PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2020 16:45

benefietdiner schreef:Volgens Geert Wilders:
Weliswaar heeft de islam bepaalde religieuze kenmerken (een opperwezen, een hiernamaals et cetera) maar de doelen van de islam liggen hier op aarde: de invoering van de sharia, werelddominantie, de jihad, dhimmitude (de onderdrukking van ongelovigen) de apartheid tegen vrouwen en het onderdrukken en vermoorden van niet-moslims. De islam is alles omvattend van erfrecht tot strafrecht. Daarom is het meer een politieke ideologie dan een religie

De meeste mensen denken dat de islam een godsdienst is, zoals elke andere, met een vooral spirituele boodschap die elke gelovige naar beste vermogen probeert in te vullen.

Niets is minder waar overeenkomstig de PVV
De islam dringt zeer diep door in het dagelijkse leven en de sociale interactie van de moslims. De islam is een alles omvattend politiek systeem. Er is geen scheiding van machten zoals wij in de westerse wereld kennen; de trias politica. Alle macht ( politiek, rechterlijk, militair, … ) ligt bij de Kalief of diens afgevaardigde. Er is een onvoorwaardelijke gehoorzaamheid verplicht aan de Kalief en is feitelijk een voortzetting van het principe, dat Mohammed alle macht in handen had. Het is daarmee een alles omvattend systeem, een ideologie gericht op aardse macht.

helemaal eens met Geert Wilders.


Dat is geen antwoord op mijn vraag. Want nogmaals, het naar de rechtbank gaat zal iedere rechter wat Wilders hier zegt ontkennen en zeggen: De islam is een religie en binnen de grenzen van de grondwet staat het ze vrij hun godsdienst te beoefenen, een politieke partij te starten etcetera.

En verder is het dus onzin. We hebben al decennia moslims in Nederland en nog niemand heeft me ooit geprobeerd te vermoorden, te onderdrukken, hun wetten op te leggen, het land te veroveren etcetera.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 07 jul 2020 18:44

Marnix schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag. Want nogmaals, het naar de rechtbank gaat zal iedere rechter wat Wilders hier zegt ontkennen en zeggen: De islam is een religie en binnen de grenzen van de grondwet staat het ze vrij hun godsdienst te beoefenen, een politieke partij te starten etcetera.
Nee ik ga je niet proberen om te praten. Dit is waar wat je zegt over die rechter, theoretisch is dat zo alleen de praktijk is anders.
Marnix schreef:En verder is het dus onzin. We hebben al decennia moslims in Nederland en nog niemand heeft me ooit geprobeerd te vermoorden, te onderdrukken, hun wetten op te leggen, het land te veroveren etcetera.
Zeer kortzichtig, want als je eerst persoonlijk moet mee maken wat b.v. Asia Bibi uit Pakistan e.a. hebben mee gemaakt en je dan pas gaat geloven dat de Islam een gewelddadig ideologie is dan is dat wel erg laat of té laat.

Godsdienstvrijheid alleen voor fatsoenlijke godsdiensten.
Respect hebben alleen voor de woorden ‘godsdienst’ en ‘religie’ zonder omschrijving is zwak.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2020 23:20

benefietdiner schreef:Nee ik ga je niet proberen om te praten. Dit is waar wat je zegt over die rechter, theoretisch is dat zo alleen de praktijk is anders.Zeer kortzichtig, want als je eerst persoonlijk moet mee maken wat b.v. Asia Bibi uit Pakistan e.a. hebben mee gemaakt en je dan pas gaat geloven dat de Islam een gewelddadig ideologie is dan is dat wel erg laat of té laat.

Godsdienstvrijheid alleen voor fatsoenlijke godsdiensten.
Respect hebben alleen voor de woorden ‘godsdienst’ en ‘religie’ zonder omschrijving is zwak.


Tja zo kan het christendom ook wel afwijzen op basis van wat er in sommige landen gebeurt. Denk aan de IRA, conservatirve evangelicals in Amerika en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Om over het verleden maar te zwijgen.

Extremisme komt in alle kringen voor en kan je niet gebruiken als voorbeeld voor een religie in de breedte...

https://www.trouw.nl/nieuws/de-neiging- ... ~b9808f1d/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 08 jul 2020 15:39

De uitspraak in het "minder, minder, minder" proces staat nu gepland voor 4 september. Wie zich verdiept heeft in wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld, kan niet anders dan tot de conclusie komen dat vanuit het ministerie en ook de politiek (tot in de ministerraad aan toe, met inbegrip van Rutte) is aangestuurd op vervolging van Wilders. Dat is een ontoelaatbare schending van de trias politica en alleen al daarom dient het OM wat mij betreft niet ontvankelijk worden verklaard. Ik hoop tenminste dat het hof tot die conclusie komt, maar ben bang dat dit genegeerd wordt. In elk geval is de vervolging van Wilders hoogst verdacht en uitermate selectief. Hij krijgt elke dag bedreigingen waar de honden geen brood van lusten en waar de politie naar eigen zeggen geen mankracht voor heeft om die te onderzoeken, maar hijzelf staat wel al jarenlang voor de rechter.
Ik zou zelf nooit op Wilders stemmen (ik vind hem veel teveel met de retorische botte bijl hakken), maar vind zijn vervolging een vorm van vuile politiek (met name vanuit de VVD, want die zwaaide voornamelijk de scepter in dit dossier) die normaal alleen in bananenrepublieken toegepast wordt en die we in Nederland niet moeten hebben.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 09 jul 2020 09:49

elbert schreef:De uitspraak in het "minder, minder, minder" proces staat nu gepland voor 4 september. Wie zich verdiept heeft in wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld, kan niet anders dan tot de conclusie komen dat vanuit het ministerie en ook de politiek (tot in de ministerraad aan toe, met inbegrip van Rutte) is aangestuurd op vervolging van Wilders. Dat is een ontoelaatbare schending van de trias politica en alleen al daarom dient het OM wat mij betreft niet ontvankelijk worden verklaard. Ik hoop tenminste dat het hof tot die conclusie komt, maar ben bang dat dit genegeerd wordt. In elk geval is de vervolging van Wilders hoogst verdacht en uitermate selectief. Hij krijgt elke dag bedreigingen waar de honden geen brood van lusten en waar de politie naar eigen zeggen geen mankracht voor heeft om die te onderzoeken, maar hijzelf staat wel al jarenlang voor de rechter.
Ik zou zelf nooit op Wilders stemmen (ik vind hem veel teveel met de retorische botte bijl hakken), maar vind zijn vervolging een vorm van vuile politiek (met name vanuit de VVD, want die zwaaide voornamelijk de scepter in dit dossier) die normaal alleen in bananenrepublieken toegepast wordt en die we in Nederland niet moeten hebben.

Mee eens, een schandalige vertoning.

Je kunt het terug vinden in dit filmpje hier onder daar hoor je de Laatste woord van Geert Wilders in zijn proces over de minder minder Marokkanen uitspraak.



Wat die botte bijl betreft:

Natuurlijk hoef je niet op de PVV van Geert Wilders te stemmen maar er zit toch een missie in die anderhalf miljoen Nederlanders aanspreekt namelijk het behoeden van het gevaar van de islam, de massamigratie, het cultuur relativisme die onze vrijheid ondermijnen, het Marokkanen probleem en Nederland veilig maken door harder optreden tegen criminelen vermeende terroristische organisaties.

Je kunt dat natuurlijk de botte bijl noemen, en dat wordt het ook als je het steeds benoemd, maar het is wel je ogen sluiten voor de werkelijkheid die speelt in Nederland.

Je kunt het wegwuiven en zegge er wonen toch maar 390.000 Marokkanen in Nederland wat doet dat er toe. Maar het is de grootste etnisch-culturele bevolkingsgroep in Nederland die vertegenwoordigd is in de criminaliteit. Hoezo botte bijl?

En op dit moment hebben we een parlement wat problemen kweek in plaats dat het oplost, Mark Rutte voorop in het omkeren tegen zwarte piet omdat zwarte leven er ook toe doen (Black Lives Matter) wat vervolgens weer nou verbonden is met rassendiscriminatie.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elburger » 09 jul 2020 12:28

@Elbert

Het is een politiekproces van brandstof voorzien van links Nederland. Ik als SGP lid ben het lang niet met alles eens wat Wilders/ PVV uitspreekt. Maar ik hen het racisme debat in de 2e kamer gezien, en dan heeft hij op enige punten prima onderbouwde argumenten wel gelijk. Zelfs Zegers ( CU) erkende dat op enige punten, maar vooral links Nederland probeerde Wilders te kijken te zetten. Helaas is Nederland politiek niet meer zo Nederland gericht maar is het vooral een strijd tussen partijen op de linkervleugel en rechtervleugel.
Helaas zijn er vele tv, radio en kranten/tijdschriften er vooral op uit om rechtspolitiek Nederland de mond te snoeren. Zelf belangenverstrengelingen worden oogluikend toegestaan.
Rechts is fout, links doet niets fout.
Waarschijnlijk trap ik met dit stukje tegen enige schenen, maar als iedereen maar de ogensluit voor hetgeen nu plaats vind , lacht men zich ergens rot.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor ben db bd » 10 jul 2020 10:06

elburger schreef: Waarschijnlijk trap ik met dit stukje tegen enige schenen, maar als iedereen maar de ogen sluit voor hetgeen nu plaats vindt , lacht men zich ergens rot.

voor mij is een forum juist bedoeld om tegen schenen aan te schoppen, of wellicht beter gezegd: heilige huisjes om te knikkeren. Wat is het heerlijk dat dat hier vooralsnog ongestraft gedaan kan worden.
In China moet je dat al niet meer proberen, zoals we weten. En sinds de 'denkpolitie' van Ajsa Ollongren in functie is, zullen we hier ook steeds meer afgeknepen gaan worden. Voorgangers moeten al op hun woorden passen hoor.
Lieve mensen, het is een strijd op leven en dood in de hemelse gewesten in deze eindtijd. Een strijd tussen het boze rijk van de leugenaar van den beginne, spartelend tegen het Koninkrijk Gods, wat de toekomst heeft !!

Toen de ChristenUnie zich nog kon permitteren er een open forum op na te houden, 'schopten' mensen met wat meer kijk op de zaak al graag tegen Egbert Schuurmans aan, de 'heilige' prof en mastodont, welke steeds bij hoog en laag vol hield dat de islam geen ideologie was (welke bestreden diende te worden als we tenminste vrij wilden blijven.)
Nou, omdat we mondiaal op weg zijn naar de NWO van één wereldregering, - dat is geen angst, maar een Goddelijke zekerheid. (lees Openbaring 13) - zal de geest van D66 en Brusselse aanverwanten ons onder een toenemende dictatuur met de naam Demo(n)cratie brengen, waar voor onze denominatie en christelijke cultuur van waarheid echt geen plaats meer zal zijn.

Hoe ver dat proces nu gevorderd is, zal zich verraden in de uitspraak van de rechter op 4 september.
Vorige keer werd Wilders om gezichtsverlies te voorkomen nog 'schuldig' bevonden, zonder strafoplegging.
Ooit zal nuchtere doding weer actueel worden. Omdat de aanfluiting nu nog flagrant 'om te gillen' is, weet ik ook niet of Wilders reeds bestraft zal worden. Maar de 'strop' zal zeker steeds meer aangetrokken worden, tot Apocalyptische toestanden toe.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor gravo » 10 jul 2020 11:58

Zelf voel ik me meer thuis bij een gematigde en enigszins praktische politiek die zich niet zo laat opjutten door de flanken ter linker of ter rechterzijde.
Ik weet het wel, de radicale geluiden dringen altijd eerder en sneller door tot de media, omdat die vooral geïnteresseerd zijn in nieuwsgaring, in alles wat afwijkt van de normale, stabiele gang van zaken. En zo lijkt het debat echt te gaan over de vraag of de schreeuwers op links nu gelijk hebben of juist de schreeuwers op rechts die er ertegen protesteren (of vice versa).
Maar daarmee worden de echte probleem, namelijk de problemen van de meerderheid van de burgers vaak niet goed benoemd. Twee kampen proberen de gematigde standpunten te ondermijnen en te verdringen door een vaak onbepreekbaar en radicaal standpunt aan de gemiddelde burger / kiezer op te dringen. Niet zelden worden bepaalde problemen dan ook enorm opgepomt en overdreven om de radicale oplossingen maar te rechtvaardigen. Dit gebeurt ter linkerzijde, maar ook ter rechterzijde.

Dit topic wemelt ook van de overdrijvingen. Alle nuance wordt verloren. Er heerst een to be or not to be sfeer (wie niet voor mij is, is tegen mij) en dus gaat het alleen nog maar om de digitale wedstrijd: wie is de grootste, wie heeft de meeste, wie wint. Afgewogen oordelen, enerzijds / anderzijds overwegingen doen er niet meer toe. Ik weet wel waar dat toe leidt: tot verharding en geweld (uiteindelijk).

Laten we niet vergeten dat er niet zo heel veel mensen zeer sterk ideologisch links of rechts zijn. Tot nu toe is in Nederland nog steeds het midden aan de macht. En dat komt door de keuze van de burgers in het stemhokje.

Ik zelf moet er niet aan denken dat Jesse Klaver met een activistische achterban en agenda de totale zeggenschap krijgt of Wilders met zijn radicale volgers. Al die extreme standpunten helpen niet zoveel als je gewoon de zorg, het onderwijs, defensie, belasting, wegen, dijken, gas, water, licht op orde moet houden. Om maar niet te spreken van veiligheid, energie, werkgelegenheid, economie en handel.

Ik zie activistisch links of radicaal rechts nog niet zo gauw de betrouwbare, kundige en saaie bestuurders leveren die je daar voor nodig hebt.
Als extremistisch links of rechts ergens NIET in geïnteresseerd zijn, dan is het wel in bovenstaande onderwerpen.

Maar ik ben daar wel in geïnteresseerd. Dus ik vind al dat geschreeuw erg storend en ook erg afleiden van de zaken die er wel toe doen, willen we niet ten onder gaan aan Amerikaanse kapitalistische of aan Chinese communistische misstanden.

Ik kijk vooral naar het functioneren van democratie en rechtstaat en de waarborgen voor de fundamentele vrijheden die daar bij horen. Deze moderne waarden geven ons de belangrijkste voorwaarden voor een goede en leefbare samenleving.

Helaas opereren de flanken, zowel van rechts als van links, vaak op het grensvlak van deze waarden, gaan er zelfs overheen of miskennen ze.
Ik vind dat geen goede ontwikkeling.

In feite ben ik een oude anti-revolutionair. Dat betekent dat ik niet alleen tegen de revolutie-gedachte ben die links bezigt, waarin alles meteen radicaal op de kop moet, maar dat ik me ook keer tegen rechtse complotten die de samenleving afschilderen als totaal verrot, waarmee dan ingrijpende orde-maatregelen gerechtvaardigd worden om het geheel te zuiveren.
Elke flank heeft een vijand te bevechten. En construeert die vijand ook als ze hem nodig hebben. Elke flank maakt er een strijd van en elke flank probeert het midden mee te sleuren in die strijd. Mij niet gezien.

intermezzo

[De gereformeerden hebben altijd gebeden om "een stil en gerust leven". Dat is een mooi gebed, wat mij betreft. Door nu in een paniek te schieten als linkse of als rechtse christen door op hoge toon radicale veranderingen te eisen, geven we zelf de doodsteek aan dat stille en geruste leven.

Laten we als christen een voorbeeld zijn van vrede, geduld en verzoening in plaats van meegevoerd te worden door alle wind van leer en door de krampen, angsten en beslommeringen van geld en goed. Christenen kunnen ook heel goed in slechte omstandigheden leven van vervolging, armoede en een zondige omgeving. Ze zijn er immers niet afhankelijk van! Ze zijn innerlijk vrij van rijkdom, macht en eer....als het goed is. Of speelt God geen rol meer als we verleid worden tot radicaal gedachtegoed?
]

Beide flanken miskennen de overgrote meerderheid van gematigde burgers met gematigde ideeën.
Beide flanken zijn gevaarlijk omdat ze beide tot vormen van geweld kunnen leiden.
Politieke radicaliteit of zelfs extremisme keur ik om die reden af. En ik ben ook bang dat als de eerste slachtoffers daardoor vallen, er niemand zal zijn die zich dan verantwoordelijk voelt. Want wie de politiek eenmaal heeft gedefinieerd als een strijd op leven en dood, maalt niet om de schade die dat bij de andere partij veroorzaakt. En dat tyrannieke gevolg van de flanken wil ik graag voorkomen.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 10 jul 2020 16:30

benefietdiner schreef:Natuurlijk hoef je niet op de PVV van Geert Wilders te stemmen maar er zit toch een missie in die anderhalf miljoen Nederlanders aanspreekt


Afbeelding

Cromwijk stemt SGP, maar voelt zich ook „erg thuis” bij PVV en FVD. „Ik zou willen dat die drie fuseerden.


Hier hebben we een jonge boer die de missie van de PVV aanspreekt.

Bron:
https://www.rd.nl/vandaag/economie/fdf- ... -1.1679070

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor ben db bd » 12 jul 2020 12:42

Cromwijk stemt SGP, maar voelt zich ook „erg thuis” bij PVV en FVD. „Ik zou willen dat die drie fuseerden.

Dat moeten ze niet doen. Vandeweek las ik in ons partijblad (SGP) nog de reden waarom deze drie niet bij elkaar horen, maar wél samen op moeten trekken en elkaar versterken. Wij moeten zuinig zijn op onze kernwaarde: behoud van ruimte voor onze christelijke wortels vededigen, waarvanuit we politiek bedrijven.
Mijn baas zou 60 jaar terug hebben gezegd: 'dat is de kurk waarop wij nog drijven'.
Wij bouwden daar in een biblebeltdorp scheepsbouwmachines, samen met ook wel gewoon veel buitenkerkelijken.
Omdat ik naar de bouw in de grote stad overstapte, kwam ik in een cultuur terecht waar je moest zoeken naar een christen. Maar ook die utiliteitsbouwwerken kwamen keurig tot stand. En zo hoort het ook in de politiek te gaan.
ik schaam mij ongans voor het cordon sanitair wat we in de politiek toepassen op wie ons niet welgevallig zijn.

Nu nog even de boerenacties. Vooraf: ik kom zelf uit een vlot vijf eeuwen oud best indrukwekkend boeren geslacht, en woon in ons bosje nog steeds binnen 50 hectaren weiland om ons heen. Maar samen met miljoenen (?) anderen ben ik ook in een andere broodwinning terecht gekomen.
Ooit hadden we hier een buurman die 17 koeien molk. Nu een met 100 melkkoeien, + +/- 70 stuks jongvee.
Daar is nu nog goed van te leven, maar ook dát zijn we kapot aan het maken met 'marktwerking'.
We zien steeds meer bedrijven met 500 koeien. Of 'ontelbaar' veel kippen of varkens, toch?
Gelukkig las ik vandeweek al ergens dat er stemmen opgaan naar overheidsgeleide landbouw.
Carola, hoe verguisd ook, zou daar m.i. (als christen?!) niet onbekwaam voor zijn.

Het was de bekwaamste boer/landbouwminister uit onze geschiedenis, Sicco Mansholt, welke reeds in de jaren '60 durfde pleiten voor een lagere opbrengst per ha. en per dier, teneinde de gigantische boterbergen en melksloten te bestrijden. Dat zal hij zo wel niet echt bedoeld hebben, maar zijn boodschap was er niet onduidelijker om.
Decennia zijn we reeds met schaalvergroting en productverbetering bezig malkander kapot te beconcurreren.
Dat is nu gelukkig hartstikke vast aan het lopen.
Zoveel veeteelt gaat ons landje qua ecologische draagkracht natuurlijk ook al heel lang ver te boven.
Linksom of rechtsom, er moet hoognodig een tij gekeerd worden!! (Uitkopen is m.i. niet echt slecht.)
Maar dan niet met koudesanering a.u.b. En al helemaal niet zo schofterig als met de mensen in gaswin-Groningen, waar (K)wiebes, zoals we hier zeggen, de mensen al 5 jaar 'in de stront laat zakken'!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 14 jul 2020 07:51

benefietdiner schreef:Natuurlijk hoef je niet op de PVV van Geert Wilders te stemmen maar er zit toch een missie in die anderhalf miljoen Nederlanders aanspreekt namelijk het behoeden van het gevaar van de islam, de massamigratie, het cultuur relativisme die onze vrijheid ondermijnen, het Marokkanen probleem en Nederland veilig maken door harder optreden tegen criminelen vermeende terroristische organisaties.

Je kunt dat natuurlijk de botte bijl noemen, en dat wordt het ook als je het steeds benoemd, maar het is wel je ogen sluiten voor de werkelijkheid die speelt in Nederland.

Je kunt het wegwuiven en zegge er wonen toch maar 390.000 Marokkanen in Nederland wat doet dat er toe. Maar het is de grootste etnisch-culturele bevolkingsgroep in Nederland die vertegenwoordigd is in de criminaliteit. Hoezo botte bijl?
Ik denk dat Wilders te massief inzet op een anti islam sentiment. Het is waar dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, maar Wilders is niet altijd even subtiel in zijn bewoordingen. Op dit punt is hij net iets te voorspelbaar en komt het teveel als een stokpaardje over wat hij elke keer berijdt. Hij zou daarbij meer het scalpel kunnen gebruiken dan de botte bijl. Dus niet de indruk geven dat hij tegen alle moslims is, maar aangeven: "in Amsterdam-West heeft de mocromaffia de boel overgenomen, daar moet de politiek hard ingrijpen" en niet: "de islam is het grote probleem, we willen daar vanaf in ons land". Wilders is teveel ideoloog en te weinig praktisch. Denk aan zijn kopvoddentaks, wat meer een gimmick was dan een serieus voorstel. Als politicus moet je niet met dit soort ideologische onzinvoorstellen komen, maar praktische politiek voeren.
gravo schreef:Ik zelf moet er niet aan denken dat Jesse Klaver met een activistische achterban en agenda de totale zeggenschap krijgt
Feitelijk heeft Klaver veel meer macht dan je hem toedicht. De middenpartijen willen pertinent niet met FvD of de PVV regeren of ook hun beleidsvoorstellen overnemen (ze houden zelfs de optie niet open), dus is de enige andere mogelijkheid dat ze lonken naar links. Dat betekent dat links kan eisen wat het wil, of het nu om klimaat, migratie of identiteitspolitiek gaat. Denk aan die malle Zwarte Piet discussie en allerlei identiteitspolitiek, zoals vanuit de BLM beweging tot ons komt. Denk aan de migratie waarbij het spreken over demografie een taboe is in de politiek, ondanks het feit dat we met ongewijzigd beleid in 2050 met 22 miljoen mensen in dit overvolle kikkerlandje zitten. Denk ook aan het klimaatbeleid waarbij de Tweede Kamer zich heeft gecommitteerd om totaal onhaalbare klimaatdoelen in 2030 en 2050 te halen, ongeacht de kosten. Denk ook aan het stikstofbeleid waarbij de koeien minder ammoniak mogen uitpoepen, zodat zeldzame plantjes op de hei (misschien?) beter groeien en de bouwers in de Randstad daardoor meer stikstofoxiden mogen uitstoten bij het bouwen van huizen. Als dit gek klinkt: dat is het ook, maar dit is staand regeringsbeleid.
Dit soort extremisme wordt dus nu door het kabinet 1 op 1 overgenomen.
Daarmee heeft Klaver de macht zonder zelf in het kabinet te zitten. Dat blijkt ook uit het feit dat Klaver momenteel meestemt met voorstellen van de regering. Het zijn voor een aanzienlijk deel ook zijn eigen voorstellen.
Het is mooi dat je voor een middenkoers bent (dat ben ik ook), maar feitelijk bepaalt de linkerflank het beleid doordat het midden zich daaraan heeft uitgeleverd. Het gevolg is dat een groot deel van het electoraat zich uitgesloten voelt en bijv. de boeren boos met hun trekkers de weg op gaan.
Er is meer evenwicht nodig in beleid tussen links en rechts. Dat zal tot meer stil en gerust leven leiden dan een eenzijdig lonken naar links.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Haaibaai » 21 jun 2021 09:38

Het is een kwestie van tijd maar er komt een tijd de Geert Wilders echt gaat regeren.
Wellicht met Pieter Omtzigt wie zal het zeggen;Omtzigt met een eigen partij goed voor 27 zetels en het CDA met 4 zetels dus af door de zijdeur en terecht.En hen die Geert Wilders volgen weten wat er nu gaan de is hij dat voorzegt heeft.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 21 jun 2021 11:45

Haaibaai schreef:Het is een kwestie van tijd maar er komt een tijd de Geert Wilders echt gaat regeren.
Wellicht met Pieter Omtzigt wie zal het zeggen;Omtzigt met een eigen partij goed voor 27 zetels en het CDA met 4 zetels dus af door de zijdeur en terecht.En hen die Geert Wilders volgen weten wat er nu gaan de is hij dat voorzegt heeft.

Als de getallen die je hier roept daadwerkelijk waarheid kunnen worden: dan acht ik Premier Omtzicht waarschijnlijker dan de "Blonde Profeet"als eerste minister.
En laten Omtzigt en Wilders het op veel punten oneens zijn, ik denk niet dat dat een vruchtbare samenwerking gaat worden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Haaibaai » 21 jun 2021 12:46

StillAwake schreef:Als de getallen die je hier roept daadwerkelijk waarheid kunnen worden: dan acht ik Premier Omtzicht waarschijnlijker dan de "Blonde Profeet"als eerste minister.
En laten Omtzigt en Wilders het op veel punten oneens zijn, ik denk niet dat dat een vruchtbare samenwerking gaat worden.


Daar heb je wel gelijk in, en eerste minister Pieter Omtzigt zou wel mooi zijn; maar je weet in de politiek kan het raar gaan wat je niet verwacht vindt plaats .
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2021 15:50

StillAwake schreef:Als de getallen die je hier roept daadwerkelijk waarheid kunnen worden: dan acht ik Premier Omtzicht waarschijnlijker dan de "Blonde Profeet"als eerste minister.
En laten Omtzigt en Wilders het op veel punten oneens zijn, ik denk niet dat dat een vruchtbare samenwerking gaat worden.


het is dat je het het land niet wilt aandoen, maar een positie waarin Wilders ook eens echt wat moet DOEN in plaats van alleen dingen roepen, zou geweldig zijn om hem van zijn voetstuk te doen storten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten