Religiegetint of niet, we gaan gewoon verder tot 't eventueel verplaatst wordt.
Ah, op die manier, Kierkegaard. Nu moet ik zeggen dat jij dan blijkbaar (vooral) zwaardere GerGemmers kent. (De GerGem is niet eens de 'zwaarste' reformatorische kerk trouwens.)
Lang niet alle GG'ers hebben problemen met internet, zeker de jongere niet. Formeel is het synodestandpunt zo ongeveer dat je internet in het gezin moet beperken gezien de gevaren die eraan kleven, en dat je bij voorkeur gefilterd internet hebt.
We luisteren echt niet allemaal alleen naar kerkmuziek en lezen niet allemaal alleen boeken uit de eigen stroming, om even op jouw voorbeelden in te gaan.
Wel is het zo dat de meeste GG'ers trouw zijn in de kerkgang (de meesten 2x per zondag) en het volgen van catechisatie. Ook kleden de meesten zich traditioneel reformatorisch, maar dat alles wil niet zeggen dat we in ons eigen wereldje leven. De mensen in mijn omgeving zijn iig niet zo 'extremistisch' dat ze zich afkeren van de 'wereld' en iemand direct veroordelen omdat 'ie anders is/denkt dan wij. Discussie is echt wel mogelijk. Ook binnen de GG, bijvoorbeeld op de studentenkringen die het kerkgenootschap in veel studieplaatsen organiseert. Daar "botsen" de meer traditionele meningen regelmatig met de vernieuwendere, zo is mijn ervaring.

Overigens staat de 'kerkleiding' wel minder open voor vernieuwing, moet ik er volledigheidshalve bij zeggen. (Daar zijn al meerdere topics over geweest, 'k geloof niet dat 't zin heeft om die discussies in dit verband weer op te rakelen.)
En wat gedachtegoed betreft en op RW komen: een aantal prominente leden van RW is (doop)lid v/d GG en dat zijn echt niet altijd degenen met de meest traditionele opvattingen.

Niet binnen RW en niet binnen de GG.
Er zit gewoon heel veel verschil tussen GG'ers, de oorzaken daarvan zijn al opgesomd: opvoeding, kerkenraad en dominee, woonplaats/-gemeenschap.