Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Tja....ik had er een andere voorstelling van.
Ik had meer verwacht dat er over God gesproken zou worden,
maar het gaat meestal over verschillen in de leer en dan ook
nog vaak over leringen die in de bijbel niet terug gevonden wordt.
Als je gelooft zoals in de Bijbel door de Here Jezus wordt aangespoord,
dan krijg je behoorlijke aanvallen,
Ik persoonlijk zou het vaker willen hebben over Gods liefde en trouw
en vergeving naar mensen toe, dus opbouwende en bemoedigende
zaken.
Mortlach schreef:schaapje schreef:Tja....ik had er een andere voorstelling van.
Ik had meer verwacht dat er over God gesproken zou worden,
maar het gaat meestal over verschillen in de leer en dan ook
nog vaak over leringen die in de bijbel niet terug gevonden wordt.
Bepaalde onderwerpen of spam-posters lees ik gewoon niet, dat scheelt al een hele hoop. Verder leent de opzet zich voor discussie, en die heb je alleen als je ergens met iemand anders van mening over verschilt, toch?Als je gelooft zoals in de Bijbel door de Here Jezus wordt aangespoord,
dan krijg je behoorlijke aanvallen,
Die slachtofferrol die je jezelf hier aanmeet staat je niet hoor...Ik persoonlijk zou het vaker willen hebben over Gods liefde en trouw
en vergeving naar mensen toe, dus opbouwende en bemoedigende
zaken.
Wat let je? Of het echt voor interessante threads zal zorgen vraag ik me af. Ik zie talloze posts voor me met de strekking "Ik vind God helemaal geweldig!!!" met als reacties: "ik ook!!!" en 'En ik ook!'. Soms dan met een reactie als "Ik soms niet' maar dat is dan weer niet refo genoeg.
Voordat ik hier kwam zat ik op een ander forum waar het er zo aan toe ging en dat was allesbehalve aangenaam.
schaapje schreef:Nou Mortlach het is niet dat ik me een slachtoffer voel, maar ik ben meer verbaasd
dat er "gelovige kerkmensen" zijn die zo over gelovigen/bekeerden kunnen praten
en oordelen, ik kan niet uit leggen wat voor een gevoel me dat geeft.
Evangelisch...is gewoon geloven zoals de Bijbel zegt,...maar dan zonder tradities
en oudvaders.
Ik denk ook dat ik langzaam aan hier op dit forum zal verdwijnen, ik heb het
niet zo naar mijn zin.
hazelaar schreef:@ schaapje,
Wel jammer hoor, als je hier langzamerhand gaat verdwijnen. Ik kan namelijk wel genieten van jouw posts waarin een levend, heerlijk rechttoe rechtaan geloof in Jezus Christus mij tegemoet straalt. Ik voel me ontzettend thuis in mijn "traditionele" kerk, maar ben dan ook blij dat we als kerk allereerst voluit evangelisch zijn
(in de letterlijke zin van het woord, dus het evangelie centraal (in engeland en Noord-Amerika "evangelicals" genoemd, wat duidelijk iets anders is dan de charismatische beweging, die in Nederland meestal "evangelisch" wordt genoemd))
en daarna pas gereformeerd, reformatorisch of wat voor termen je er nog meer aan wilt hangen.
Ik snap je punt wel. Positieve geloofsopbouwende topics liggen heel vaak bijna of geheel stil, terwijl in meer bediscussierende topics met een zeer hoge frequentie en felheid wordt gediscussierd. Maar om dat nu dan maar gelijk in zijn geheel toe te passen op een ieder die uit een traditionele kerk komt, vindt ik dan ook weer wat ver gaan.
quote="mohamed"@ schaapje, ook ik speel regelmatig met de gedachte om te vertrekken maar als je een forumverslaving hebt is het moeilijk om weg te blijven.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten