Het hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn als je jong verkering hebt en ook jong trouwt. Het kan gewoon goed gaan allemaal.
Vaak heb je wel dat als je wat ouder bent, zo'n jaar of 25, en je ziet dan jongeren van een jaar of 16 die nog volop van hun 'singleleventje' aan het genieten zijn, je weleens denkt, was ik ook nog maar zo jong.
Het is natuurlijk zo dat als je op je 16e een relatie hebt, je je toch een beetje anders gaat gedragen. Zeker als het dan al serieus is. Dus niet zomaar een vriendje, nee, een echte relatie. Je vrienden komen dan toch vaak op de tweede plaats. Als je vriend(in) een keertje niet kan zijn je vrienden weer goed genoeg om je tijd op te vullen. Je bent met hele andere dingen bezig. Je gaat al sparen voor je uitzet, terwijl anderen van die leeftijd elk weekend gezellig gaan stappen. Kan ook allemaal wel als je een vriend hebt hoor, maar zeker als je zo jong al een serieuze relatie hebt ga je toch op in de toekomst (tenminste, dat had ik...

) Lekker sparen voor huisje, boompje, beestje.
Ik had ook om m'n 16e verkering met een jongen van 21 en dat ging gewoon allemaal goed. Toen ik bijna 21 was trouwden we. Het huwelijk is na vier jaar wel gestrand, maar dat kwam niet omdat ik zo jong was.
Achteraf denk ik wel eens dat ik veel langer van m'n jeugd had moeten genieten, je bent maar 1 keer jong en als je je dan al zo vroeg bindt aan iemand dan kan dat later problemen geven. Ik zeg kán, het hoeft dus helemaal niet.
En vaak is het ook nog zo, dat als je vroeg verkering hebt, je ook jong trouwt en vaak dus ook jong kinderen hebt. Het kan z'n voordelen hebben, ben je ook weer jong uit de kleine kinderen, maar kan ook z'n invloed hebben op je situatie. Je kan niet meer werken en hebt dan jong al het gevoel dat je helemaal opgaat in je gezin, terwijl andere van je leeftijd nog gewoon lekker onbezorgd vrijgezel zijn. Geen zorgen om een huis, kinderen enz. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Maar goed, dit zijn mijn gedachten erover.... Een ander denkt er misschien heel anders over. Zelf denk ik wel dat het beter is om wat later verkering te krijgen, zodat je je lekker kunt geven aan vrienden, werk, opleiding enz. De rest komt later wel
Zo...dit was een heel verhaal

Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.