Marnix schreef:Klinkt niet heel gezond, zo weinig momenten van rust en ontspanning, is daar niet iets aan te doen?
nee, anders had ik het wel gedaan Op het moment dat ik ergens schuif, stapelt het zich aan de andere kant weer op.
Moderators: johannes1, Moderafo's
Marnix schreef:Klinkt niet heel gezond, zo weinig momenten van rust en ontspanning, is daar niet iets aan te doen?
ajl schreef:nee, anders had ik het wel gedaan Op het moment dat ik ergens schuif, stapelt het zich aan de andere kant weer op.
ajl schreef:De kans dat ik een burn out ontwikkel is vrij klein. Ik gedij het beste door regelmaat. Drukke regelmaat is ook prima. En ik ga over het algemeen vroeg naar bed. Dat is voor mijn welbevinden het beste
Minder werken is in de beroepen van mijn man en mij eigenlijk niet haalbaar. Ik denk zelf wel dat het kan, maar werkgevers gaan daar niet in mee. Dan houdt het op. Een huishoudelijke hulp zou inderdaad een optie kunnen zijn. Daar ben ik ook al lang naar op zoek. Helaas is een goede huishoudelijke hulp slecht te vinden. althans mijn vriendinnen hebben de meeste hulpen al de laan uit gestuurd, omdat het belabberd was wat afgeleverd was. De meesten doen het toch met de franse slag en dan vind ik het het geld niet waard. Het kost toch 17,50/20 per uur. Dus als ik een goede hulp kan vinden zou ik het gelijk doen, ook voor dat bedrag.
Tja en sporten. Op vrijdagavond ben ik meestal onder de pannen met de schaatslessen. Dat kost gemiddeld ruim 3 uur. Daarnaast op zaterdagen ook nog met regelmaat bardiensten, zaalwacht of rijden. Al met al gaat daar ook een deel van de zaterdag mee gemoeid. Daarnaast helpen wij een paar van onze pubers met de planning van hun huiswerk. ze zijn slim genoeg, maar cognitief nog niet gerijpt in de planning. ook dat vraagt meerdere keren inde week tijd. En tel daar het opvoeden, vele gesprekken met pubers nog eens bij. Dan is de week om
Op zondagmiddag gaan mijn man en ik, tussen de diensten door, vaak een paar uur wandelen. Ook dat is ontspanning. Hierdoor blijft er wel minder leestijd over.
ajl schreef:Eerlijk gezegd heb ik niet zo heel veel tijd over. Ik probeer 3 keer te sporten in de week en daarnaast een keer een uurtje lopen met een vriendin. Verder blijft met 4 dagen werken, huishouden, 4 kinderen met hun sporten en begeleiden met school niet zo heel veel tijd over.
Huisje_op_de_hei schreef: Nu net een biografie uit van Annie MG Schmid geschreven door Annejet van der Zijl.
Heel opmerkelijk hoe haar levenswijze was terwijl toch iedereen haar kinderboeken wel kent. Maar de persoon erachter (levensstijl dan) kan ik niet zo waarderen.
Lalage schreef:Hoezo?
"Aan het eind van de tuin liep een klein meisje. Het was Otje, het dochtertje van de kok. Ze liep met haar hoofd naar beneden want ze was bezig veertjes te zoeken. Ze verzamelde vogelveertjes die ze op zolder bewaarde in een oud kussensloop. Ze had alweer een handjevol, toen ze onder de linde een dood vogeltje zag liggen. 'Een lijster', zei Otje. 'Ach, arme lijster.' Ze keek naar boven. Daar, op een tak van de lindeboom zat een levende lijster heel hard te zingen. Otje kende alle vogels in de tuin, en deze ook. Het was de lijster Tiet.
"Tsjuuu-tiet-tiet-tiet-tuuu,' zong hij. 'Kijk 's,' zei Otje. Ze wees naar de dode vogel. 'Ik heb het gezien-tien-tien', zong de lijster. 'Het is m'n tante. Het hindert niet-tiet-tiet. Het is m'n tante maar'.
Erik1960 schreef:Ik ontving gisteren het boek ‘De Heidense Christus’ van Tom Harpur. Iemand gelezen?
Huisje_op_de_hei schreef:Ik ben niet bekend met de schrijver of dit boek. Maar hoe bevalt het je? Misschien heb je het inmiddels al uit .
Erik1960 schreef:Ik heb het nog niet uit. Het boek is voor het eerst verschenen in 2004. De schrijver (zo is te lezen op de achterflap) is ex-priester en professor Grieks en Nieuwe Testament aan de Universiteit van Toronto.
Het boek beschrijft dat er al lang voor de komst van Jezus in Egypte en andere landen geloofd werd in de komst van een messias, een madonna en haar kind, in de incarnatie van de geest in het vlees. Hij betoogt dat de oude kerk deze waarheden overnam als kernpunten van het Christelijk geloof. Maar dat ze de oorsprong van die kernpunten miskenden. En dat niet alleen: de kerkleiders accepteerden alleen een letterlijke duiding van die oude verhalen.
Nog 70 pagina's te gaan.
Lalage schreef:Wellicht is dit een interessante titel voor de lezers hier: De kruisdraagster van Lydia Schwarz, een toekomstroman waarin het christendom verboden is en de hoofdpersoon met een groepje onderdrukte christenen in contact komt
ik heb erover geblogd: https://lalageleest.nl/2024/08/11/de-kr ... a-schwarz/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten