang te zijn voor moslims in het algemeen maar wel voor het kleine groepje extremisten / jihadisten. Even voor je beeldvorming: volgens de AIVD telt Nederland naar zo’n 850000 moslims waarvan ongeveer 500 jihadisten. Misschien moet je je werkelijkheid even wat bijstellen.
― C.S. Lewis”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 12 jun 2024 07:51

Marnix schreef:Dat zeg ik toch juist? We hoeven niet bang te zijn voor moslims in het algemeen maar wel voor het kleine groepje extremisten / jihadisten. Even voor je beeldvorming: volgens de AIVD telt Nederland naar zo’n 850000 moslims waarvan ongeveer 500 jihadisten. Misschien moet je je werkelijkheid even wat bijstellen.
Nee ik hoef mijn werkelijkheid niet bij te stellen. Jij gaat van de getallen uit en die kloppen wel maar ik gaat uit hoe het in de islamitische wereld werkt en dat zie jij over het hoofd. Je verdiept je er ook totaal niet in, je roept maar wat zo van: geen gevaar hoor er zijn maar een klein groepje islamitische extremisten / jihadisten de rest is niet zo.

DAT IS EEN ENORME LEUGEN.

De inspiratiebron van de islam is om de strijd van de wereldheerschappij. Daar gebruikt de islam de Heilige Geest uit de Koran voor de ‘Ruh al-Quddus’ of ‘djinn’ de geest der heiligheid en dat geld voor allen 850000 islamieten in Nederland. Als er bijvoorbeeld één enkele islamiet een aanslag pleegt sluiten allen 850000 islamieten zich achter die ene islamiet aan. Alle islamieten zijn tegen de westerse cultuur.

Ik geef toe dat er nog wel iets verschil zit tussen moslims en islamieten. De islam is bepaald door de Koran: de islam is de perfectie zelve. De moslim is een imperfect mens, maar hij heeft zich onderworpen aan de islam. De islam is de onderwerper en de moslims is de onderworpene.

De moslim als mens zal ooit door Allah worden beoordeeld. Maar de islam wordt niet beoordeeld, aangezien het een product van de laatste oordelende instantie is. Bovendien staat de mens volgens de islam bloot aan duivelse verleidingen. Één van die duivelse verleidingen is het Christendom en het geloof in naam van Jezus.

Marnix je vergist en verkijk je totaal aan getallen. Die getallen zijn wel waar maar de geestelijke of mentale werkelijkheid van de islam is een terrorist, extremist en jihadist.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jun 2024 08:56

Nu maak jij zelf een generalisatie van hetgeen ik eerder schreef. Ik heb het niet over haatzaaien, maar wel over de realiteit. Mijn man heeft afgelopen 20 jaar in het strafrecht, bij het OM en bij meerdere opsporingsdiensten gewerkt. De realiteit is nu eenmaal dat bepaalde criminele activiteiten relatief vaak in bepaalde bevolkingsgroepen voorkomen. En voordat jij het weer verdraait; nergens wordt aangegeven dat er ook geen brave burgers onder deze bevolkingsgroepen zijn. Wel wordt aangegeven dat de groep die niet zo braaf is relatief groot is.
Idem met de toeslagenaffaire. De afhandeling van de toeslagenaffaire duurt onder andere zo lang, omdat een grote groep terecht bepaalde bedragen moest terugbetalen. Ook daar zit de overheid mee in zijn maag, De overheid heeft hierin ook grote fouten gemaakt. Dat neemt niet weg dat een groep teveel toeslag heeft ontvangen en dit terug moet betalen.
Idem met de problematiek in Rotterdam. Ook daar zorgt een grote groep allochtone Nederlanders voor de meeste overlast. Nogmaals; niet allemaal, maar statistisch gezien een grotere groep dan overlast die door de de autochtone Nederlanders wordt veroorzaakt.

Dat Wilders zo hard groeit in de peilingen heeft met name te maken dat afgelopen 20 jaar weggekeken is van bovenstaande problematiek. Men durfde dit slecht te benoemen om niet als racist weggezet te worden. Nogmaals en voor de goede orde; dat betekent niet dat de allochtone Nederlanders de oorzaak is van alle crisis; zoals de woningmarkt, stijgende prijzen en de energiecrisis etc. Natuurlijk niet. Die oorzaak ligt totaal ergens anders.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2024 08:56

benefietdiner schreef:Nee ik hoef mijn werkelijkheid niet bij te stellen. Jij gaat van de getallen uit en die kloppen wel maar ik gaat uit hoe het in de islamitische wereld werkt en dat zie jij over het hoofd. Je verdiept je er ook totaal niet in, je roept maar wat zo van: geen gevaar hoor er zijn maar een klein groepje islamitische extremisten / jihadisten de rest is niet zo.

DAT IS EEN ENORME LEUGEN.

De inspiratiebron van de islam is om de strijd van de wereldheerschappij. Daar gebruikt de islam de Heilige Geest uit de Koran voor de ‘Ruh al-Quddus’ of ‘djinn’ de geest der heiligheid en dat geld voor allen 850000 islamieten in Nederland. Als er bijvoorbeeld één enkele islamiet een aanslag pleegt sluiten allen 850000 islamieten zich achter die ene islamiet aan. Alle islamieten zijn tegen de westerse cultuur.

Ik geef toe dat er nog wel iets verschil zit tussen moslims en islamieten. De islam is bepaald door de Koran: de islam is de perfectie zelve. De moslim is een imperfect mens, maar hij heeft zich onderworpen aan de islam. De islam is de onderwerper en de moslims is de onderworpene.

De moslim als mens zal ooit door Allah worden beoordeeld. Maar de islam wordt niet beoordeeld, aangezien het een product van de laatste oordelende instantie is. Bovendien staat de mens volgens de islam bloot aan duivelse verleidingen. Één van die duivelse verleidingen is het Christendom en het geloof in naam van Jezus.

Marnix je vergist en verkijk je totaal aan getallen. Die getallen zijn wel waar maar de geestelijke of mentale werkelijkheid van de islam is een terrorist, extremist en jihadist.

En dan zeg je dat ik maar wat roep…. :-) sorry maar ik kan je moeilijk serieus nemen zo. De geest van de islam bestaat niet en als extremisten een aanslag plegen veroordeelt het overgrote deel van de 850000 moslims in Nederland dat, iedere keer weer. Kortom, uit je mond komen telkens leugens omdat je je laat regeren door angst en haat.
― C.S. Lewis”

Terug naar “Actualiteit & Politiek”