Moderator: Moderafo's
Ik heb de indruk dat de 1 daar meer moeite mee heeft dan een ander.hijwel schreef:Hoe kan je in moeite toch dankbaar zijn? Is dat moeilijk? Of is dat simpel iets van het doen.. Of moet het juist van binnenuit komen?
hijwel schreef:Hoe kan je in moeite toch dankbaar zijn? Is dat moeilijk? Of is dat simpel iets van het doen.. Of moet het juist van binnenuit komen?
gurl schreef:hijwel schreef:Hoe kan je in moeite toch dankbaar zijn? Is dat moeilijk? Of is dat simpel iets van het doen.. Of moet het juist van binnenuit komen?
Gewoon doen. Er zijn altijd dingen waar je voor kunt danken ook al voelt het niet altijd zo. Als je het gaat doen ga je het vanzelf zo voelen.
Hoe kan je in moeite toch dankbaar zijn? Is dat moeilijk? Of is dat simpel iets van het doen.. Of moet het juist van binnenuit komen?
TheShadow schreef:gurl schreef:hijwel schreef:Hoe kan je in moeite toch dankbaar zijn? Is dat moeilijk? Of is dat simpel iets van het doen.. Of moet het juist van binnenuit komen?
Gewoon doen. Er zijn altijd dingen waar je voor kunt danken ook al voelt het niet altijd zo. Als je het gaat doen ga je het vanzelf zo voelen.
Dan moet je die zaken wel zien en die zullen menselijker wijs zelden in verhouding staan met datgene waar je verdriet of moeite om/mee hebt.
En dat inzien is dan ook puur genade. Dus "niet zo te doen". Lijkt mij.
gurl schreef:TheShadow schreef:gurl schreef:hijwel schreef:Hoe kan je in moeite toch dankbaar zijn? Is dat moeilijk? Of is dat simpel iets van het doen.. Of moet het juist van binnenuit komen?
Dan moet je die zaken wel zien en die zullen menselijker wijs zelden in verhouding staan met datgene waar je verdriet of moeite om/mee hebt.
En dat inzien is dan ook puur genade. Dus "niet zo te doen". Lijkt mij.
Nou ja je moet sowieso onderscheidt maken tussen 'gewone' problemen en verschrikkelijke problemen zeg maar...
Kijk als je gewoon een slechte dag hebt kun je gewoon systematisch God danken, Dank U dat ik een dag boven mijn hoofd heb, dat ik te eten heb, dat ik naat school kan enz...
Maar ik snap wel dat als je je huis kwijt bent, je familie is omgekomen in een auto-ongeluk je hebt geen baan...dat het dan ff wat lastiger ligt...
Maarre dan nog je kan toch altijd God danken voor wie Hij is...zie niet zo in waarom daar genade voor nodig is als ik heel eerlijk ben...
hijwel schreef:Hoe kan je in moeite toch dankbaar zijn? Is dat moeilijk? Of is dat simpel iets van het doen.. Of moet het juist van binnenuit komen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten