RefDag weer eens op Geenstijl

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lock&Stock

RefDag weer eens op Geenstijl

Berichtdoor Lock&Stock » 10 jul 2011 11:45

SMILE!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _vanw.html

En ook zeer terecht deze keer. Walgelijk hoe bij dit soort incidenten het geloof er weer bij wordt getrokken. Als Christenen zich afvragen waarom ongelovigen zo vaak zoveel onbegrip tonen dan is dit soort artikelen een van de redenen. Over de rug van 2 dode jongens even met het evangelie pronken en het christelijke moralistische vingertje zwaaien.

Ik vraag me af wet RefDag gaat schrijven mocht er ooit een kerk in een Refo gemeente in de fik vliegt. Zouden ze het dan ook als straf van god uit leggen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: RefDag weer eens op Geenstijl

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2011 12:35

Het doet me denken aan Amerikaanse televangelisten die er na de aanslag van 11 september en de ramp in New Orleans als de kippen bij waren om te vertellen dat het de straf van God was voor alles wat niet door de christelijke beugel kon. Schande! Schande! Schande!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 10 jul 2011 13:14

Ja, heel erg...als je niet goed leest.
Er staat toch duidelijk: "De Heere Jezus heeft ons duidelijk gemaakt dat we niet zó over zonde straf mogen denken"

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 10 jul 2011 13:47

@Lock&Stock; Mortlach:

Misschien voortaan even nadenken en lezen voordat je GeenStijl gelooft??? Hoe onnozel kun je zijn.

Maar de redacteur van Geenstijl is bepaald niet onnozel. Hij is christen (geweest), heeft zelfs christelijke boeken geschreven en zit volgens bepaalde websites ook in de redactie van een christelijk tijdschrift. En dan zo bewust leugens vertellen. Heel misselijk. Dat kun je geen onnozele hals meer noemen. Wat wat hij doet is gewoon welbewust verdeeldheid zaaien.

http://purplecowsunlimited.nl/team-so-f ... en-beukel/

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2011 14:04

henkie schreef:Ja, heel erg...als je niet goed leest.
Er staat toch duidelijk: "De Heere Jezus heeft ons duidelijk gemaakt dat we niet zó over zonde straf mogen denken"

Nou, poe, ja, het is geen straf voor het aanbidden van de afgod voetbal, maar straf voor het niet bekeerd zijn. Same difference.

Er staat wel heel mooi 'we zijn allemaal schuldig' onderaan, maar wiens kind is er overleden? Vast niet die van de RD-redacteuren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 10 jul 2011 14:53

Mortlach schreef:Nou, poe, ja, het is geen straf voor het aanbidden van de afgod voetbal, maar straf voor het niet bekeerd zijn. Same difference.

Er staat wel heel mooi 'we zijn allemaal schuldig' onderaan, maar wiens kind is er overleden? Vast niet die van de RD-redacteuren.

Dat staat er helemaal niet. Er staat alleen dat iedereen schuldig staat voor God. En dat door middel van bekering de verhouding met God weer goed kan worden. Dat is iets heel anders.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 10 jul 2011 16:39

Dat staat er helemaal niet. Er staat alleen dat iedereen schuldig staat voor God. En dat door middel van bekering de verhouding met God weer goed kan worden. Dat is iets heel anders.

En als we bekeren zijn we genezen van de voetbalgekte? Ergo omdat we niet bekeerd zijn hebben wij schuld aan al het lijden.
Beetje neerbuigend and erg onaardig om te zeggen, alsmede pretentieus en erg dom.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 10 jul 2011 17:41

RogierV schreef:En als we bekeren zijn we genezen van de voetbalgekte? Ergo omdat we niet bekeerd zijn hebben wij schuld aan al het lijden.
Beetje neerbuigend and erg onaardig om te zeggen, alsmede pretentieus en erg dom.

Wie is hier nu dom? Je hebt het commentaar niet eens gelezen. Het gaat helemaal niet over voetbalgekte.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 11 jul 2011 09:32

Terwijl we de taliban en andere moslimextremisten met harde hand bestrijden krijgt de christelijke taliban in eigen land alle vrijheid om hun volstrekt achterlijke ideeen de wereld in te slingeren.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 09:34

FrankB schreef:Terwijl we de taliban en andere moslimextremisten met harde hand bestrijden krijgt de christelijke taliban in eigen land alle vrijheid om hun volstrekt achterlijke ideeen de wereld in te slingeren.

Ach ja FrankB: die Christenen lopen ook met bomvesten aan en laten vliegtuigen in het WTC vliegen. Wat dom dat ik daar nog niet aan gedacht heb.. ](*,) #-o
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 11 jul 2011 09:38

De ideeen van deze fundamentalisten liggen niet eens zo heel ver uit elkaar. Het enige verschil is het geweld. In beide gevallen gaat het echter om een minderheid die hun volstrekt achterlijke godsdienstbeleving wil opleggen aan een meerderheid die daar niet op zit te wachten.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 09:50

FrankB schreef:De ideeen van deze fundamentalisten liggen niet eens zo heel ver uit elkaar. Het enige verschil is het geweld. In beide gevallen gaat het echter om een minderheid die hun volstrekt achterlijke godsdienstbeleving wil opleggen aan een meerderheid die daar niet op zit te wachten.

Ach ja FrankB, natuurlijk! Ik snap je helemaal! ](*,) Het probleem is vaak dat die zgn. seculieren ook zo graag hun eigen mening aan gelovigen wil opdringen! Walgelijk! :-& En trouwens... dank je voor je benaming dat ik een 'volstrekt achterlijke godsdienstbeleving' zou hebben! #-o

rins
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rins » 11 jul 2011 10:00

FrankB schreef:De ideeen van deze fundamentalisten liggen niet eens zo heel ver uit elkaar. Het enige verschil is het geweld. In beide gevallen gaat het echter om een minderheid die hun volstrekt achterlijke godsdienstbeleving wil opleggen aan een meerderheid die daar niet op zit te wachten.

Wat ik nooit zo snap is dat ongelovigen altijd zo agressief hierop reageren.
En met name dat hun 'iets wordt opgelegd'... Oh ja??? Hoezo dan??? Ieder is toch vrij om te geloven wat hij/zij wil???
Ik heb wel een vermoeden hoe dat komt, alle mensen hebben een ingeschapen Godskennis, ten diepste voelen ook zij dat er een Hoger Wezen is Die over ons regeert... en daar willen ze niet aan. Ze overschreeuwen a.h.w. dat gevoel.
Ik heb medelijden met zulke mensen, ook zij hebben een ziel voor de eeuwigheid...

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 10:04

@Rins: ze willen hun eigen gevoel overschreeuwen. Maar ik geloof dat wanneer je vaak genoeg zegt dat er geen God is, dat je in je eigen leugens gaat geloven!

rins
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rins » 11 jul 2011 10:17

Noir schreef:@Rins: ze willen hun eigen gevoel overschreeuwen. Maar ik geloof dat wanneer je vaak genoeg zegt dat er geen God is, dat je in je eigen leugens gaat geloven!

Is ook zo maar toch... ik denk dat het i.p.v. écht te geloven het vaak meer een wénsen is dat er geen God is...
Telkens als er zo'n geluid komt (zoals bijv. op refdag) dan wordt men weer onrustig, stoppen de oren toe en gaan snoeihard tekeer om dat gevoel wat ze zo diep hadden weggestopt maar niet naar boven te laten komen...

Terug naar “Archief”