Moet de rechtzaak tegen Jezus over?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Moet de rechtzaak tegen Jezus over?

Berichtdoor mealybug » 03 aug 2013 09:38

Interessant,

Jurist uit Kenia daagt Pilatus, Italië en Israël

Een Keniaanse advocaat wil Italië, Israël en ook Pilatus dagen en zo eerherstel krijgen voor Jezus. De rechtszaak tegen Christus moet over, vindt Dola Indidis.

Het is een serieuze zaak voor Indidis. „Een fout blijft een fout”, zo zei hij deze week tegenover het Duitse blad Der Spiegel. Dat geen van de betrokkenen meer leeft, hoeft geen belemmering te zijn, vindt de advocaat.

Indidis wil in ieder geval (nakomelingen/opvolgers van) de Romeinse keizer Tiberius dagen, evenals Pontius Pilatus, de joodse hogepriesters, koning Herodes, Italië en Israël.

De rechtszaak tegen Jezus noemt hij onrechtmatig, onder meer omdat de zaak in Galilea diende, maar naar Romeins recht en strafoefening verliep.

Bij het gerechtshof in Nairobi diende Indidis al een strafklacht in, maar hij kreeg geen gehoor. Inmiddels heeft hij een petitie naar het Internationaal Gerechtshof gestuurd, meldde Der Spiegel.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... l_1_759017

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Moet de rechtzaak tegen Jezus over?

Berichtdoor Optimatus » 03 aug 2013 19:18

Wat een onzin om Italië te dagen voor een juridische dwaling van het Romeinse Rijk. Italië is pas in 1861 ontstaan en de huidige grenzen werden pas in 1947 bereikt. Het Romeinse Rijk had namelijk als opvolgers het Heilig Roomse Rijk (der Duitse Natie) dat in 1806 zonder opvolgerstaat is opgedoekt en het Byzantijnse Rijk dat in 1453 door het Osmaanse Rijk is veroverd. Het Osmaanse Rijk en het Russische Rijk noemden zich opvolger van dit Byzantijnse Rijk. Als men al tot een dergelijke proces over zou willen gaan, dan zouden er aanklachten tegen Rusland (opvolger van het Russische Rijk) en Turkije (opvolger van het Osmaanse Rijk) moeten worden ingediend. Ik betwijfel of president Poetin en/of premier Erdogan van plan zijn op de aanklacht in te gaan.

Voorts is het hoogst twijfelachtig om Israël als juridische opvolger van het oude Israël te beschouwen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 04 aug 2013 20:19

Nee joh, hoe komt ie erop. Hahaha, kan Jezus Zichzelf ook nog verdedigen, want Hij leeft weer, in ons. Heel apart.`Jullie mochten me niet vermoorden. Maar ja ik vergeef jullie omdat je het gedaan hebt. En dan kan die man trouwens beter de hele mensheid aanklagen, alsof alleen die Romeinen en joden het gedaan hebben.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

geloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geloof » 04 aug 2013 22:09

Ik vind het maar een beetje een ongezonde manier van aandacht vragen. En politiek leiders onnodig lastig vallen. Eerst check en op goede manier ondersteuning hiervoor bij andere mensen en christenen

Riska

Berichtdoor Riska » 06 aug 2013 17:34

Die jurist heeft er geen snars van begrepen wat er eigenlijk, ten diepste, gebeurde bij de veroodeling en dood van Jezus.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 aug 2013 20:41

Riska schreef:Die jurist heeft er geen snars van begrepen wat er eigenlijk, ten diepste, gebeurde bij de veroordeling en dood van Jezus.

Misschien gaat het hem daar ook niet om.

Als het een zaak zou worden, zal de hele wereld nooit meer kunnen zeggen "we hebben het niet geweten''.
De belangrijkste gebeurtenis ooit in een keer de hele wereld rond!!

Natuurlijk is Jezus op verkeerde gronden en geheel onterecht en tegen alle joodse wetten in, veroordeeld.

Niet gehoorzaamheid, maar theologische leerverschillen waren de reden van het ''Weg met Hem''.
Wat dat betreft is nog helemaal NIETS veranderd, de laatste 2000 jaar.

Hoeveel kerkgangers zouden nu, als Hij zou verschijnen , niet zeggen, hij is niet van onze kerk, dus weg met Hem?
Hij heeft een snor, een baard, Hij draagt een veelkleurige rok, Hij denkt het beter te weten, Hij heeft geen oudvaders op de boekenplank, Hij spreekt de dominee tegen, Hij werkt op zondag, hij preekt niet conform de synode, heeft Hij wel gestudeerd?

geloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geloof » 07 aug 2013 11:20

Dat vind ik ook waar wat je zegt: het brengt de realiteit van de aanwezigheid van Christus naar boven. En wat mij betreft ook op de eerste plaats bid ik deze persoon alle warmte, rust en de filosoferende sfeer toe, met de rustige overwegingen bij iedereen en vooruitgang ook bij hemzelf die wel zo prettig is als zo'n initiatief genomen.

Ik persoonlijk ben iemand die bereid is initiatieven op een rustige manier te respecteren. Zonder te ''gillen''. Of op een storende manier.

Maar ik vraag me af of dit een initiatief is wat nou echt iets gaat opleveren waar we met zijn allen echt iets aan hebben. Het lijkt een snelkoppeling te zijn dat eigenlijk een andere bedoeling heeft. Wat voor schade kan zorgen.

Terug naar “Archief”