de vraag van de koningin

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

de vraag van de koningin

Berichtdoor Janvanverweg » 31 okt 2011 11:35

zie het refdag voor de achtergrond: http://www.refdag.nl/opinie/achterstevo ... g_1_599112

Jan van Klinken wordt opgebeld "..een telefoontje van de koningin zelf. Dat gebeurt niet ieder dag. Ze wilde reageren op alle publiciteit rondom haar geloof. Haar was vrijzinnigheid verweten. .. (geknipt) .. Dat had de majesteit geraakt, liet ze weten. Een volksdeel dat zich zo nauw verbonden weet aan het Oranjehuis en dan zo veel afstand neemt, dat wilde ze niet zomaar laten passeren. Vandaar dat ze voorstelde om zich eens nader te oriënteren op een ruk naar rechtzinnigheid. Ze vroeg welke smaken er zo al voorhanden waren en of ik haar daarin wilde adviseren."

het zal je maar gebeuren! heel wat om ala minute een antwoord klaar te hebben. al lezend hebben we veel meer tijd dan dat Jan van Klinken had.

hoe zouden jullie antwoorden?
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

elbert
Moderator

Re: de vraag van de koningin

Berichtdoor elbert » 31 okt 2011 14:19

Janvanverweg schreef:hoe zouden jullie antwoorden?
Interessante column van Jan van Klinken.
Uiteraard heeft het gesprek zoals hij dat heeft opgetekend in zijn column niet echt plaatsgevonden.
Deze column is per slot van rekening bedoeld om ons een spiegel voor te houden op deze Hervormingsdag.
En die spiegel is onze hopeloze verdeeldheid als protestanten.

Hoe ik zou antwoorden?
In elk geval zou ik de koningin niet adviseren om een ander kerkgenootschap op te zoeken. De column is wat dat betreft duidelijk.
Ik zou haar wel adviseren om niet het menselijke denkvermogen op de hoogste plaats te zetten (zoals de vrijzinnigheid doet), maar wel om zich toe te vertrouwen aan de Koning der koningen en om Zijn Woord te geloven en daarop te vertrouwen. Verder hoeft mijn advies dan niet te gaan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: de vraag van de koningin

Berichtdoor meribel » 31 okt 2011 21:43

goede column,

( verder lijkt elberts advies mij het beste advies, dus ik zou haar gewoon naar hem doorverwijzen :wink: )

Terug naar “Archief”