Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Even voor de duidelijkheid: ik ben het óók niet eens met het concept van een Gay Pride. MRaar daar zijn wel een kwartmiljoen mensen die voor de eeuwigheid geschapen zijn...
Zou God een boot als de onze niet kunnen gebruiken om misschien alleen maar wakker te schudden?
Lalage schreef:Het maakt nogal uit wat je precies gaat doen. Zoals hierboven gezegd: de gay pride straalt toch het idee van vrije seks uit? Als je dan met zo'n boot suggereert dat jullie dat ook doen... dat lijkt me niet de bedoeling. Dus je moet goed bedenken hoe je je boodschap het beste kunt overbrengen op die plek.
waarnemer schreef:Ik denk niet dat dit de weg is. Je kunt tientallen gelegenheden noemen waar duizenden mensen zijn. Maar waar de uitspattingen zo duidelijk zijn hebben wij zeker geen taak om te evangeliseren. Je moet tijd en plaats weten te onderscheiden.
waarnemer schreef:Denkertje21 schreef:Even voor de duidelijkheid: ik ben het óók niet eens met het concept van een Gay Pride. MRaar daar zijn wel een kwartmiljoen mensen die voor de eeuwigheid geschapen zijn...
Zou God een boot als de onze niet kunnen gebruiken om misschien alleen maar wakker te schudden?
Ik denk niet dat dit de weg is. Je kunt tientallen gelegenheden noemen waar duizenden mensen zijn. Maar waar de uitspattingen zo duidelijk zijn hebben wij zeker geen taak om te evangeliseren. Je moet tijd en plaats weten te onderscheiden.
Wullimpie schreef:Daar gaan evangeliseren is denk ik een goed iets.
De vraag is of dat kan door mee te varen, je zit dan namelijk op je eigen boot, en hebt denk ik vrij weinig mondeling contact met de toeschouwers.
Nu maakt dat weinig uit als je alleen maar vulgaire houdingen en gebaren wilt uitbeelden zoals velen daar, maar voor het uitbrengen van het evangelie is op die manier weinig plaats vrees ik.
Jezus ging inderdaad naar de hoeren en tollenaars, maar Hij deed niet mee met hen, Hij sprak en at met hen.
In dat licht vraag ik me af of je dan moet mee varen.
Denkertje21 schreef:En dan komt vandaag het berichtdat het thema van Gay Pride 2008 religie is. Is dit niet een uitgelezen manier om als christenen te laten zien dat we er zijn als homo's en dat ons geloof in God de enige weg is?
Jezus begaf zich ook op de meest onmogelijke plaatsen om het Evangelie uit te dragen. Ligt er hier voor christenhomo's een taak? Je loopt het risico om uitjouwd te worden, maar toch...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 28 gasten