Dit humorvolle stukje wilde ik evne met jullie delen. Ik weet niet of dit het goede topic ervoor is, maar anders verplaatsen jullie t maar. Maar zeker even de moeite waard om te lezen! En zeeeeer grappug!
ER IS GEEN GOD!
Elke morgen stapte het kleine oude dametje de voordeur uit, ze strekte dan haar armen naar de hemel en schreeuwde: "PRIJS DE HEER!"
Op een dag verhuisden haar buren en betrok een rasechte atheïst het huis en werd zo haar buurman. Al snel irriteerde hij zich aan het kleine vrouwtje. En zo stapte hij ook iedere morgen zijn voordeur uit om te schreeuwen: "ER IS GEEN GOD!"
En zo verstreek de tijd waarin beide buren hun dagelijkse ochtendritueel voortzette.
Toen werd het winter en op een gegeven dag stapte het kleine oude vrouwtje de voordeur uit en schreeuwde: "PRIJS DE HEER! Heer, ik heb geen eten meer in huis en ik heb verschrikkelijk honger, wilt U alstublieft voorzien Heer!"
De volgende morgen stapte ze weer haar voordeur uit en zag twee grote tassen met boodschappen staan. "PRIJS DE HEER!" schreeuwde ze, "HIJ HEEFT MIJ BOODSCHAPPEN GEGEVEN!"
Buurman Atheïst sprong naar buiten en schreeuwde: "ER IS GEEN GOD! IK HEB DIE BOODSCHAPPEN GEKOCHT!!"
Het kleine oude dametje gooide haar armen in de lucht en schreeuwde: PRIJS DE HEER!! HIJ HEEFT MIJ BOODSCHAPPEN GEGEVEN EN DE DUIVEL ER VOOR LATEN BETALEN!