Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2024 16:36

Huisje_op_de_hei schreef:Nog bedankt voor deze boekentip! Ik heb hem als kadootje aan mijn neefje gegeven van 15.

Graag gedaan! Hopelijk vindt hij het boeiend

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 03 mar 2025 18:53

De Biblebelt van Jonah Falke

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mar 2025 19:48

Jess schreef:De Biblebelt van Jonah Falke

En, is dat wat? Bij Tijs vond ik wat Franca Treur zei interessanter dan wat Jonah Falke vertelde

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 03 mar 2025 20:03

Ik herkende er veel in, had het boek misschien wel een beetje anders verwacht, alhoewel ik niet precies kan benoemen.

Ben meer een verhalen lezer, niet zo van de literatuur en moeilijke woorden. Er staan regelmatig filosofische beschouwingen in, dat gaat mij een beetje boven de pet. Desondanks was het wel interessant om van een buitenstaander te lezen wat hij vond van de Bible belt. Hij was nergens negatief. Ben zelf niet afkomstig van de BB, maar wel opgegroeid in een ref. milieu en door mijn huwelijk in de BB terecht gekomen. Dat was voor mij wel een soort van cultuurschok, hij is er positiever over als ik ben/was.

Prisma23
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Prisma23 » 03 mar 2025 22:54

Afbeelding

Leerzaam boek irl de Nederlandse politieke actualiteit

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 mar 2025 10:09

Afbeelding
Achter gesloten deuren.
Hoe Roosevelt, Stalin en Churchill tijdens de Tweede Wereldoorlog afspraken maakten over het naoorlogse Europa. We hebben 50 jaar met de gevolgen moeten leven en eigenlijk nog steeds.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2025 09:40

Maar weer eens in The Lord of the Rings begonnen, was een jaar of 8 geleden dus het werd tijd. Goede vriend van Tolkien, C.S Lewis, zei eens “I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once” en wat de boeken van Lewis en Tolkien betreft geldt dat zeker. LotR blijft voor mij toch wel een van de mooiste boeken ooit, ik geniet weer met volle teugen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mar 2025 17:59

Mooi, Marnix. Ik ga binnenkort ‘Publieke werken’ herlezen, inmiddels ook een klassieker, die we gaan bespreken met een groepje op Signal

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 mar 2025 22:22

Lalage schreef:Mooi, Marnix. Ik ga binnenkort ‘Publieke werken’ herlezen, inmiddels ook een klassieker, die we gaan bespreken met een groepje op Signal

Oh die ga ik ook op mijn leeslijst zetten, ik wissel fantasy en historische romans af. Hiervoor 3 boeken van Simone van der Vlugt gelezen (Nachtblauw, Schilderslief en de Kaasfabriek)

Nog meer tips in dat genre?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2025 17:54

@Marnix misschien vind je 'Het onzichtbare leven van Addie LaRue' van Victoria Schwab dan wel tof, dat is zowel historisch als een beetje fantasy. Ik vond het fantastisch. Iets heel anders is 'Suster Bertken’ van Frans Willem Verbaas over een vrouw die zich liet inmetselen in Utrecht, waargebeurd. En ken je de boeken van Becky Chambers al? Ik noem die sociale sf.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2025 00:26

Lalage schreef:@Marnix misschien vind je 'Het onzichtbare leven van Addie LaRue' van Victoria Schwab dan wel tof, dat is zowel historisch als een beetje fantasy. Ik vond het fantastisch. Iets heel anders is 'Suster Bertken’ van Frans Willem Verbaas over een vrouw die zich liet inmetselen in Utrecht, waargebeurd. En ken je de boeken van Becky Chambers al? Ik noem die sociale sf.

Bedankt voor de tips. SF is wat minder mijn genre, wordt vaak geassocieerd met fantasy maar ik vind het een werekd van verschil. Veel verder dan Dune (wel oke), de Hitchhikers Guide to the Galaxy (leuk) en de Ruimtetrilogie van C.S. Lewis (wel erg goed) ben ik niet gekomen. Maar ik zal het eens proberen!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mar 2025 08:34

Dune vond ik zo saaaaai, daar ben ik in gestrand ;-)
Van die trilogie van Lewis heb ik de eerste twee delen al jaren in de kast staan, helemaal vergeeld en versleten, om ooit nog eens te lezen...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mar 2025 10:05

Lalage schreef:Dune vond ik zo saaaaai, daar ben ik in gestrand ;-)

Ja ik vond het een poos interessant maar het gaat inderdaad vervelen.

Van die trilogie van Lewis heb ik de eerste twee delen al jaren in de kast staan, helemaal vergeeld en versleten, om ooit nog eens te lezen...

Bedoel je door anderen versleten, of bedoel je met "nog eens lezen" dat je dat al een keer hebt gedaan? Anders is het absoluut de moeite waard en met jouw leestempo ben je daar zo doorheen :-)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2025 19:15

Marnix schreef:Bedoel je door anderen versleten, of bedoel je met "nog eens lezen" dat je dat al een keer hebt gedaan? Anders is het absoluut de moeite waard en met jouw leestempo ben je daar zo doorheen :-)

ooit tweedehands gekocht bij de christelijke boekhandel, die al jaren geleden gestopt is

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 mar 2025 13:22

Afbeelding
Misschien niet de goede volgorde (de afgelopen weken las ik over het einde van WO2), maar nu dit boek over de conferentie van Versailles in 1919. Ik denk dat ik deze boeken lees omdat dit thema aansluit bij eventuele gesprekken tussen Rusland en Oekraine. Niet dat ik van dat laatste zo 1-2-3 resultaat verwacht, maar goed.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Slow Chat”