Cursus Nieuwe testament

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Herman Driessen
Verkenner
Verkenner

Cursus Nieuwe testament

Berichtdoor Herman Driessen » 22 apr 2012 11:04

EEN NIEUWE CURSUS: LEREN LUISTEREN NAAR EVANGELISTEN EN APOSTELEN

Onder deze titel willen we een cursus Nieuwe Testament aanbieden .
Het is min of meer een vervolg op een eerdere cursus over het Oude Testament. Die werd in de afgelopen jaren gegeven door prof. dr. J. Douma en Ds. A. Verbree. Onlangs is deze cursus tot een afronding gekomen.

We willen nu op een vergelijkbare manier een cursus starten voor het Nieuwe Testament. De cursus is bedoeld om ons inzicht in het Nieuwe Testament te vergroten en ons te helpen bij het persoonlijk Bijbellezen en ons mondiger te maken bij het Bijbelgebruik in onze tijd.
Prof.dr. J. van Bruggen is bereid “het spits af te bijten” voor een cursus-serie over het begin van het Nieuwe Testament. Daarmee zal dit najaar worden gestart met een drietal avonden .

1: “Het evangelie van het begin” (Marcus)
2: “De profeet van het begin”(Johannes de Doper)
3: “ De geboorte aan het begin” (Jezus’ geboortegeschiedenis volgens Matth. en Lucas).

Tijd: 20:00- 22:00

Aanmelden en meer informatie: http://www.cursusnt.nl
Laatst gewijzigd door Herman Driessen op 16 mei 2012 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.

hubert
Majoor
Majoor

Re: Cursus Nieuwe testament

Berichtdoor hubert » 23 apr 2012 10:02

Er zij al zoveel plaatselijke cursussen! Ik weet niet hoe het in Apeldoorn zit, maar daar kennen ze toch de Alpha en de ABC cursussen? Wat voegt deze daar aan toe? .

Riska

Berichtdoor Riska » 23 apr 2012 18:27

Als ik zie dat bv. Douma eraan heeft meegedaan wat betreft het OT, dan denk ik dat deze cursus aanzienlijk dieper gaat dan een alfa-cursus.
Probleem met zulke cursussen is natuurlijk ook afstand. Mijn woonplaats ligt echt te ver weg om zoiets te doen...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 mei 2012 19:25

Riska schreef:Probleem met zulke cursussen is natuurlijk ook afstand. Mijn woonplaats ligt echt te ver weg om zoiets te doen...
Naast Apeldoorn is er nu ook Ridderkerk en in de toekomst Groningen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mei 2012 22:23

Ik heb tien jaar geleden de Theologische Vorming van Gemeenteleden gedaan. Die ging/gaat uit van de PKN en heeft twee soorten: de Gereformeerde Bondscursussen en de iets minder orthodoxe cursus. Ik deed hem in Utrecht. Rotterdam en Breda hebben hem ook.
In o.a. Zeist is e/was(?)een Bondscursus.

Herman Driessen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Herman Driessen » 16 mei 2012 22:37

[quote="elbert"][quote="Riska"]Probleem met zulke cursussen is natuurlijk ook afstand. Mijn woonplaats ligt echt te ver weg om zoiets te doen...
Naast Apeldoorn is er nu ook Ridderkerk en in de toekomst Groningen.
Kijk van tijd tot tijd even op de Website, we zijn druk aan het plannen..

Terug naar “Archief”