Moderator: Moderafo's

schelpje3 schreef:Al ga je maar voor de Zegen!
De kerk is bedoeld om als christenen bij elkaar te komen, het Woord te horen, samen te zingen en te bidden.
Je wordt bemoedigd, getroost, versterkt.
De Bijbel wordt uitgelegd. Je kunt soms zo met vragen lopen, dat je iets niet begrijpt, en dan wordt het opeens vanaf de kansel verklaard. Dat is niet toevallig.
meribel schreef:
wat betekent; 'al ga je maar voor de Zegen! '?
ik ken mensen die hun kindje precies voor de zegen uit de creche halen zodat ze die meekrijgen, maar wat voor magisch is die zegen dan precies?
maaarten schreef:Ik ben het met Schelpje eens.
Daarnaast vind ik het ook getuigen van armoede dat in sommige plaatsen de tweede dienst slecht bezocht wordt, of in sommige kerken er zelfs al niet meer is. Kijk, die tweede kerkdienst is echt niet heilig, ik snap dat twee kerkdiensten op een zondag gewoon een traditie is van Gereformeerde kerken in Nederland, maar het feit dat een gemeente waar eerst gewoon twee goed bezochte diensten waren nu de tweede slecht bezoekt.... volgens mij betekent dat, dat de honger naar het Woord van God afneemt.
Zelf ben ik opgevoed in een kerk met maar een dienst, maar nog een tweede in de avond bevalt me zeer goed.

Tante Pollewop schreef:En waarom precies is dat niet goed?
Ik ga naar de kerk omdat ik hoop dat ik iets bijleer.

schelpje3 schreef:@benefietdiner, wat jij over het hoofd ziet kennelijk is, dat de gemeente leden heeft en die leden zijn aan elkaar verbonden. Zoals een romp armen en benen heeft. Een lichaam met 1 been is gehancicapt en kan niet goed lopen, zonder hulpmiddelen.
Mensen die hoppen van de ene naar de andere, pikken overal een graantje van hun gading mee.
Op deze manier krijg je nooit een binding met andere christenen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 126 gasten