Burgerinitiatief 'Ik ben onbetaalbaar'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

EdW
Mineur
Mineur

Burgerinitiatief 'Ik ben onbetaalbaar'

Berichtdoor EdW » 06 mei 2014 23:36

Graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende:

Prostitutie is legaal in Nederland, maar welke vrouw kiest er nu voor dit beroep? 40 tot 90 % van de vrouwen die werkzaam zijn in de prostitutie doet dit werk gedwongen. Moderne slavernij dus.
Elk jaar worden meer slachtoffers van mensenhandel geïdentificeerd. Voor veel mensen is het een ver-van-je-bed-show, maar wat als het om je eigen dochter zou gaan? En het is de bezoeker die deze markt in stand houdt.
Daarom is er een burgerinitiatief gestart, met als doel 40.000 handtekeningen te verzamelen om de Tweede Kamer te overtuigen dat het kopen van seksuele diensten strafbaar gesteld moet worden.
Doe mee in de strijd tegen moderne slavernij en teken de petitie op https://www.ikbenonbetaalbaar.nl/#form

Alvast heel hartelijk bedankt voor je steun!

Hartelijke groet,

EdW
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

Anoniem_89

Re: Burgerinitiatief 'Ik ben onbetaalbaar'

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 mei 2014 00:26

Met alle respect...
Maar ik denk dat een petitie helemaal niets zou uithalen..

De politiek heeft wel andere dingen aan hun hoofd.
Zoals hoe ze het probleem moeten zien op te lossen dat waarschijnlijk 70% niet gaat stemmen voor het EP.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mei 2014 08:18

EdW schreef:Graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende:

Prostitutie is legaal in Nederland, maar welke vrouw kiest er nu voor dit beroep? 40 tot 90 % van de vrouwen die werkzaam zijn in de prostitutie doet dit werk gedwongen. Moderne slavernij dus.
Elk jaar worden meer slachtoffers van mensenhandel geïdentificeerd. Voor veel mensen is het een ver-van-je-bed-show, maar wat als het om je eigen dochter zou gaan? En het is de bezoeker die deze markt in stand houdt.
Daarom is er een burgerinitiatief gestart, met als doel 40.000 handtekeningen te verzamelen om de Tweede Kamer te overtuigen dat het kopen van seksuele diensten strafbaar gesteld moet worden.
Doe mee in de strijd tegen moderne slavernij en teken de petitie op https://www.ikbenonbetaalbaar.nl/#form

Hartelijke groet,

EdW

Het bezoek aan prostituees in (ik meen) Zweden is strafbaar. Juist daar is het de illegaliteit ingedrukt, en schijnen de misstanden enorm te zijn.
Hoe triest het fenomeen prostitutie ook is: op het moment dat je het de illegaliteit indrukt hebben deze meisjes (en jongens) helemaal geen rechtspositie meer.
Juist de legalisering maakt controle op uitbuiting mogelijk.
Natuurlijk zou het mooi zijn als de klandizie stopte, maar aangezien dit probleem van alle tijden is vermoed ik dat het tot het eind der tijden aanwezig zal blijven.
Vrouwen (en mannen) worden uitgebuit. Legaal of illegaal, het zal blijven bestaan.

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 07 mei 2014 19:44

StillAwake schreef: Het bezoek aan prostituees in (ik meen) Zweden is strafbaar. Juist daar is het de illegaliteit ingedrukt, en schijnen de misstanden enorm te zijn.
Hoe triest het fenomeen prostitutie ook is: op het moment dat je het de illegaliteit indrukt hebben deze meisjes (en jongens) helemaal geen rechtspositie meer.
Natuurlijk zou het mooi zijn als de klandizie stopte, maar aangezien dit probleem van alle tijden is vermoed ik dat het tot het eind der tijden aanwezig zal blijven.
Vrouwen (en mannen) worden uitgebuit. Legaal of illegaal, het zal blijven bestaan.

Inderdaad is het bezoeken van prostituees in Zweden strafbaar. In Zweden werken momenteel naar schatting nog ongeveer 1500 prostituees, in Nederland 30.000...

En wat betreft de rechtspositie van de slachtoffers, deze petitie wil juist het kopen van seksuele diensten strafbaar stellen, de klant moet strafbaar worden.
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 07 mei 2014 19:46

Anoniem_89 schreef:Met alle respect...
Maar ik denk dat een petitie helemaal niets zou uithalen..

De politiek heeft wel andere dingen aan hun hoofd.
Zoals hoe ze het probleem moeten zien op te lossen dat waarschijnlijk 70% niet gaat stemmen voor het EP.

Als een burgerinitiatief 40.000 handtekeningen heeft, is de Tweede Kamer VERPLICHT dit op de agenda te zetten.
Deze petitie heeft, volgens mij, dus wel degelijk zin.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 mei 2014 20:37

EdW schreef:Als een burgerinitiatief 40.000 handtekeningen heeft, is de Tweede Kamer VERPLICHT dit op de agenda te zetten.
Deze petitie heeft, volgens mij, dus wel degelijk zin.

Wel verplicht..
Of ze er wat mee doen is twee.
Zo bedoelde ik het.
Heel Nederland schreeuwt dat criminelen harder aangepakt moeten worden en dat ze uit Europa willen.
Burgers zijn tegen wachtgeld en andere riante beloningen en tegen vriendjespolitiek.
Nooit hoor ik de roverheid hierover.. Ze moeten nog hun eigen hachje natuurlijk redden hé.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 mei 2014 11:38

StillAwake schreef: Het bezoek aan prostituees in (ik meen) Zweden is strafbaar. Juist daar is het de illegaliteit ingedrukt, en schijnen de misstanden enorm te zijn.
EdW schreef:Inderdaad is het bezoeken van prostituees in Zweden strafbaar. In Zweden werken momenteel naar schatting nog ongeveer 1500 prostituees, in Nederland 30.000...

En wat betreft de rechtspositie van de slachtoffers, deze petitie wil juist het kopen van seksuele diensten strafbaar stellen, de klant moet strafbaar worden.

Het strafbaar stellen van de klant is inderdaad beter dan het strafbaar stellen van de prostitué(e).
Als een klant echter een verboden dienst inkoopt zal de prostitué(e) gedwongen zijn om deze dienst in het illegale circuit aan te bieden, Dan kan het beroep legaal zijn, zolang de klandizie illegaal is blijven de aanbieders zich in het illegale circuit bevinden.
De getallen die je noemt vertekenen ook. In Zweden hebben ze ook een stuk minder inwoners dan in Nederland. Het aantal prostitué(e)s per hoofd van de bevolking is dan 1/5 van dat aantal in Nederland. Dat lijkt leuk, maar als je dan vervolgens leest dat juist in steden als Talinn (met een directe veerverbinding met Stockholm), Kiel (met een directe veerverbinding met Gotenborg) en Gdansk (veerverbinding met Malmo) de prostitutie enorm is, en vooral draait op Zweedse klanten lijkt het toch (deels) het verschuiven van het probleem te zijn.
Natuurlijk maakt de gelegenheid de klant en zal de klandizie afnemen, uit de cijfers blijkt dit niet.
Maak voor de gein de oversteek Stockholm-Tallinn eens. Geloof me: je zult schrikken.

Sympathiek voorstel, maar het werkt alleen als Nederland samen met de buurlanden een dergelijk wetsvoorstel aanneemt. Zolang België en Duitsland niet mee doen gaat dit alleen een verschuiving van de problematiek richting illegaliteit en buurlanden opleveren.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 11 mei 2014 11:28

EdW schreef:Graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende:

Hartelijke groet,

EdW
Graag gedaan!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 11 mei 2014 13:34

Gedaan!
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 15 mei 2014 22:06

Byte schreef:Gedaan!

Dank voor je steun!

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 16 mei 2014 12:12

Nr 21261 heeft getekend.

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 18 jun 2014 11:25

Inmiddels is er steun uit onverwachtse hoek, de oud-president van de Verenigde Staten Jimmy Carter heeft zich openlijk uitgesproken om de positie van vrouwen in de wereld te verbeteren. En het blijkt wel dat mensenhandel en gedwongen prostitutie de Westerse wereld niet voorbijgaat. In de VS zijn in 2013 naar schatting 60.000 jonge vrouwen als seksslaaf verkocht. Zie de volgende link voor meer informatie: http://nos.nl/artikel/658030-carter-zet-zich-in-voor-vrouwen.html

Des te meer reden om ook de petitie te tekenen op https://www.ikbenonbetaalbaar.nl/#form
Nogmaals heel hartelijk dank voor je steun!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2014 13:30

Sympathieke actie Edw d:)b
Ik doe mee.
En als al die kerels nu eens gewoon stoppen met die viespeukerij, snijdt het mes aan twee kanten.

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 18 jun 2014 17:00

schelpje3 schreef:Sympathieke actie Edw d:)b
Ik doe mee.
En als al die kerels nu eens gewoon stoppen met die viespeukerij, snijdt het mes aan twee kanten.

Dank voor je support Schelpje3!

Voor iedereen die nog meer bekendheid aan deze actie wil geven, deel de actie gerust op sociale media als facebook en twitter of stuur een e-mail naar al je contactpersonen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 jun 2014 17:17

De vraag is of het strafbaar stellen van prostitutie een afname van het aantal slachtoffers van mensenhandel met zich mee brengt. Ik denk dat het een illusie is om daar in te geloven. Het Zweedse voorbeeld ten spijt, in Zweden is er waarschijnlijk een groot aantal prostituees in de illegaliteit actief waar de overheid geen weet van heeft en zij tellen niet mee in de officiële statistieken.

Een onzinnige oproep wat mij betreft, omdat het middel niet leidt tot het doel, dat overigens wel sympathiek is.

Terug naar “Archief”