Houden van...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mevrouwtje
Verkenner
Verkenner

Houden van...

Berichtdoor Mevrouwtje » 18 dec 2007 16:47

Hoe kan het dat je na 2 jaar verkering niet meer van je partner houdt? Wie kan uitleggen wat je dan voelt?
'Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: Ik zal je een hoopvolle toekomst geven."

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 18 dec 2007 16:58

jij zelf misschien?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 dec 2007 16:59

Houden van is een keuze, geen gevoel...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 dec 2007 18:34

k denk dat je van iemand niet meer houdt als je diegene niet meer mist!!

k moet er niet aan denken dat alwin iets zou overkomen... dus ik hou nog van em...

of kan je zo die conclusie niet trekken??

egbert
Mineur
Mineur

Berichtdoor egbert » 18 dec 2007 18:35

"Houden" is een werkwoord, iets wat je actief doet dus.
Verliefdheid is iets wat je voelt en over kan gaan.
Houden van is een opdracht. Als je daar mee stopt doe je dat zelf. Dat overkomt je niet.
The solution to a problem lies in finding the Solver...

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 18 dec 2007 18:42

Onzin. Werken aan je relatie is een keuze, maar houden van is wel degelijk een gevoel.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 dec 2007 18:46

Ik denk dat je die beide niet los kan koppelen.
Als je niet werkt aan je relatie, dan zwakt je gevoel af.
Door samen te werken aan je relatie, bouw je samen iets op en heb je meer de gevoelens van elkaar te houden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ikke1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikke1986 » 18 dec 2007 18:48

nou misschien houdt je niet eens meer van hem terwijl je toch niet wil dat hem wat overkomt hoor paprika meisje;)

Maar wat ik uit ervaring kan zeggen na 3 jaar verkering wat over ging. is dit;):
Je wilt niet meer de hele dag samen zijn als die komt, je kijkt er niet na uit maar ziet je er tegen op.
Je praat minder met elkaar. Je verlangt er niet meer na om alles wat je dwars zit of waar je aan denkt of wat je gedaan hebt dat te delen met hem.
Je houdt meer van een ander
Je ergert je aan dingen van hem en ziet dat niet zitten om daar eeuwig mee om te gaan.
Je verlangt niet meer naar hem (lichamelijk)

Nou ik denk dat dit wel genoeg is;) en dat dat gebeurt na een lange tijd relatie is normaal Je hebt verkering om elkaar te leren kennen om samen op te groeien en vooral als je jong bent kun je allebei nog wel eens een andere richting op groeien en veranderen en merken dat het dus toch niet meer zo klikt als ooit. diegene valt je dus tegen.
Een mens stippelt zijn weg uit, maar de heer bepaalt de richting die het gaat

Mevrouwtje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mevrouwtje » 18 dec 2007 19:00

Dank je wel voor jullie reacties!

Toch weet ik niet of houden van een gevoel is of iets wat je doet?...
Het blijft een moeilijk onderwerp!
'Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: Ik zal je een hoopvolle toekomst geven."

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 dec 2007 19:19

Mevrouwtje schreef:Dank je wel voor jullie reacties!

Het is echt iets wat je doet. Ik merkte in mijn relatie dat het houden van meer kon worden en minder, soms zelfs even helemaal verdwenen. Maar als je dat als teken ziet dat je dus nodig aan je relatie moet werken, en dat dan ook doet, dan is dat niet zo'n probleem.

Het is dus een gevoel wat je heel erg kunt beinvloeden door wat je doet.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 18 dec 2007 19:26

Mevrouwtje schreef:Dank je wel voor jullie reacties!

Ten eerste veel sterkte. Voor jou is het niet makkelijk en voor je partner ok niet lijkt me!

Maar houden van is zowiezo een gevoel. Je hebt het beste met de ander voor en je kan veel van de ander verdragen. Daarnaast voel je vooral in moeilijk situaties hoe veel je van degene houdt.

Daarnaast is het ook wel meer dan een gevoel. Je moet ook kunnen accepteren en dat is soms moeilijk. Daar kan je dan weer aan werken.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 dec 2007 19:56

Ik denk dat houden van zeker wel een gevoel is. Er zijn alleen verschillende houden vans.
Ik hou onwijs veel van mijn ouders. Daar doe ik zelf echt niet altijd iets voor, zeker als kind niet. En toch hou ik van ze.

Op mijn man ben ik lang niet altijd verliefd, gelukkig. Maar het gevoel van houden van blijft. Ik verlang naar hem (en niet eens altijd, op elk moment van de dag), ik ben blij als ik bij hem ben (en ook dat niet altijd, als ik shago ben wil ik liever alleen zijn), ik vind zijn lichamelijke aanraking fijn (en ook dat niet altijd).

Volgens mij is houden van het overkoepelende. En inderdaad, je moet er zelf wel wat voor doen. Maar ik denk wel dat het ten diepste een gevoel is. Maar je kunt zelf wel iets aan gevoelens doen. Het is onzin om te zeggen: een bepaald gevoel heb je of je hebt het niet. Je kunt eraan werken.
Net als je bijvoorbeeld een gevoel van boosheid kunt veranderen in meer vrolijkheid, kun je amper meer houden van zelf veranderen in wel houden van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 18 dec 2007 20:46

Gerdien B. schreef:Ik denk dat je die beide niet los kan koppelen.
Als je niet werkt aan je relatie, dan zwakt je gevoel af.
Door samen te werken aan je relatie, bouw je samen iets op en heb je meer de gevoelens van elkaar te houden.

Inderdaad, je kan er wel voor kiezen om het te beinvloeden.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Mevrouwtje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mevrouwtje » 18 dec 2007 21:49

bedankt voor de reactie.. ik probeer hiermee mijn gedachten wat meer op een rijtje te krijgen..

Iedereen is het er dus eigelijk over eens dat je houden van zelf ook kunt stimuleren..

Als je dus het gevoel dat je niet meer van iemand houdt weg stopt.. dan ervaar je dat als dat je ook echt niet meer van iemand houdt..??

André

Berichtdoor André » 18 dec 2007 21:58

Mevrouwtje schreef:bedankt voor de reactie.. ik probeer hiermee mijn gedachten wat meer op een rijtje te krijgen..

Iedereen is het er dus eigelijk over eens dat je houden van zelf ook kunt stimuleren..

Als je dus het gevoel dat je niet meer van iemand houdt weg stopt.. dan ervaar je dat als dat je ook echt niet meer van iemand houdt..??
Ja, als je bijvoorbeeld al jaren bent gescheiden, dan zou het zo kunnen zijn dat je je ex-partner als goede bekende ziet.
(Dan is het gevoel dus over)

Terug naar “Archief”