zweet(voeten)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

zweet(voeten)

Berichtdoor kwebbel » 16 jul 2008 20:43

Ik heb enorm last van zweetvoeten (nu zweet ik meer als een normaal iemand), met name sinds ik steunzolen heb. Wat kan ik hier aan doen ??

Mijn steunzolen ruiken ook heel erg en het is niet prettig voor mijn omgeving....
Laatst gewijzigd door kwebbel op 27 jul 2008 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2008 20:57

Bij de Hema kan (iig kon) je vloeibare talkpoeder voor de voeten kopen, misschien helpt dat?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 jul 2008 05:12

Kijk anders ook eens bij de wat betere schoenenzaken, daar hebben ze meestal wel een zalf oid tegen zweetvoeten. Ik heb wel eens pedicare-zalf gebruikt, dat werkt echt heel goed (een klein wit potje met blauwe opdruk, ik geloof dat ze die in de meeste winkels wel hebben)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jul 2008 06:10

Saskia schreef:Kijk anders ook eens bij de wat betere schoenenzaken, daar hebben ze meestal wel een zalf oid tegen zweetvoeten. Ik heb wel eens pedicare-zalf gebruikt, dat werkt echt heel goed (een klein wit potje met blauwe opdruk, ik geloof dat ze die in de meeste winkels wel hebben)

Ik heb ook altijd giga last van zweetvoeten gehad durfde nooit mijn schoenen uit te doen.
Ik heb ook een hele poos pedicarezalf gebruikt werkte niet (dit is volgens mij echt p.p. verschillend) Totdat iemand zei zoveel mogelijk op je blote voeten lopen en koude voete badjes nemen en ik heb nergens meer last van gelukkig want is echt een vervelend kwaaltje.
Maar je moet ook eigenlijk ook alleen maar leren schoenen aan vooral leer aan de binnenkant van je schoen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 jul 2008 07:14

Had ik ook altijd veel last van, tot ik zwanger werd. Nu nooit geen last meer :)

Dus ehm... :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2008 07:23

hier nog 1.

Ik doe elke dag (soms twee keer per dag) m'n voeten onder de koude en warme kraan en dan om en om.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jul 2008 08:59

hier dus nog iemand! Vroeger was het helemaal een ramp. Nu heb ik er af en toe nog last van. Het rare nu is: bij 1 voet maar. Ligt er ook aan wat voor schoenen ik aan heb. In mijn werkschoenen heb ik er last van, maar in een ander paar schoenen weer niet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 17 jul 2008 09:03

Ik heb er ook last van. Heb weleens pedispray gebruikt en dat hielp ook wel. Dat moet je in je schoenen sprayen en op je voetzolen.
Verder helpt het enorm als je vaak je schoenen uitdoet. Ik doe dat dus niet, loop echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met schoenen aan, dus ja, dan werk je het zelf in de hand. Je voeten worden zo helemaal niet 'gelucht'. Op zich wel logisch dat ze dan gaan ruiken, om het maar eens zacht uit te drukken 8)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jul 2008 09:07

ik heb trouwens alles geprobeerd om er af te komen: talkppoeder, die al eerder genoemde zalf hielp tijdelijk, koud-warm water afwisselen, 3x per dag schone sokken en noem maar op. UIt eindelijk het laten gaan en toen was het op een gegeven moment minder. Nu af en toe nog wel is last van maar niet meer heel erg en alleen mijn rechtervoet

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 17 jul 2008 09:24

En je hebt wel vaak je schoenen uit?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 jul 2008 10:09

zodra ik thuis ben gaan ze uit

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 17 jul 2008 10:49

Het lijkt me dat dit voor een vrouw makkelijker op te lossen is dan voor een man. Je hebt veel meer keuze in schoeisel :oops: :oops: als vrouw zijnde en je kunt dus altijd kiezen voor een open model.

Zelf heb ik er een beetje last van. Omdat ik als ik werk niet met teenslippers aan kan gaan zitten heb ik schoenen aangeschaft met ventilatiegaatjes en een paar met gevlochten leer. Ventileert goed en is heel confortabel!
Laatst gewijzigd door goshen op 17 jul 2008 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 17 jul 2008 11:09

goshen schreef:Het lijkt me dat dit voor een vrouw makkelijker op te lossen is dan voor een man. Je hebt veel meer keuze in schroeisel als vrouw zijnde en je kunt dus altijd kiezen voor een open model.

Zelf heb ik er een beetje last van. Omdat ik als ik werk niet met teenslippers aan kan gaan zitten heb ik schoenen aangeschaft met ventilatiegaatjes en een paar met gevlochten leer. Ventileert goed en is heel confortabel!

:mrgreen:

Zelf heb ik alleen last van zweetvoeten bij 1 paar schoenen. En dat zijn nog wel schoenen die niet echt gesloten zijn... Bij andere heb ik daar geen last van.
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 jul 2008 11:54

Kwebbel, mn zusje heeft ook onwijs last van zweetvoeten en nu heeft mn moeder een speciaal inlegzooltje gekocht tegen zweetvoeten. Het werkt onwijs goed, haar voeten stinken niet meer, en dat zooltje kan je wassen. Ik weet alleen niet hoe dik zo'n zooltje is, en of jij dat er dan wel extra bij kan hebben.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 17 jul 2008 12:09

Ik heb ook enorm veel last van zweetvoeten gehad. Ik had dan ook wel altijd mn schoenen aan... Mijn moeder had er een speciale zalf voor van de dokter en dat hielp erg goed. Ik ben toen ook meer mijn schoenen uit gaan doen en op blote voeten gaan lopen en nu heb ik er niks geen last meer van!! Heerlijk!!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”