Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Faramir schreef:En over welke paus hebben we het nu. Er zijn namelijk nogal wat pausen langsgekomen de laatste 2000 jaar.
Spreeuw schreef:Zowel Johannes Calvijn als Maarten Luther zeiden dat de paus de antichrist is.
Meer achtergrondinformatie hierover: http://www.refdag.nl/opinie/toegespitst ... t_1_725422
Maar mochten Calvijn en Luther dit zomaar zeggen? Nee
De antichrist is helemaal tegen Christus. Volgens mij kun je dit niet zeggen van de paus. Maar wie is dan wel de antichrist? Volgens Ineke-kitty is het Prins El Hassan bin Talal van Jordanië maar verder kan ik u niet helpen.
En wat waren de redenen voor Calvijn en Luther om de paus de antichrist te noemen?
welke redenen ? verkeerde redenen
ineke-kitty schreef:De Islam, het Boeddisme en Hindoeïsme ontkennen dat dus.
ineke-kitty schreef:mannetje
Nonsens. Dat kennen zij wel degelijk.
Niet net doen alsof deze "stromingen" nooit hebben gehoord van Christus Jezus.
En ZEKER de Islam weet daarvan, maar ontkent systematisch dat Christus God IS, en eveneens dat Hij Gods Zoon is.
ineke-kitty schreef:
De Schrift leert toch heel wat anders.
1 Joh. 2:23
"Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? DEZE is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent. Een IEDER, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet".
Als een "andersgelovige" bovenstaande ontkent, is hij per definitie een antichrist omdat hij niet gelooft dat Jezus de Christus is.
De Islam, het Boeddisme en Hindoeïsme ontkennen dat dus.
ineke-kitty schreef:Er wordt beweerd door "mannetje" dat deze RELIGIES niet eens het concept 'Christus' kennen, en ik bestrijd dat.
ineke-kitty schreef:mannetje
Nonsens. Dat kennen zij wel degelijk.
Niet net doen alsof deze "stromingen" nooit hebben gehoord van Christus Jezus.
En ZEKER de Islam weet daarvan, maar ontkent systematisch dat Christus God IS, en eveneens dat Hij Gods Zoon is.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten