MissF schreef:Wij zijn juist weer terug bij af, zonder droger en zonder vaatwasser
Toen mijn droger kapot ging heb ik ook maandenlang zonder gedaan. (Het scheelde best veel in stroomverbruik!)
Maar ik zat op regendagen en in de winter geen dag meer zonder wasrekjes met was en de lijnen op zolder vol met grote stukken.
Ik heb toen een machine uitgezocht met 7 kilo inhoud en die was net voordat ik mijn beslissing nam, uitverkocht.
Ik mocht voor diezelfde prijs een 8 kilo meenemen.
Superservice, maar hij is niet snel vol. Ik gooi er nl niet alles in, zeker geen strijkgoed.
De nieuwste was- en droogmachines zijn superzuinig, maar hebben één nadeel, de programma's duren lang, vaak 2 x zo lang!
Vaatwasser heb ik wel, maar een smaller model. In de nieuwe keuken paste geen brede meer. (andere opstelling gekozen, was praktischer)
Dus dat houdt in dat er maar 1 grote pan in past en serviesgoed/bestekbak en bovenin 3 rijtjes bekers/kopjes/glazen.
De rest was ik met de hand af.
MissF schreef:Sinds ik hem een doekje heb gegeven om de bril schoon te poetsen is het kwartje gevallen en gaat hij netjes zitten.
paprikameisje2 schreef:Pest hekel heb ik eraan. Wc elke.dag hier met die pissende mannen die ik niet in zitstand krijg.. plus... dat ze het ook niet zien.. en dam ook nog reageren.. ooh dat? ... gewoon ieuwww
Kleine jongetjes kunnen van begin af aan leren zittend te plassen, al zullen ze op school misschien zien dat andere jongetjes stoer blijven staan.
Het zijn de volwassen mannen die je het niet af kunt leren.
De dokter zou mannen moeten verbieden om staand te plassen. Het is intussen wetenschappelijk bewezen dat zittend plassen beter is.
Tineke van Heuveln, bekkenfysiotherapeut in het AMC, windt er geen doekjes om: staand plassen is ongezond. Voor mannen en vrouwen. Waarom? „Simpel, je blaas leegt zich beter wanneer je zit. Bij ieder mens bevindt zich van stuitje tot schaambeen de bekkenbodemspier. Die fungeert als een soort schokdemper voor de organen van het kleine bekken: blaas, darmen en baarmoeder. Om te plassen, poepen en baren moet de bekkenbodem zich ontspannen want er moet iets uit. Staand kun je je bekkenbodem minder goed ontspannen, dus leegt de blaas zich minder goed. Dat kan tot problemen leiden, zoals het bekende ’nadruppelen’ en blaasontsteking.”
bron: Trouw.nl
Misschien dit stukje uitprinten en boven de toiletpot hangen