verwerpingen en afwijzing klap ik dicht voor de liefde v God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

-Tamara-
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

verwerpingen en afwijzing klap ik dicht voor de liefde v God

Berichtdoor -Tamara- » 11 mei 2009 17:19

Ik zit met een vraag en een probleem ( En eigenlijk schaam ik me om dit onderwerp aan te snijden ), ik heb zo'n moeite om de liefde van God ingang te geven in momenten dat je word afgewezen of op je word neergekeken , of je word uitgescholden..enz
En door alle vernederingen , telleurstellingen en verwerpingen van het verleden ben ik hard geworden en schaam ik me om mijn emoties aan de medemens te uiten maar boven al naar God... omdat ik geen vaderfiguur heb gehad in het gezin door scheiding van mijn ouders ..Kom ik altijd naar bij God denkende dat ik alles heb verprutst door deze dingen ..(omdat ik zo gevormd ben en mijn karakter zo is ) En ben nu wel opgelucht dat ik het in het licht mag brengen.
Maar hebben jullie dat ook of last van ? Misschien iemand raad hoe ik hiermee om kan gaan?
groetjes Tamara
God is gekomen niet om gediend te worden maar om te dienen , En heeft Zijn leven gegeven als rantsoen voor onze levens..

Jantjes

Re: verwerpingen en afwijzing klap ik dicht voor de liefde v God

Berichtdoor Jantjes » 11 mei 2009 17:32

Ach toch Tamara,
Wij zijn allemaal van die verprutsers, jij niet alleen hoor.
Maar vergeet nu niet waarom Christus op de aarde gekomen is.
Juist voor verprutsers zoals jij, zoek geen rechtvaardiging in jezelf want dan kom je er niet, maar zoekt het buiten jezelf namelijk in Hem dat geeft blijdschap en hoop.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 11 mei 2009 18:38

-Tamara- schreef:Ik zit met een vraag en een probleem ( En eigenlijk schaam ik me om dit onderwerp aan te snijden ), ik heb zo'n moeite om de liefde van God ingang te geven in momenten dat je word afgewezen of op je word neergekeken , of je word uitgescholden..enz
En door alle vernederingen , telleurstellingen en verwerpingen van het verleden ben ik hard geworden en schaam ik me om mijn emoties aan de medemens te uiten maar boven al naar God... omdat ik geen vaderfiguur heb gehad in het gezin door scheiding van mijn ouders ..Kom ik altijd naar bij God denkende dat ik alles heb verprutst door deze dingen ..(omdat ik zo gevormd ben en mijn karakter zo is ) En ben nu wel opgelucht dat ik het in het licht mag brengen.
Maar hebben jullie dat ook of last van ? Misschien iemand raad hoe ik hiermee om kan gaan?
groetjes Tamara

hehe, ik ben natuurlijk God niet, maaruh....bij God doe je het niet zo snel verkeerd hoor denk ik.

Schreeuw het maar tegen Hem uit (niet als iedereen thuis is natuurlijk) ...wordt gruwelijk boos op Hem ....vraag waarom je dit leven lijdt. Uiteindelijk komt er een antwoord.

Even de therapeut dan: Jij bent gevormd door de omstandigheden waarin je je bevond (of bevindt). Daar kun je zelf (zeker als je jong bent) maar weinig aan doen. Dus het echt zelf verprutst hebben....ik denk het niet.
Anyway.... leg het God voor. Zeg 't tegen Hem.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Riska

Berichtdoor Riska » 12 mei 2009 15:24

Ik herken veel. Voor mij is God nooit Vader geweest, omdat ik niet al te goede ervaringen heb gehad met mijn (aardse) vader. Ik kan niets met de vergelijking Vader en vader. Maar voor mij is God gewoon God, geen andere benamingen, bedoel ik daarmee.
Wat Maboc schrijft is helemaal niet gek. Zeg het maar uit - heb ik ook gedaan. Waarom Hij het toestond, waarom Hij niet ingreep en dat soort dingen. Het mag. De Psalmen doen het ook - God, mijn God, waarom hebt gij mij verlaten? - een tekst die zelfs Jezus aan het Kruis uitriep en regelrecht een citaat is van Psalm 22:1.

Jij bent door God gevormd in de moederschoot en wat Hij doet is goed, dus ook het vormen van een mens. En Hij weet dat je niet leeft zoals Hij het bedoeld heeft. En toch, door en ondanks alles: Hij houdt van je. Echt waar!

gerritse
Mineur
Mineur

Berichtdoor gerritse » 16 mei 2009 19:13

-Tamara- schreef:Ik zit m
et een vraag en een probleem ( En eigenlijk schaam ik me om dit onderwerp aan te snijden ), ik heb zo'n moeite om de liefde van God ingang te geven in momenten dat je word afgewezen of op je word neergekeken , of je word uitgescholden..enz
groetjes Tamara

Dag Tamara.

O....wat leef ik met je mee. En ik leef me ook in je in.
Als ik lees van:
- vernedering, teleurstelling en verwerping in het verleden
- van neerkijken,uitschelden en afwijzing nu
- de liefde, die van God naar jou uitgaat, niet kunnen hantéren
- de zelfoverwinning en de opluchtuibg, om uiteindelijk dapper iets uit te zeggen tegen mensen, die geloven in Jezus,
dan begrijp ik goed, :
- dat je je zo verprutst voelt.

maar ik heb goed nieuws voor je.
God zegt, Openbaring 21 v 5:
"(Hij die op de troon zat) zei:
' Alles maak ik NIEUW' ".

Nu zou iemand kunnen zeggen:
"Ja...God zegt dat aan het eind van de bijbel. Hij gaat dat nog doen".
Maar: God is altijd en eeuwig dezelfde en ook Jezus Christus blijft dezelfde gisteren en vandaag en tot in eeuwigheid, (Hebr 13 v 8).
(Wat God toen deed (op Golgotha), dat doet hij nu,. zegt een lied.
En zo is het ook met de Heilige Geest. God is de grote 'nieuwmaker'.

En zo wil God zich nu ook buigen over jouw leven met die ongelukkige start en die ongelukkige voortzetting om dat ' verprutste' helemaal nieuw te maken.
Psalm 18 v 36 zegt:
"Uw nederbuigende goedheid maakte mij groot'.
Dus niet 'neerbuigend', maar nederbuigend. God wil zich als het ware als een echte vader over jou, ' vaderloos' mens, heenbuigen om je te beschermen en je te maken tot wat je naar zijn wil moet worden: groot in geestelijke zin.
En, wanneer je je hand in de zijne legt en vertrouwend, met zijn Geest je leven-van-nu-aan gaat verder wandelen, dan doet God al die akelige voorgeschiedenissen van je weg.

Even een tussenopmerking:
Jij denkt:
"NU wijzen de mensen mij nog af...nu kijken ze nog op mij neer...nu stellen zij me nog teleur",
dan is dat niet altijd zo. Gods vijand, de duivel doet er alles aan om jou dieper in de put te drukken en je dingen te laten zien, die er lang niet altijd zijn.

Maar in ieder geval: je bent opgelucht, omdat je het eindelijk eens aan ons, medekinderen van God en broers en zussen van de Heer Jezus, hebt kunnen uitzeggen.
Maar nog heerlijke is het om alles nu eens echt aan je hemelse Vader te kunnen uitzeggen.

Mag ik je bij God inleiden ?
.........
Lieve papa,

In de naam van onze Heer Jezus kom ik- Ger- bij u, ditmaal met Tamara bij me.

Heer...natuurlijk weet u alles al. Maar Tamara is zo beschadigd door verleden en heden en ook door haar eigen falen...laat ik maar eerlijk noemen: haar zonden.....dat zij heel , heel erg uw troost nodig heeft.

Heer....u weet zelf het beste, hoe u een eerste noodverband moet leggen en hoe u dit leven helemaal op de rails gaat krijgen. O...doe het Heer !!!

En nu krijgt u Tamara zélf Heer om alles met u te bespreken, waarmee ik niet nodig heb.

( En nu krijg jij Tamara het woord).
.......
Tamara, God gaat nu zelf verder met ' jou helpen' . Maar als je mij in de toekomst nog nodog hebt....altijd bereid!

Daag
Ger
.......

Terug naar “Archief”