Esther01 schreef:Ik zit een beetje in de knel met de geloofsovertuiging van mijn ouders en hoe ik zelf denk..
Zelf ben ik het niet eens met de kerk waarin ik ben opgevoed... zolang ik thuis woon zou ik mee moeten gaan en naar de chatechisatie...Dit vind ik vrij lastig, daarnaast heb ik veel gezeur met de uiterlijke zaken onder andere in combinatie met mijn werk. hierheen draag ik regelmatig een broek en dit wilt ik in mijn vrije tijd ook graag. Daarin kunnen we elkaar totaal niet in vinden. Ik heb ze er ook op gewezen dat er niet in de Bijbel staat dat een vrouw geen broek aan mag, alleen dat er staat dat een vrouw geen mannenkleed mag dragen een damesbroek is geen mannenkleed. Daarnaast droeg men in de bijbel rokken en jurken ook onder de mannen.
Hebben jullie misschien Tips om hier mee om te gaan.. zodat ik mijn ouders niet hoeft te kwetsen en toch ook meer mijn eigen ding zou kunnen gaan doen..
Hoi Esther, als puber worstelde ik ook met deze dingen. Ik mocht vrij weinig, mijn ouders waren vrij wettisch. ik was toen vaak opstandig en boos. Ik heb hun regels niet allemaal overgenomen, maar me er wel zo veel mogelijk aan gehouden, zelfs toen ik getrouwd was! Ik bedoel, ik draag soms een lange broek, maar ik trok hem nooit aan als ik naar mijn ouders ging.
Zolang jij thuis woont, is het goed als je je aan je bepaalde regels houdt, ook al begrijp je deze niet. Al is het maar voor de vrede. Wat is het je waard? Huis vol ruzie, verdrietige moeder, boze vader. Nee toch ?
Ik heb gestreden voor bepaalde vrijheden toen ik zo jong was, nu denk ik, waarom deed ik dat nou eigenlijk? Ik wilde zo graag van die lange gelakte nagels, als mijn ouders dan een paar dagen weg waren, ging ik ze vuurrood lakken. In de loop van de dag stootte ik de lak er al af en het zag er niet uit! En die leuke bink zei dat het geen porum was, toen ik thuiskwam, wist ik niet hoe snel ik alles er af moest halen.
Alles wat je niet mag, lijkt zoooo leuk en aantrekkelijk!
Wij voeden onze kinderen zo niet op. Dus met strikt verbieden. Vooral ik weet uit ervaring dat het juist tegengesteld werkt. Heb respect voor je ouders, zij leggen je deze regels op uit liefde.