Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Re: Welk boek ben je aan het lezen? [deel 4]

Berichtdoor Dorpeling » 11 nov 2023 00:44

Sterrenregen van Jennifer Wright, over de stofstormen van 1935 in Oklahoma.

Niet iets wat ik zelf zou kiezen ( iets te veel drama) maar wel om over na te denken. Wat zou ik zelf doen, blijven of vertrekken.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 16 nov 2023 17:23

Het Pauperparadijs van Suzanna Jansen

Interessant om dit stukje geschiedenis te lezen. Krijg er ook wel bepaalde gedachtes bij. Was de achterliggende gedachte ook niet wat communistisch gedachtengoed? Daar zou de mens uit de achterstandswijken wel even geleerd worden hoe ze zich hoorden te gedragen.

Zag ook op een site dat je kunt kijken of je voorouders daar gezeten hebben. De achternaam van mijn man, kwam er meer dan 600 keer voor terwijl hij een niet vaak voorkomende achternaam heeft. Mijn familie naam maar 50 keer.

607
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor 607 » 17 nov 2023 21:25

Dorpeling schreef:Sterrenregen van Jennifer Wright, over de stofstormen van 1935 in Oklahoma.

Niet iets wat ik zelf zou kiezen ( iets te veel drama) maar wel om over na te denken. Wat zou ik zelf doen, blijven of vertrekken.

Wie heeft het dan voor je uitgekozen?

Ik ben sinds september de Belijdenissen van Augustinus aan het lezen, in vertaling van Wim Sleddens. Ik had nog niet een van de kerkelijke klassiekers gelezen, en dit leek me een goed begin. Ik meende ook dat het wat taalwetenschappelijke stukken had, wat een van mijn interesses is, maar tot nu toe (en ik ben in boek 11 van de 13) komt dat niet zo veel voor.

Terug naar “Slow Chat”