Moderator: Moderafo's
Daar komen ze een beetje laat achter, niet? Maar het is natuurlijk onzin om dan een nieuwe vertaling of hertaling te maken. Immers, God staat centraal, niet de mens noch de jongere. Jongeren zullen zich moeten aanpassen aan de religie en niet andersom. Raar initiatief dus.benefietdiner schreef:Statenvertaling levert jongeren problemen op volgens de Hersteld Hervormde.
In feite is dat al zo...benefietdiner schreef:Ik vraag mij wel af krijgt iedere denominatie zijn eigen Bijbel vertaling.
Code: Selecteer alles
En dus verschijnt in het voorjaar van 2015 een unieke 'Bijbel met uitleg'. In deze uitgave wordt de Statenvertaling van de GBS als uitgangspunt genomen. In kaders en kantlijnen worden moeilijke begrippen uitgelegd. "Het gaat ons om de verstaanbaarheid van het Woord voor mensen die aan de Statenvertaling willen vasthouden,"
johannes1 schreef:Het is echter geen nieuwe vertaling of nieuwe bijbel maar volgens ds Joppe:Code: Selecteer alles
En dus verschijnt in het voorjaar van 2015 een unieke 'Bijbel met uitleg'. In deze uitgave wordt de Statenvertaling van de GBS als uitgangspunt genomen. In kaders en kantlijnen worden moeilijke begrippen uitgelegd. "Het gaat ons om de verstaanbaarheid van het Woord voor mensen die aan de Statenvertaling willen vasthouden,"
benefietdiner schreef:Statenvertaling levert jongeren problemen op volgens de Hersteld Hervormde.
Ik vraag mij wel af krijgt iedere denominatie zijn eigen Bijbel vertaling.
http://www.cip.nl/artikel/42448/Statenv ... oblemen-op
Faramir schreef:Het lijkt mij nogal een ontzettend open deur om in te trappen.
Ik zou eerder denken natuurlijk levert de SV problemen op bij het lezen. Overigens zowel bij jonge als oude mensen.
Als je dan per se krampachtig vast wil houden als denominatie aan een bijbelbelvertaling die in een taal geschreven is die al eeuwen verder doorontwikkeld is laat mensen die daar moeite mee hebben dan in ieder geval vrij om buiten de eredienst een bijbel te gebruiken in hedendaags Nederlands.
benefietdiner schreef:Hypocrisie ten top.
In de kerk een ander pet op zetten als buiten de kerk is voor mij huichelen. Wat je in de kerk leert draag je naar buiten uit en visa versa. Ik ken best veel van die H.H. en wat ze hier weer tentoon spreiden met hun eigen bijbel zijn ze echt in a nutshell.Faramir schreef:Vertel.
benefietdiner schreef:In de kerk een ander pet op zetten als buiten de kerk is voor mij huichelen.
benefietdiner schreef:In de kerk een ander pet op zetten als buiten de kerk is voor mij huichelen. Wat je in de kerk leert draag je naar buiten uit en visa versa. Ik ken best veel van die H.H. en wat ze hier weer tentoon spreiden met hun eigen bijbel zijn ze echt in a nutshell.
benefietdiner schreef:Statenvertaling levert jongeren problemen op volgens de Hersteld Hervormde.
Ik vraag mij wel af krijgt iedere denominatie zijn eigen Bijbel vertaling.
http://www.cip.nl/artikel/42448/Statenv ... oblemen-op
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten