Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor mealybug » 26 apr 2014 20:49

ineke-kitty schreef:anoniem: " je gaat mij niet vertellen dat Nederland erg christelijk is"

Precies, er is niets 'christelijks' aan in Nederland, vandaar dat men het toelaat dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond opschieten in ons land.
Moet je eens proberen om kerkgebouwen in Moslimlanden neer te zetten, of men dat daar wel goedvindt. In tegendeel, ze worden systematisch in brand gestoken, het liefst nog met de christenen erin.
Hoor je daar ooit de politiek, laat staan de zogenaamde christelijke partijen, over spreken?

En als mijn aangehaalde Schriftplaatsen niet meer geldig zouden zijn, dan ook niet die van meneer rotterdam, die aan komt zetten met Leviticus 19:33, dat wij in ons land de vreemdeling niet zouden verdrukken.

Bovendien worden die vreemdelingen niet verdrukt, in tegendeel, zij worden met "open armen" opgenomen in ons land, en dan hebben zij zich maar te houden aan de Nederlandse Wet- en regelgeving.

Als je meent te kunnen aankomen met een tekst uit het O.T., waar de WET was gegeven aan het volk Israel, als "onderbouwing" voor de "behandeling" die wij vreemdelingen zouden geven, moet je consequent zijn, en dan ook de teksten accepteren die leren dat de vreemdeling zich zal dienen aan te passen aan de wetten van het land waar zij hun "toevlucht" hebben gezocht.

Bovendien slaat die tekst uit 1 Kor. 9:20 nergens op in dit verband.

het merkwaardigste is nog dat een en ander met de HC in de hand gezegd wordt.
* iets met valse godsdienst en afgoderij...

Om over het Wilhelmus maar te zwijgen...
* iets met vreemde smetten.

Nou rotterdam, kom er maar in...

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 apr 2014 21:42

ineke-kitty schreef:Precies, er is niets 'christelijks' aan in Nederland, vandaar dat men het toelaat dat de moskeeën als paddestoelen uit de grond opschieten in ons land.

Kun je nagaan hoeveel werk er voor ons ligt als christenen.
De oogst is groot maar de arbeiders zijn er weinig staat er in de bijbel..
Hmm.. :-k misschien moeten we toch met z'n allen theologie gaan studeren of God om hulp vragen dat Hij ons wilt leiden in de relatie met onze medemens (in dit geval moslims). Hoe we iets van Zijn liefde mogen laten zien aan hen.
Moet je eens proberen om kerkgebouwen in Moslimlanden neer te zetten, of men dat daar wel goedvindt. In tegendeel, ze worden systematisch in brand gestoken, het liefst nog met de christenen erin.
Hoor je daar ooit de politiek, laat staan de zogenaamde christelijke partijen, over spreken?

Efeze 6
10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen; 19 ook voor mij, dat mij bij het openen van mijn mond het woord geschonken worde, om vrijmoedig het geheimenis van het evangelie bekend te maken, 20 waarvoor ik een gezant ben in ketenen. Dan zal ik daartoe vrijmoedig kunnen optreden, zoals ik behoor te spreken.

(of is dit alleen bedoeld voor hen die geroepen zijn voor het ambt)??
Ik denk het niet hoor..

En als mijn aangehaalde Schriftplaatsen niet meer geldig zouden zijn, dan ook niet die van meneer rotterdam, die aan komt zetten met Leviticus 19:33, dat wij in ons land de vreemdeling niet zouden verdrukken.

(wij vieren toch geen Pesach zoals dat in het OT ging, dat bedoel ik)

Bovendien worden die vreemdelingen niet verdrukt, in tegendeel, zij worden met "open armen" opgenomen in ons land, en dan hebben zij zich maar te houden aan de Nederlandse Wet- en regelgeving.

Natuurlijk zitten er ook figuren tussen die je niet wilt hebben, maar dat is maar een klein percentage

laat die tekst uit 1 Kor. 9:20 nergens op in dit verband.

Laten we die tekst in een groter geheel lezen;

19 Vrij als ik ben ten opzichte van iedereen, ben ik de slaaf van iedereen geworden om zo veel mogelijk mensen te winnen. 20 Voor de Joden ben ik als een Jood geworden om hen te winnen. Ikzelf sta niet onder de Joodse wet, maar toch heb ik me eraan onderworpen om hen die er wel onder staan te winnen. 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus. 22 Voor de zwakken ben ik zwak geworden om hen te winnen. Ik ben voor iedereen wel íets geworden, om in elke situatie althans enkelen te redden. 23 Ik doe alles voor het evangelie om ook zelf aan de beloften ervan deel te krijgen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 apr 2014 22:05

anoniem

het is helemaal niet aan de orde of wij al dan niet theologie zouden moeten gaan studeren.
Wat aan de orde is, is dat wij inderdaad vrijmoedig zouden spreken over Bijbelse zaken, en waarschuwen voor de komende tijd, waarin het "nacht" zal worden, en die vrijheid de mensen ontnomen zal worden door het regiem van de antichrist, en het religieuze systeem van de Islam een feit zal zijn, en opgelegd zal worden door de valse profeet.

Als je denkt dat het allemaal wel "mee zal vallen" , en dat er "gematigde" moslims zijn, kom je bedrogen uit met die gedachtegang. Er bestaat geen "gematigde" Moslimreligie.
De Islam is erop uit de GEHELE wereld te beheersen, en dat heeft de heer Wilders heel goed begrepen, ondanks dat hij [waarschijnlijk] geen kennis heeft van het profetisch Woord.

Dat wedergeboren christenen dit feit onder tafel vegen, en christelijke partijen hun koppen in het zand steken, is des te treuriger, en terwijl zij zouden moeten weten wat de Schrift leert over de eindtijd, houden zij hun mond.
Ergo, je wordt compleet uitgelachen en bespot zelfs door mede-christenen hier op het forum als je ook maar iets durft te zeggen over die "vreemdelingen" .

Een "enkeling" zeg je? ELKE Moslim wordt opgeroepen te strijden voor de Islam, of het nu "vriendelijke buren" zijn of niet.
Nederland EN de wereld, is dus gewaarschuwd.

P.S. ik lees op een ander forum [waar ik niet kan reageren] waar je zegt: " tuurlijk hebben zij het niet bij het rechte eind, maar dat denken zij ook van ons".

Het doet niet ter zake van "zij" van ons denken, het gaat erom dat WIJ weten dat zij een valse godsdienst aanhangen, die erop uit is alle joden en christenen uit te roeien.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 26 apr 2014 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 apr 2014 22:12

ineke-kitty schreef:anoniem

het is helemaal niet aan de orde of wij al dan niet theologie zouden moeten gaan studeren.
Wat aan de orde is, is dat wij inderdaad vrijmoedig zouden spreken over Bijbelse zaken, en waarschuwen voor de komende tijd, waarin het "nacht" zal worden, en die vrijheid de mensen ontnomen zal worden door het regiem van de antichrist, en het religieuze systeem van de Islam een feit zal zijn, en opgelegd zal worden door de valse profeet.

Het schijnt zo te zijn dat je niet het goede nieuws mag verkondigen zonder ''verstand'' van zaken te hebben.

Als je denkt dat het allemaal wel "mee zal vallen" , en dat er "gematigde" moslims zijn, kom je bedrogen uit met die gedachtegang. Er bestaat geen "gematigde" Moslimreligie.
De Islam is erop uit de GEHELE wereld te beheersen, en dat heeft de heer Wilders heel goed begrepen, ondanks dat hij [waarschijnlijk] geen kennis heeft van het profetisch Woord.

Er zijn ook talloze christenen die extreem zijn.
Kijk maar naar de VS, de KKK, Benny Hinn, Todd Bentley.(zo niet nog veel meer, teveel om op te noemen).
Dat is ook erg, zo niet erger..
Zij sturen mensen ook regelrecht naar de hel (dus de dood in) omdat ze dingen zouden doen in 'Jezus naam, maar het vervolgens demonische zaken zijn.

Een "enkeling" zeg je? ELKE Moslim wordt opgeroepen te strijden voor de Islam, of het nu "vriendelijke buren" zijn of niet.
Nederland EN de wereld, is dus gewaarschuwd.

Tja we zijn ook geroepen om God gehoorzaam te zijn door Zijn liefde uit te delen.
Doen wij ook niet allemaal.
En elke moslim kan wel worden opgeroepen om te strijden.
Dat doet bijna geen enkele moslim in Nederland.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 apr 2014 22:22

anoniem

We hebben het nu niet over de Benny Hinn's in deze wereld, maar over de Moslims.
Ik ga niet "oordelen" over dit soort zaken die er "mis" zijn binnen de verschillende denominaties in het christendom.

Je zegt: " dat doet bijna geen enkele Moslim in Nederland".

Nee, NU nog niet inderdaad, hoewel er pas nog twee naar Syrie zijn gegaan om daar te vechten voor de Islam, dus negeren we dat dan maar nietwaar?
Wordt toch eens wakker man, en als je het op je hart hebt het Evangelie te verkondigen aan die zogenaamde "gematigde" moslims, moet je dat vooral doen.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 26 apr 2014 22:26

Dit jaar zijn er verkiezingen in Indonesie, een land met een grote moslimmeerderheid. De grootste kandidaat om president te worden heeft een Christen als tweede man, die nu al vice-gouveneur van Jakarta is. Blijkbaar zijn sommige moslims toch bereid wat macht te geven aan niet-moslims. En ja in Indonesie heb ik een hoop gematigde moslims ontmoet en je kunt daar wel kerken bouwen (soms worden er wel obstakels opgeworpen door moslims, maar als Ineke-kitty gelijk zou hebben dan zou het bouwen van kerken of het je van de islam tot het Christendom bekeren verboden moeten zijn in een land met meer dan 80% moslims)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 26 apr 2014 22:46

ineke-kitty schreef:schelpje: " kijk, dat is andere koek Ineke-Kitty"

Ja hoor, ik vind het allemaal best wat men mij hier toedicht: " dom" en "een naar mens".
Blijf maar fijn blind allemaal voor dit soort zaken.

Dom= Mensen mogen niet werken want ze pikken banen in . Mensen mogen niet thuiszitten want ze pikken ons geld in Hahaha.
Ze mogen dus niks. niet werken en niet thuiszitten. Dat is debiel, erger dan dom.

Wie is hier stekeblind.
Ook gif is geschapen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 27 apr 2014 06:22

mealybug schreef:het merkwaardigste is nog dat een en ander met de HC in de hand gezegd wordt.
* iets met valse godsdienst en afgoderij...

Om over het Wilhelmus maar te zwijgen...
* iets met vreemde smetten.

Nou rotterdam, kom er maar in...

Ja ja - rustig maar - hier ben ik al.

1) HC ; mealybug haalt zijn gelijk aan de hand van de HC - het bleef nog lang onrustig in m'n hoofd.

Jij weet toch ook dat de HC geschreven is vanuit de theocratische gedachte ? Je bent al een tijdje weg, maar momenteel wordt dit alleen nog onderschreven door de S.G.P.

2) met vreemde smetten ? Je bedoeld waarschijnlijk ; "Wien Neêrlands bloed, gecomponeerd door Johann Wilhelm Wilms (1772-1847)".

Nu dan, ik heb een verrassing voor je slimpie - dat is niet het Wilhelmus.
Je hebt, als zo vaak, de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. #-o

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 apr 2014 07:08

rotterdam schreef:HC ; mealybug haalt zijn gelijk aan de hand van de HC - het bleef nog lang onrustig in m'n hoofd.

Jij weet toch ook dat de HC geschreven is vanuit de theocratische gedachte ? Je bent al een tijdje weg, maar momenteel wordt dit alleen nog onderschreven door de S.G.P.

Het gaat mij eigenlijk nooit om gelijk hebben, ik bevraag slechts zaken.
Op aarde is geen theocratie mogelijk , zeker niet door mensen ingesteld.
1 gezindte in pais en vree beheersen kost al moeite.
Hoe een ''Staatkundig Gereformeerde partij '' vanuit een theocratische gedachte deel kan hebben aan een goddeloze regering is me dan ook een raadsel.

Maar goed, eerst die koets maar eens omsmelten :mrgreen:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 27 apr 2014 07:14

mealybug schreef:Het gaat mij eigenlijk nooit om gelijk hebben, ik bevraag slechts zaken.
:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 27 apr 2014 07:15

mealybug schreef:Maar goed, eerst die koets maar eens omsmelten :mrgreen:

Wat nu weer ???????????
Wat is er fout aan die koets ?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 apr 2014 09:27

rotterdam schreef:Wat nu weer ???????????
Wat is er fout aan die koets ?

Ga maar eens onderzoeken en nadenken.
Met google kom je er wel.
Ik ben geen kinderjuffrouw :lol:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 27 apr 2014 09:36

mealybug schreef:Ga maar eens onderzoeken en nadenken.

Dat blijkt wel. Een kinderjuffrouw zou namelijk niet het gesprek vervuilen door er lukraak randzaken doorheen te strooien. Jij tracht nu gewoon weer een zijpaadje in te slaan en daarmee vervuil je de discussie. En vervolgens wil je er geen uitleg over geven.

Je zegt zelf van niet maar ik heb de indruk dat jij hier uitsluitend bent om je gelijk te krijgen. Linksom of rechtsom. Met bevragen heeft deze actie in ieder geval helemaal niets te maken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 apr 2014 09:42

Faramir schreef:Dat blijkt wel. Een kinderjuffrouw zou namelijk niet het gesprek vervuilen door er lukraak randzaken doorheen te strooien. Jij tracht nu gewoon weer een zijpaadje in te slaan en daarmee vervuil je de discussie. En vervolgens wil je er geen uitleg over geven.

Je zegt zelf van niet maar ik heb de indruk dat jij hier uitsluitend bent om je gelijk te krijgen. Linksom of rechtsom. Met bevragen heeft deze actie in ieder geval helemaal niets te maken.

Jawel hoor.
Maar daarvoor moet je eerst even zoeken, misschien.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 27 apr 2014 09:46

mealybug schreef:
Ga maar eens onderzoeken en nadenken.

Nee "kinderjuffrouw" is niet het eerste woord wat in mijn gedachten komt bij jou.

Doordrammer en zeurpiet dat wel.

Waarschijnlijk heb je het over de negentiende eeuwse beschilderingen op de koets die ons herinneren aan onze koloniale slavernij geschiedenis.

Wat een nep argument en weinig origineel, maar je bevind je in goed gezelschap.
Harry van Bommel (SP) en Mariko Peters (GL) hebben dit allang aangekaart in het parlement.
Voor verwijdering van de tekeningen is geen democratische meerderheid =D> dus pech voor mealybug. :lol:

Terug naar “Archief”