Ik was sowieso wel blij dat ik een paar vooroordelen uit de weg heb kunnen ruimen, maar ik loop totaal vast op dingen als Tarot, voorspellende dromen, waarzeggerij, etc.
Om even wat fragmenten te posten:
Tarot is dus in mijn ogen niet verderfelijk. Maar ik ga er maar vanuit dat jij je hier ook in hebt verdiept en niet alleen het vanuit jouw standpunt aanhaalt. Ben wel benieuwd waar je dit dan op baseert, los van de bijbel. Mensen zijn bang voor niks hierbij, want als je weet wat de kaarten echt betekenen dan weet je voldoende. Deze kaarten geven vaan een stukje aan van iets wat je vaak terug kunt vinden in je leven.
Dan weet je ook dat de meeste varianten hiervan mogelijkheiden zijn die afhankelijk zijn van jouw eigen keuze, zeker bij leggingen. Dan weet je ook dat er slechts 1 soort kaarten zijn die dus echt de waarheid laten zien die naar boven komt.
En je kan wel in de toekomst kijken, leg jij me maar eens uit dat 5 mensen die elkaar niet kennen, en waarbij ik niks heb gezegd hetzelfde verhaal zeggen... En toeval bestaat niet.... erg vreemd toch...misschien zou het dan toch wel waar kunnen zijn...
Als jij dit volledige topic hebt gelezen heb je dit ook al verschillende keren terug kunnen vinden in voorbeelden.
Uit verschillende onderzoeken komt naar voren dat satan/duivel/lucifer eigenlijk ook een creatie van de mens is om ze bang te maken. Immers in ieder mens zit het goede(god) en kwade(duivel). In de tarot heb je ook de kaart met de duivel erop. Maar hier zit ook niks duivels aan; het is puur jezelf die de duivel speelt. Niks anders.
Als je verschillende boeken leest over mensen die in het hiernamaals hebben gekeken, dan komt er eigenlijk haast overal hetzelfde naar voren; de aarde is al een soort hel.... (ziekten, verslavingen, oorlogen, en vul verder maar in) En door het negatieve van mensen wordt dit alleen maar erger. we zitten in dat opzicht in een neerwaardse spiraal. Maar het positieve werkt ook aanstekelijk, en met iedereen die dit doet wordt het patroon langzaam doorbroken.
En de manier waarop mensen dit doen, dat doet er niet toe, zolang ze maar wel met respect omgaan met anderen. En hun ook in hun waarde houden.
En over gidsen:
Iedereen heeft een of meerdere gidsen en dan ook nog zijn geliefden uit verschillende levens om zich heen. Meestal zijn ze zuiver, maar je merkt het meteen als je met een slecht iets te maken krijgt. Gidsen zullen alleen handelen vanuit liefde en niet vanuit andere kanten. Ze zullen je ook echt niet bijvoordeeld dingen laten doen.
Omdat ik weet wie mijn gidsen zijn, ben ik eigenlijk vandaag begonnen met mijn zoekactie naar hun. Van 1 van hun heb ik voor het eerst een foto ontdekt, en hij was precies zoals ik hem altijd zie (voor de momenten dat ik hem mag zien). Zodra ik alles weet zal ik alles ook wel hier neer zetten, maar dat komt nog wel een keer.
Van gidsen weet ik helemaal niets, ik heb me wel wat in wicca ed verdiept, maar niet voldoende om iets te weten van gidsen. En ze praat me gewoon vast. Nu is dat het ergste niet, maar ik wil me wel kunnen verweren als christen zijnde tegen deze dingen. Weet iemand hier mee vanaf, kan iemand me helpen?