kostgeld vind ik ook neit nodig.. of het moe financieel erg krap zijn, dan vind ik het anders!
daartegenover vind ik wel, dat ze dan wel iets mogen doen in huis.. ongeacht jongen of meisje!
Moderator: Moderafo's

Evelien schreef:Nou als je een leeftijd heb zo rond de 20 en je werkt al sinds je 18e en je komt alleen nog maar thuis om te slapen. (je gooit je wasgoed neer, je schuift aan tafel, je pakt drinken, chips, koek, etc...) Dan kan ik me goed voorstellen dat je als ouders zegt: je mag gerust wat mee betalen.
jamillah schreef:Flappie schreef: Ik bestrijd dan ook het idee dat het nodig is om het kind te leren dat alles niet gratis is.
Het lijkt me toch handig om het even mee te delen Flap..
Evelien schreef:ik moest ook kostgeld betalen, best wel veel, ik werkte toen nog maar net en had geen volledige baan. Deed veel thuis (koken, strijken, wassen, stofzuigen, ramen lappen etc.). Ik heb ze wel laten weten dat ik ze geen kostgeld meer betaalde! En daar waren ze niet blij mee.
nou inderdaad dat vind ik ook. Kijk, mijn man heeft wel een tijd kostgeld moeten betalen omdat mijn schoonvader een uitkering heeft (mijn schoonmoeder heeft maar een kleine periode voor hun trouwen gewerkt dus die heeeft ook niet veel qua inkomen) dus ik vind het niet meer dan logisch dat hij kostgeld heeft betaald. Toen ik een tijdje bij hun heb ingewoond (overbrugging van verhuizen van Sliedrecht naar Maarssen en het krijgen van een nieuwe woning), heb ik ook kostgeld betaald.paprikameisje2 schreef:kostgeld vind ik ook neit nodig.. of het moe financieel erg krap zijn, dan vind ik het anders!
daartegenover vind ik wel, dat ze dan wel iets mogen doen in huis.. ongeacht jongen of meisje!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten