en hoe wil je dan een foto daarvan maken...
Gezien het aantal inzendingen lijkt dat idd nogal een probleem te zijn. Misschien is het verstandig als ik het thema een beetje toelicht.
Als ik het heb over het visualiseren van 'grace' van ' genade' dus dan bedoel ik dat in de brede zin van het woord. Ik doel dus niet enkel op Gods genade en ben dus niet op zoek naar 'bekeringsfoto's' oid.
Wat m.i. een belangrijk aspect van genade is is dat je op een andere manier leert kijken. Ik denk ook dat dat heel bijbels is. Het volk Israel was niet een ontzettend belangrijk volk (integendeel) en toch werd dat volk door God uitgekozen. Toen Jezus op aarde rondliep had Hij met name oog voor dien mensen die velen geen blijk waardig achten. En met Paulus kan ik wel zeggen dat Hij met mij (in mijn beleving) de grootste der zondaren op het oog had. God kijkt dus met andere ogen. Wat de wereld onwaardig acht acht Hij waardig. Ik vind dat een prachtig thema dat je in de hele bijbel terug ziet komen.
Fotografie heeft naast techniek vooral te maken met kijken. En daar zit hem de link met genade. Als fotograaf kun je zaken die over het algemeen als zijnde van weinig waarde toch waardevol maken. Fotografie die dat in zich heeft spreekt mij altijd erg aan. Een mooie foto van een mooie vrouw maken is over het algemeen niet zo moeilijk. Een mooie, aansprekende foto van een niet zo mooie vrouw maken is daarentegen veel moeilijker, maar (in mijn ogen) ook veel interessanter. Ik denk ook aan de foto's van (ik meende) Javaca met een Belgisch dakenlandschap in een ander onderwerp.
Ik hoop dat nu een beetje duidelijk is waar ik naar toe wilde