Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 30 jun 2010 10:23

Tjonge, da's idd lastig. Ik zie ze ook overal in grijs en ecru. Ecru zou ik ook niet zo snel doen, mijn ouders hebben een grijze, maar die hebben ook grijze tuinmeubels (maar wel donkerblauw houtwerk, ik vind dat niet zo mooi bij elkaar, maar zij hadden het tuinset al bij het vorige huis, en dat was wel grijs houtwerk). Groen staat dan denk ik het mooiste. Maar ik heb echt geen flauw idee.

Ik ga binnenkort naar Ikea, voor een klein tafeltje en stoeltje voor Jurian kijken. En dan meteen een mooie kast erbij voor zijn speelgoed. Iemand enig idee waar ik een mooi kastje kan krijgen, liefst wit of grijs riet ofzo (met grijs rieten manden zoiets), waar bakken in kunnen voor zijn speelgoed. Ik wil liever niet zo'n Ikeakastje met die gekleurde bakken erin, dat vind ik niet zo mooi in de woonkamer. Of hebben moeders hier andere ideeen voor het opruimen van speelgoed?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jun 2010 10:48

Trouwens, iedereen bedankt voor de onkruid-weg-tips. Hopelijk kan ik binnenkort de moed vinden om eraan te beginnen... :)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 30 jun 2010 11:34

Acire schreef:Trouwens, iedereen bedankt voor de onkruid-weg-tips. Hopelijk kan ik binnenkort de moed vinden om eraan te beginnen... :)

Organiseer een onkruidtrek avondje 8)
PaSaP Hoogh!!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 jun 2010 20:04

ik heb wat bakken aan de muur met hangplanten, surfinia's en dat soort spul. maar nu groeit in sommige bakken ook onkruid... in de ene zit een grote paardebloem en in 2 andere een dikke brandnetel :shock:
zou dit kunnen komen doordat we de potgrond met compost hebben gemengd??
dan volgend jaar maar puur potgrond gebruiken...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jun 2010 21:41

Helaas, vpk. Wij gebruiken alleen 'gewone' potgrond en daar zit ook zo nu en dan onkruid tussen. Een goede remedie is om cacaodoppen op de grond te strooien, dat verteert langzaam en is daarmee nog mest ook én het voorkomt dat er onkruid groeit.
Bij bijv. ons rozemarijnstruikje dat in een donkerrode pot staat, is het nog decoratief ook. Bij de Spaanse Margriet hebben we trouwens witte kiezelstenen op de grond gelegd, dat paste daar weer mooier bij. Wel met 'luchtgaten' ertussen natuurlijk, en daar tot op heden ook nog geen onkruid gesignaleerd (de Margriet op stam fungeert vast als 'paraplu' tegen de zaadjes :))
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 30 jun 2010 23:00

schelpje3 schreef:
*Annet* schreef:
Haai schreef:En de luie-mensen manier om je onkruid weg te krijgen: kokend water eroverheen gieten, na een dag is het dood.

Bij ons zit er altijd zoveel vuil tussen de klinkers en tegels, ik ga jouw manier proberen!

Bovendien is onkruidverdelger duur (17.50 voor 1 doosje !) en je moet uitkijken dat het niet in de border terechtkomt :?

Schoonmaakazijn is goedkoper en werkt erg goed! Kokend water weet ik niet uit ervaring....
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jul 2010 16:33

@Evelien: was ik zo benieuwd naar jouw kozijnen, zijn ze weer weg! Tsja.. had ik ook maar niet op vakantie moeten gaan :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jul 2010 18:50

@missF Wij hebben een grote rieten mand/kist gekocht, waar wij al het speelgoed in hebben gedaan. Het is nu gewoon een meubelstuk geworden in onze kamer. De mand hebben wij in zo'n live-style winkel gekocht.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jul 2010 18:58

Een mand heb ik idd al, een hoge ronde, zelfde riet als de salontafel en de krantenmand, maar die is te hoog voor Jurian. Hmm, misschien toch in diezelfde winkel nog een kijken voor lage manden, met deksel. En dan die ronde ergens anders voor gebruiken. Want dat is idd wel heel mooi!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2010 22:45

*Annette* schreef:Waar o waar kun je een groene parasol krijgen, graag willen we zo'n zweefparasol. De meeste die je tegenkomt zijn grijs of ecru, aangezien we alles groen hebben aan tuinmeubels en verf buiten willen we graag een groene. We hadden een ecru maar die ziet er binnen notime niet uit met al die vliegen hier... Maar waar o waar is die te verkrijgen en 'n beetje betaalbaar :wink:.

Volgens mij stond er van de week een advertentie van Lidl in de krant waar een parasol in stond. Maar het kan ook zijn dat ie alleen hier geldig is, want er stond ook reclame bij dat er een Lidl filiaal komt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jul 2010 09:02

kwebbel schreef:@Evelien: was ik zo benieuwd naar jouw kozijnen, zijn ze weer weg! Tsja.. had ik ook maar niet op vakantie moeten gaan :mrgreen:

pb maar even dan zal ik even zoeken naar de foto's. :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 jul 2010 15:36

oeps

*Annette*
Majoor
Majoor

Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor *Annette* » 05 jul 2010 09:38

*Annet* schreef:
*Annette* schreef:Waar o waar kun je een groene parasol krijgen, graag willen we zo'n zweefparasol. De meeste die je tegenkomt zijn grijs of ecru, aangezien we alles groen hebben aan tuinmeubels en verf buiten willen we graag een groene. We hadden een ecru maar die ziet er binnen notime niet uit met al die vliegen hier... Maar waar o waar is die te verkrijgen en 'n beetje betaalbaar :wink:.

Volgens mij stond er van de week een advertentie van Lidl in de krant waar een parasol in stond. Maar het kan ook zijn dat ie alleen hier geldig is, want er stond ook reclame bij dat er een Lidl filiaal komt.

Ik heb even de folder via de website bekeken, maar er staat geen parasol in... We zoeken gewoon verder, als iemand een winkel weet waar ze wel een groene zweefparasol hebben dan roept u maar :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 jul 2010 15:00

manlief heeft één muur net geschilderd in de kleur van de andere muur. Boven het raamkozijn en een stukje keuken zijn een tint donkerder. Nu de deuren en kozijnen lekker wit schilderen van de week en dan is t weer lekker fris en leuk :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 07 jul 2010 09:33

Ik ga volgende week de schoorsteen bij mijn ouders schilderen :D De bovenkant is nu wit en de onderkant wordt donker.... (ik kan alleen ff niet op de naam komen) Ben benieuwd hoe het gaat worden :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”