Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 13 mei 2013 18:41

MissF schreef:Bij mijn moeder is ze gister heel druk geweest met een mandje met mini-boodschappen en een portemonnee, dus ontstond het idee dat een houten winkeltje wel wat is :) Die van de Hema ziet er wel leuk uit, dus misschien zoiets maar.

http://www.baby-walz.nl/Winkeltje-met-s ... 53089.html

Wij hebben deze. Erg leuk hoor! Nu 10euro korting (hadden wij toen ook).
Van familie, vrienden etc. een mooie houten weegschaal en een echt werkende kassa met licht, geluid, geld erbij gevraagd. Bij de Hema hebben ze leuke houten kistjes met inhoud die passen heel goed op de onderste plankjes. Verder kun je eigen spulletjes en doosjes die op zijn prima gebruiken. Een kunststof winkelwagentje is ook leuk erbij! Een portemonneetje, mandje kun je ook als cadeautje vragen. Nichtjes hier zijn al 6 en 8 en die spelen er ook nog mee.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mei 2013 09:18

Binnenkort neemt S. afscheid op het KDV. Nu wil ik zelf een handje knutselen (simpel handje). Nu wil ik er nog wel wat kleins bij doen, maar wat? Het is een verticale groep waar hij op zit. Kindjes onder de 1 jaar wat geef je hen(alleen het handje?). Bij kinderen vanaf 1 jaar wil ik een doosje rozijntjes bij doen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 14 mei 2013 11:18

Evelien schreef:Binnenkort neemt S. afscheid op het KDV. Nu wil ik zelf een handje knutselen (simpel handje). Nu wil ik er nog wel wat kleins bij doen, maar wat? Het is een verticale groep waar hij op zit. Kindjes onder de 1 jaar wat geef je hen(alleen het handje?). Bij kinderen vanaf 1 jaar wil ik een doosje rozijntjes bij doen.

Een nijntjes-koekje? Soepstengel?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 mei 2013 11:55

Danoontje is ook altijd erg lekker en leuk!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mei 2013 12:12

Jannoek Nog gefeliciteerd met Floris! Leuke dag gehad?

Ons meisje is beleven en welzijn vrijdag ook jarig... Wat vliegt de tijd :shock: :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mei 2013 12:34

Jannoek, nog gefeliciteerd met je grote kerel!
Liefie, het gaat idd snel he :) Frederiek is over een maand aan de beurt. Ik vind het wel nog steeds elke dag leuker worden, ze wordt zo wijs, zegt zo'n beetje alles, en het liefst praat ze iedereen de hele dag na. Jurian wordt er dol van, haha. Ze is ook stapel op hem en loopt de hele dag 'Juujan, juuuuuuujan!' Superleuk om ze zo samen bezig te zien :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 mei 2013 15:24

MissF Gezellig deze leeftijd vind ik ook! En moet zeggen dat Nina mega makkelijk is de peuterpuberteit is hier nog niet te bekennen (wie weet wat ons nog te wachten staat haha)
Vind het wel grappig dat heel veel mensen denken dat Nina 3 jaar wordt haha. Maar ze is nu echt nog even 1 jaar :lol:
Ons ''kleintje'' is ondertussen al weer 95 cm van mij mag het wel iets langzamer allemaal :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 mei 2013 18:50

ik blijf dat zo leuk vinden eigenlijk. We waren op vakantie en dan zit je om zo peuterbadje. Op een gegeven moment vroeg een ouder, hoe oud is hij eigenlijk, hij praat enorm goed dat ik denk dat hij drie is, maar hij heeft nog echt een lijfje wat hoort bij een net twee jarig kind :)
Dus vertelde dat hij nu twee was en dat hij richting de drie nu ging :) Erg grappig, haar zoon was anderhalf, lang ventje, en was evenlang :)

Ik heb nu nog steeds 86 voor marijn. Nu net omdat ze zo goedkoop waren bij de he ma, 2 broeken voor 5 euro!! :):) mooie dikke broeken! normaal 19,95 euro :) En die kan hij aan met een keer omslaan en een riem :)

Tja.. tis nie anders :)

Maar hij is wel leuk ... fantastische uitspraken :) Zo spetterde tijdens zwemles een ander jongetje hem nat. Dus M roept terug.. Kijk maar uit, zo gaat heel het zwembad leeg :) Offuh... mamaaaaaa nu niet naar J gaan hoor (die was boven) straks verdwaal je nog ! haha!! lekker joch! heeeerlijk....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2013 09:24

Dankje! Hij vond het erg leuk allemaal, zn verjaardag! Heeft zich ondanks de visite en alle drukte echt voorbeeldig gedragen ;-)

Sowieso is hij echt heel makkelijk. We genieten volop! her ook niet echt last van de peuterpuberteit eigenlijk. F weet precies wat hij wil, maar kan dat ons gewoon goed vertellen. Heerlijk :-)

Hier dachten ook veel mensen dat hij drie zou worden.. geen idee hoe lang hij nu is (95cm is heel lang toch liefie?) Maar hij is een stuk groter dan leeftijdsgenootjes die wij kennen..

Alvast een fijne dag morgen liefie!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mei 2013 09:42

Heerlijk genoten dus! Helemaal blij met zijn nieuwe speelgoed?
Ja tijdje terug hebben we Nina gemeten toen was ze al 93 cm moeten binnenkort weer naar CB maar 92 van shirtjes wordt allemaal te kort :(
Is ook lang vriendin der zoontje is 5 dagen jonger als Nina en die is al 1 meter :shock:

Dankjewel komt goed morgen wij zijn er klaar voor :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2013 10:03

Ja hij is helemaal blij met zn speelgoed! Vooral de houten treinbaan doet het erg goed! :-)

Floris heeft van alles maat 98, en van shirtjes soms 104. Dan zal ie vast wel ook de 90 cm gepasseerd zijn ;-)

Moet over een maandje met m naar t cb, dan horen we t wel weer :)

Vanmiddag voor een onderzoekje naar taalontwikkeling met F naar de universiteit, ook leuk :-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mei 2013 10:15

Haha dan is hij de 95 wel voorbij hoor :D
Leuk wat doen ze dan met hem tijdens dat onderzoek?

Die treinbaan is mooi! Zag er een foto van.... Nina krijgt veel duplo speelt ze erg graag mee.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mei 2013 18:59

Dit was een test of kinderen nieuwe woorden eerder leren als ze aan het begin van een zin staan, of op een andere plek in een zin.
Maar meneer had niet bepaald veel zin om mee te werken, er lag allemaal leuk speelgoed naast ;-)
Dus na een kwartier zijn we afgehaakt (kwam bij 2/3e van alle kinderen voor ;-))

F is heel blij met de treinbaan en wij ook ;-)
Hadden gelezen dat brio de beste kwaliteit treinen heeft en dat de rails van brio van hetzelfde hout zijn als van ikea. Alleen zijn die vam de ikea stukken goedkoper.
Dus we hebben ikea rails en brio treintjes.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 17 mei 2013 11:37

Jannoek: gefeliciteerd met Floris! Gaat hard he! Leuk hoor.
Liefie: gefeliciteerd met Nina, vandaag toch? Fijne dag!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 mei 2013 11:41

Wat vinden jullier ervan dat er nu een kleuterschool voor hoogbegaafde kindjes is geopend?
Ik wist niet wat ik zag :shock:
Wat een dwaasheid, gelukkig is het dan maar wel "deeltijd", want de directeur zei met gevoel voor zelfspot, "hoogbegaafd buiten spelen bestaat natuurlijk niet", of woorden van gelijke strekking.
Maar in alle ernst, moeten we dit willen?
Ik heb zelf een hoogbegaafde zoon, die zich enorm zat te vervelen op de kleuterschool met puzzeltjes van 4 grote stukken (hij legde toen al 500 stukjes) en hij kon al boeken lezen en rekenen, maar we hebben de juf gevraagd, hem gewoon mee te laten draaien, m.u.v. die puzzeltjes e.d.
En hij is lekker gewoon gebleven :mrgreen:

Terug naar “Archief”