Ark van Noach gevonden?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Ikkeikkeikke
Verkenner
Verkenner

Ark van Noach gevonden?

Berichtdoor Ikkeikkeikke » 02 jun 2010 15:52

Dit kwam ik tegen een aantal dagen geleden. Ziet er wel erg gaaf uit!
Heeft iemand misschien meer info?

Artikel

hettys
Majoor
Majoor

Re: Ark van Noach gevonden?

Berichtdoor hettys » 02 jun 2010 18:11

Ikkeikkeikke schreef:Dit kwam ik tegen een aantal dagen geleden. Ziet er wel erg gaaf uit!
Heeft iemand misschien meer info?

http://scienceblogs.com/dispatches/2010/05/noahs_ark_hoax_identified_agai.php

het is (natuurlijk) weer nep..
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2010 18:31

Kijk ook hier voor artikelen over deze vondst op de site van Tod Wood, creationistisch wetenschapper en baraminoloog. Zelfs hij erkent dat het om een hoax gaat.

Zo blijken er foto's als bewijsmateriaal te zijn waarop spinnenwebben te zien zijn. Als het waar is hebben ze niet alleen de Ark van Noach ontdekt, maar ook een volstrekt unieke spinnensoort die op die hoogte kan overleven...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Ikkeikkeikke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikkeikkeikke » 03 jun 2010 10:16

Ow zonde. Wat een domper. Al moet ik wel zeggen dat de argumenten die ze gebruiken niet echt feiten zijn.

Ik heb een pm van iemand gekregen die een kennis heeft die ook in het team zat. Ik ga hem dan maar eens ondervragen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 03 jun 2010 11:46

Ze hadden alleen even de spinnewebben moeten weghalen..... :mrgreen:

Afbeelding

http://www.wnd.com/?pageId=146941
Ook gif is geschapen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 03 jun 2010 14:31

Ikkeikkeikke schreef:Ow zonde. Wat een domper. Al moet ik wel zeggen dat de argumenten die ze gebruiken niet echt feiten zijn.

Ik heb een pm van iemand gekregen die een kennis heeft die ook in het team zat. Ik ga hem dan maar eens ondervragen.

Joh, door 2 zeer voorspelbare reacties laat je je toch niet beinvloeden? Er vallen ook interessante dingen voor de ontdekking te zeggen. Het mooie is dat dat allemaal netjes wordt uitgezocht dus we horen er vanzelf meer van ;-)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 jun 2010 14:54

Ook prof. M.J. Paul heeft zo zijn twijfels over deze "vondst", zie dit bericht.
Sowieso vind ik dat we terughoudend moeten zijn bij deze claims. Ik denk ook dat het de bedoeling is dat wat de Bijbel ons vertelt, geloofd moet worden. Dat staat in tegenstelling tot wat we zien.
Dus ik vraag me af of zo'n zoektocht naar de ark van Noach niet voortkomt uit een vorm van twijfel: naast wat we geloven, willen we er graag ook iets tastbaars van in handen hebben. Ik denk niet dat ons dat in deze bedeling al gegeven zal worden: we leven in de periode van geloof, niet van aanschouwen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2010 15:32

henkie schreef:Joh, door 2 zeer voorspelbare reacties laat je je toch niet beinvloeden?

Zuur?

Maar nee, je hebt gelijk hoor, dat ie door reacties an sich zich niet moet laten beïnvloeden. Hopelijk wel door de inhoud. Er worden toch behoorlijk wat dingen ter onderbouwing aangedragen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 jun 2010 21:28

Is dit niet net zo'n fabeltjeszoektocht als de zoektocht naar de heilige graal?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 03 jun 2010 21:36

elbert schreef:Ook prof. M.J. Paul heeft zo zijn twijfels over deze "vondst", zie dit bericht.
Sowieso vind ik dat we terughoudend moeten zijn bij deze claims. Ik denk ook dat het de bedoeling is dat wat de Bijbel ons vertelt, geloofd moet worden. Dat staat in tegenstelling tot wat we zien.
Dus ik vraag me af of zo'n zoektocht naar de ark van Noach niet voortkomt uit een vorm van twijfel: naast wat we geloven, willen we er graag ook iets tastbaars van in handen hebben. Ik denk niet dat ons dat in deze bedeling al gegeven zal worden: we leven in de periode van geloof, niet van aanschouwen.

Dat bericht is me inderdaad bekend en draait grotendeels om het feit dat er nog te weinig informatie is. Dat moet dus eventueel simpel te weerleggen zijn. Ik ben erg benieuwd naar het onderzoek. Het afdoen als nep en een hoax is van hetzelfde niveau als een 100% claim van de vondst van de Ark.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2010 21:40

henkie schreef:
Dat bericht is me inderdaad bekend en draait grotendeels om het feit dat er nog te weinig informatie is. Dat moet dus eventueel simpel te weerleggen zijn. Ik ben erg benieuwd naar het onderzoek. Het afdoen als nep en een hoax is van hetzelfde niveau als een 100% claim van de vondst van de Ark.

Als je de linkjes volgt zie je dat er meer gedaan is dan simpelweg zeggen dat het een hoax is. Hoeveel weerlegging wil je hebben?

Ikkeikkeikke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikkeikkeikke » 03 jun 2010 23:22

Blijkbaar geeft de evolutionistische tegenstanders nogal rare argumenten.
Ik sluit dit inderdaad niet uit.
http://www.noahsarksearch.net/eng/

dit weekend of volgend weekend ga ik naar mijn kennis die ook in dat onderzoek team zat. Hij is er zelf bij geweest en ik ben heel erg benieuwd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2010 23:24

Ikkeikkeikke schreef:Blijkbaar geeft de evolutionistische tegenstanders nogal rare argumenten.
Ik sluit dit inderdaad niet uit.
http://www.noahsarksearch.net/eng/

dit weekend of volgend weekend ga ik naar mijn kennis die ook in dat onderzoek team zat. Hij is er zelf bij geweest en ik ben heel erg benieuwd.

Ik ook. Laat je weten wat die kennis erover te vertellen had?

Ikkeikkeikke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ikkeikkeikke » 08 jun 2010 14:06

Ik had hem heel even gesproken zondag. Echter had hij geen tijd. Komende week zondag ga ik de hele dag naar hem toe.

Hij zei wel nog iets héél interessants:

Een aantal onderzoekers die de ark binnen zijn gegaan liggen nu op sterven. Er was iemand die zonder bescherm pak en zonder masker naar binnen was gegaan. Hij heeft nu bijna alle soorten kanker gekregen in slechts enkele weken tijd. Van huid, tot long, tot bot kanker. Echt verschrikkelijk. Het schijnt dat 4000 jaar stil staande lucht radiatie afgeeft. Bijna het hele onderzoek team ligt in het ziekenhuis.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 15:40

Ikkeikkeikke schreef:Ik had hem heel even gesproken zondag. Echter had hij geen tijd. Komende week zondag ga ik de hele dag naar hem toe.

Hij zei wel nog iets héél interessants:

Een aantal onderzoekers die de ark binnen zijn gegaan liggen nu op sterven. Er was iemand die zonder bescherm pak en zonder masker naar binnen was gegaan. Hij heeft nu bijna alle soorten kanker gekregen in slechts enkele weken tijd. Van huid, tot long, tot bot kanker. Echt verschrikkelijk. Het schijnt dat 4000 jaar stil staande lucht radiatie afgeeft. Bijna het hele onderzoek team ligt in het ziekenhuis.

Hmm, dat klinkt wel heel erg als "de vloek van de farao". Ik weet niet in welk universum lucht "ineens" straling gaat afgeven, maar in dit universum in ieder geval niet. Het komt eerlijk gezegd op me over als iemand die vastzit in een kuil van leugens en daar probeert uit te komen door nóg meer leugens te verzinnen. Hee, wie weet, als de leugen maar interessant genoeg is, geloven mensen hem wel.

Het is ook bijzonder vreemd dat over die hele ziekenhuisopname helemaal niets te vinden is op nieuwssites, maar dat is vast allemaal een complot om het stil te houden.

Terug naar “[Religie] - Open forum”